index

با وجود تاکید بسیار روی فعالیت بدنی به عنوان یکی از عوامل موثر در حفظ کاهش و نگهداری وزن و کاهش عواقب ناشی از چاقی مهم ترین چالش در این زمینه آن است که چگونه فعالیت بدنی را در جامعه افزایش دهیم.
توجه به نکات زیر در این زمینه شاید بتواند کمک کننده باشد:
1- اطلاع رسانی
در سطح جامعه به نوعی با بی تحرکی مبارزه شود.
اشاره موردی در بخش های مختلف مثل اشاره به استفاده از پلکان به جای آسانسور با نوشتن مطلبی جلوی پلکان.
2- تاثیرات رفتاری و اجتماعی
برنامه های تربیت بدنی مدارس و دیگر مراکز آموزشی
حمایت جامعه از برنامه های عمومی
تغییرات رفتاری در افراد مختلف
تولیدات فرهنگی در جهت اطلاع رسانی بیشتر و تشویق به زندگی پر تحرک
راه اندازی همایش های عمومی با در نظر گرفتن برنامه های متنوع و شاد در جهت تشویق عموم به تحرک و نشاط
3- مسایل محیطی و سیاسی
دسترسی راحت به امکانات ورزشی عمومی
ساخت سالن ها و زیر ساخت های بیشتر جهت تشویق به تحرک در زندگی روزمره
در نظر گرفتن تشویق های مالیاتی و بیمه برای شهروندانی که دارای وضعیت بدنی متناسب هستند و آن را برای سالیان متمادی حفظ می کنند.
تشویق برنامه های پژوهشی ملی آمار و اطلاعات مرتبط با وضعیت شاخص توده ی بدنی و دیگر شاخص های مهم مرتبط با سلامتی می تواند از دیگر برنامه های مهم در این زمینه باشد.
نکات کلیدی برای تشویق کودکان به ورزش در مدارس
در پایان به نکاتی که شاید برای معلمان تربیت بدنی در مدارس در جهت بهبود وضعیت کودکان چاق کمک کننده باشد، اشاره می کنیم:
سعی کنید برنامه فعالیت بدنی را که تنظیم می کنید شاد باشد و همه بچه ها را در بر بگیرد. به طوی که همه آنها برای دریافت پیام سلامتی ترغیب شوند.
راه هایی برای پیشرفت های انفرادی پیش روی کودکان قرار دهید تا کودکان چاق نیز بتوانند از این طریق به موفقیت هایی دست یابند.
به اعضای خانواده کودکان چاق نزدیک شوید و به صورت محرمانه آنها را وادار کنید که با شما در رفع مشکل کودکان چاق همکاری کنند.
تشویق و تقویت موردی و محرمانه کودکان چاق برای پیشرفت های کوچک نیز مهم است برای مثال باید کودک را به خوردن میوه با نهار به جای چیپس، یا پیاده روی در مسیر مدرسه به جای ماشین سواری تشویق کنید.
کاری نید که کودکان کمتر به وزن و ترکیب بدن خود فکر کنند. آنها را به انتخاب بهترین شیوه زندگی برای کسب سلامتی تشویق کنید زیرا شیوه زندگی مهم ترین عامل تعیین کننده ی سلامتی کودک می باشد.
اجازه دهید کودکان چاق میزان سختی کار را در خودشان تعیین کنند زیرا حتی تمرین در سطح متوسط نیز برایشان سودمند است. این امر تمایل آنها را به تداوم شرکت در فعالیت های بدنی خارج از محیط مدرسه نیز افزایش می دهد.

ارسال شده در 24 تیر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • مصرف کره و مقابله با دیابت
  • اهمیت بازی با نوزاد
  • آموزش تصویری از بین بردن پف چشم
  • به شکل صحیحی پیاده روی کنید
  • قدرتمند و استوار باشید
  • چاره بی خوابی با مسواک
  • درمانهای طبیعی برای سرطان پروستات
  • چگونه دیابت بر قلب تاثیر می گذارد
  • شیرین بیان و جلوگیری از یک باکتری در معده
  • زیبایی دو چندان با رعایت این نکات
  • نیروی عضلانی و شیوه ورزش در حرکات قدرتی
  • برای اندازه گیری پلاک های سرخرگی خطرناک در بیماران دیابتی ازCT استفاده می شود
  • عوامل ایجاد تغییر در صدا و آسیب رسان به حنجره
  • چه تنبیه هایی نادرست است
  • عارضه OHSS در بارداری به روشIVF
  • محبوبترین ها

  • نیازهای تغذیه ای در شیردهی
  • 6 غذایی که در طول دوران بارداری حتما باید بخورید
  • تغییرات مختلف پوست پس از مادرشدن
  • اهمیت اجتناب از برخی مواد آرایشی در حاملگی
  • همه علائم بارداری در قالب تصویر
  • مشکلات خوابیدن در بارداری
  • مبتلا نشدن به سرطان های تخمدان با فرزند آوری
  • پیشگیری از ناباروری با رعایت این موارد
  • خانم های حامله از این مواد دوری کنند
  • اطلاعات کامل درباره ی انجام ماموگرافی
  • کورتاژ چه مواقعی رخ می دهد؟
  • مشکلات مختلف در زمینه عادت ماهیانه
  • خطرات مصرف این داروها برای جنین
  • زایمان به روش طبیعی و تاثیرات آن روی جنین
  • خانم های باردار و کم مویی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است