ورزش کردن مبارزه با بی تحرکی کودکان چاق فعالیت بدنی تشویف به ورزش بی تحرک بودن افراد چاق

با وجود تاکید بسیار روی فعالیت بدنی به عنوان یکی از عوامل موثر در حفظ کاهش و نگهداری وزن و کاهش عواقب ناشی از چاقی مهم ترین چالش در این زمینه آن است که چگونه فعالیت بدنی را در جامعه افزایش دهیم.
توجه به نکات زیر در این زمینه شاید بتواند کمک کننده باشد:
1- اطلاع رسانی
در سطح جامعه به نوعی با بی تحرکی مبارزه شود.
اشاره موردی در بخش های مختلف مثل اشاره به استفاده از پلکان به جای آسانسور با نوشتن مطلبی جلوی پلکان.
2- تاثیرات رفتاری و اجتماعی
برنامه های تربیت بدنی مدارس و دیگر مراکز آموزشی
حمایت جامعه از برنامه های عمومی
تغییرات رفتاری در افراد مختلف
تولیدات فرهنگی در جهت اطلاع رسانی بیشتر و تشویق به زندگی پر تحرک
راه اندازی همایش های عمومی با در نظر گرفتن برنامه های متنوع و شاد در جهت تشویق عموم به تحرک و نشاط
3- مسایل محیطی و سیاسی
دسترسی راحت به امکانات ورزشی عمومی
ساخت سالن ها و زیر ساخت های بیشتر جهت تشویق به تحرک در زندگی روزمره
در نظر گرفتن تشویق های مالیاتی و بیمه برای شهروندانی که دارای وضعیت بدنی متناسب هستند و آن را برای سالیان متمادی حفظ می کنند.
تشویق برنامه های پژوهشی ملی آمار و اطلاعات مرتبط با وضعیت شاخص توده ی بدنی و دیگر شاخص های مهم مرتبط با سلامتی می تواند از دیگر برنامه های مهم در این زمینه باشد.
نکات کلیدی برای تشویق کودکان به ورزش در مدارس
در پایان به نکاتی که شاید برای معلمان تربیت بدنی در مدارس در جهت بهبود وضعیت کودکان چاق کمک کننده باشد، اشاره می کنیم:
سعی کنید برنامه فعالیت بدنی را که تنظیم می کنید شاد باشد و همه بچه ها را در بر بگیرد. به طوی که همه آنها برای دریافت پیام سلامتی ترغیب شوند.
راه هایی برای پیشرفت های انفرادی پیش روی کودکان قرار دهید تا کودکان چاق نیز بتوانند از این طریق به موفقیت هایی دست یابند.
به اعضای خانواده کودکان چاق نزدیک شوید و به صورت محرمانه آنها را وادار کنید که با شما در رفع مشکل کودکان چاق همکاری کنند.
تشویق و تقویت موردی و محرمانه کودکان چاق برای پیشرفت های کوچک نیز مهم است برای مثال باید کودک را به خوردن میوه با نهار به جای چیپس، یا پیاده روی در مسیر مدرسه به جای ماشین سواری تشویق کنید.
کاری نید که کودکان کمتر به وزن و ترکیب بدن خود فکر کنند. آنها را به انتخاب بهترین شیوه زندگی برای کسب سلامتی تشویق کنید زیرا شیوه زندگی مهم ترین عامل تعیین کننده ی سلامتی کودک می باشد.
اجازه دهید کودکان چاق میزان سختی کار را در خودشان تعیین کنند زیرا حتی تمرین در سطح متوسط نیز برایشان سودمند است. این امر تمایل آنها را به تداوم شرکت در فعالیت های بدنی خارج از محیط مدرسه نیز افزایش می دهد.

5 1000
ارسال شده در 24 تیر 1395 توسط با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • ناراحتی کبد و دخانیات و آلودگی محیط
  • پسری با قابلیت چرخش 180 درجه گردن
  • ویژگی های رفتاری تاثیرگذار بر موفقیت در زندگی
  • خانم های یائسه بدانند!
  • چرا برخی مردان به سمت دروغ می روند
  • تصاویر کارور یا حالت دهنده هلن بک
  • برای استراحت دادن به مغز چه کارهایی باید انجام دهیم؟
  • اسپاگتی پای به روش ایتالیایی ها
  • محبوبترین ها

  • چگونه از لوبیا سبز خوراک رژیمی درست کنیم
  • شیوه دیگری از پیتزای رولتی
  • سه چیز را در شام خود تغییر دهید و لاغر شوید.
  • موهامارا یک پیش غذای خاورمیانه ای
  • سالاد قارچ و ماست
  • حلاتیه نوعی دسر
  • استانبولی ساده ترین غذای ایرانی ها
  • طعم گل نسترن در آش
  • رپورتاژ

  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • معرفی تمام محصولات سان‌سی در نمایشگاه بین‌المللی (25 تا 28 اردیبهشت‌ماه)
  • کلینیک آندوسکوپی وکولونسکوپی دکتر فرزاد فرامرزی
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما