images

به نظر می رسد که اولین قدم در کنترل اضافه وزن و چاقی، نگهداری و حفظ وزن باشد. برای مثال اگر افزایش وزن در جامعه ای متوقف شود ظهور موارد جدید چاقی بسیار اندک خواهد شد. به علاوه پس از کاهش وزن نیز اعمالی جهت حفظ و نگهداری وزن مطلوب لازم می باشد  بنابراین باید در غذا خوردن از خوردنی های سالم استفاده کنیم مثلا می گویند نوتلا برای سلامتی خوب نیست اکنون در ادامه مطلب علت آن را بیان میکنیم نان و پنیر و سبزی عصرانه سالم جوانان در گذشته بوده است ولی این روزها بستنی ها در انواع مختلف و نوتلا بارها با شیک های اشتها برانگیز جای عصرانه های  گذشته را پر کرده اند. امروزه شکلات صبحانه را در انواع و اقسام خوراکی ها به کار می برند و همین امر سبب می شود کالری آن ها افزایش یابد.

 

مواد اصلی و سازنده نوتلاها

  1. روغن پالم

  2. فندق

  3. شکر

  4. کاکائو

  5. شیرکم چرب

  6. آب پنیر

 

مضرات مواد تشکیل دهنده  نوتلا

روغن پالم اسید چرب اشباع شده است که باعث افزایش کلسترول خون و در نتیجه انسداد عروق می شود و مصرف بیش از حد آن به کلیه، ریه و قلب آسیب های جدی وارد می کند.

90 درصد مواد معدنی آب پنیر که یک محصول گاوی است و حاوی هورمون ها و آنتی بیوتیک است در اثر حرارت و خشک شدن از بین می رود و در نتیجه خاصیت خود را از دست می دهد.

هرقاشق غذاخوری نوتلا حاوی 100کیلو کالری است که برای سوختن کالری آن باید 2 کیلومتر پیاده روی کرد. طرفداران پر و پا قرص نوتلا باید حتما بین مصرف مواد غذایی و فعالیت روزانه شان به ویژه در زمان مصرف این عصرانه پرکالری برقرار کنند.

منبع:yjc.ir

ارسال شده در 23 تیر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ناراحتی روحی پس از وارد شدن یک رویداد تلخ
  • اشکالات و فواید استفاده از کاندوم
  • بارداری و ماه مبارک رمضان
  • 5 نکته برای اجتناب از داشتن زایمان زودرس
  • اهمیت خواب کافی برای یادگیری بیشتر
  • انواع آبلیموهای موجود در بازار و آسیب های آن ها
  • 5 ترفند ساده و طبیعی علیه درد
  • بر بیماری کلیوی کنترل دیابت چه تاثیراتی دارد؟
  • آب خوردن و اثرات مفید آن
  • ترک شغل با این پیش زمینه ها
  • چگونه در عرض چند ثانیه قدرت را افزایش دهیم
  • روش های تشخيص و درمان سندرم سروتونين
  • دارو های کاهش چربی خون
  • نحوه رشد و تکثیر آنفولانزا
  • اهمیت مصرف صبحانه در کودکان
  • محبوبترین ها

  • اصول سه گانه کاهش هوس شدید به شیرینی
  • خوراکی های افزاینده انرژی
  • همه چیز درمورد فواید نوشیدن چای
  • با عادت های خوب غذا خوردن بیشتر آشنا شویم
  • در کوهنوردان تغذیه باید بر مبنای چه اصولی باشد بخش 1
  • بدن خود را با این رژیم غذایی دوباره زنده کنید
  • اگر از سرماخوردگی های پیاپی خسته شده اید بخوانید
  • راهکار هایی برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر
  • معرفی عادات بد غذایی و پیشنهاداتی برای ترک آنها
  • هرآنچه درمورد بیسکویت ها باید بدانید
  • کاهش بروز بیماری کرونر قلبی با اسیدهای چرب غیر اشباع
  • خوردنی های سمی و خطرناک
  • نقش چای در بروز سردردهای روزه داران
  • چگونه کمتر از شیرینی های خوشمزه استفاده کنیم؟!
  • تغذیه کنکوریهای مضطرب
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است