ورزش هوازی ورزش ساده فعالیت ورزشی فعالیت بدنی حرکات ورزشی تعادل انرژی پیاده روی انرژی مصرفی

فعالیت بدنی می تواند بخشی از انرژی مصرفی را شامل شود که با دستکاری آن می توان تغییراتی در تعادل انرژی بوجود آورد. بنابراین چنانچه از برنامه منظم ورزشی پیروی کنیم در درازمدت تغییرات مناسب در جهت کاهش چربی در بدن بوجود خواهد آمد.
برای آنکه بتوانیم برنامه ای مفید، پیگیر و بدون آسیب داشته باشیم باید ابتدا فعالیت های ساده و راحت که شرایط پیچیده ای را طلب نمی کند انتخاب کنیم. برای مثال شروع فعالیت با پیاده روی در هر سنی می تواند مطلوب باشد. اما مسئله اساسی آنجاست که شدت و مدت فعالیت می باید چگونه باشد. مثلا افرادی که در رشته ورزشی خاصی تبحر دارند می توانند همان رشته ورزشی را به همراه یک سری فعالیت های بدنی جانبی ادامه دهند.
اما اگر منظور آنها افزایش انرژی مصرفی است باید دقیقه تر به آن نگاه کنند. در هر صورت بهترین ورزش ساده ترین آنهاست. در واقع هر چه فرد احساس فشار و استرس کمتری داشته باشد برای شروع کار بهتر است. در چنین مواردی باید فرد از خود بپرسد که آیا این فعالیت برایم راحت است یا نه. اگر احساس کرد به اجبار به آن می پردازد بهتر است از آن اجتناب کند. هم چنین اگر احساس درد و آسیب پس از فعالیت در فرد بوجود آمد باید در نوع یا شدت یا مدت فعالیت تجدیدنظر صورت گیرد.
انجام یک فعالیت سبک هوازی در روز مثل پیاده روی در فضای باز و سالم با کفش و جوراب و لباس مناسب می تواند بهترین ورزش برای همه افراد باشد. شنا دوچرخه سواری و دویدن و دیگر فعالیت هایی از این دست هم در صورت مهارت با توجه به سن فرد می تواند کاربرد ویژه خود را داشته باشد. اما از همه این موارد مهم تر فعالیت های روزمره است که شامل فعالیت در منزل و محل کار می شود. اگر فرد در بعضی از فعالیت های بدنی خود تجدیدنظر کند و این کار را هر روز انجام دهد چه بسا در درازمدت اثرات مهمی به جای گذارد. برای مثال پس از یک ساعت نشستن در پشت میز، سعی کند مقداری قدم بزند یا به جای استفاده از آسانسور در محل کار یا منزل فاصله را با پلکان طی کند. حتی در کارهای منزل نیز اگر سعی شود به مقدار زیادی از راه رفتن هنگام کار استفاده گردد آثار قابل توجهی خواهد داشت. 30 تا 60 دقیقه فعالیت بدنی در روز برای همه افراد توصیه می شود.

ارسال شده در 24 تیر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • نگرانی کودکم بابت چیست؟
  • دانستنی هایی پیرامون سندروم پلیکا
  • نوشیدنی چغندر رژیمی
  • نشانه های فلات تمرین در ورزشکاران
  • با بهترین منابع زینک آشنا شوید
  • همه چیز درباره نقاشی اطفال
  • بدون کوچک شدن سینه لاغر شوید
  • پرهیزهای شدید برای دیابت و عوارض ناشی از آن
  • ارزش خواب خردسالان
  • مصرف داروهاي ضد افسردگي در ايالات متحده آمريكا
  • روشی باورنکردنی برای رهایی از اضطراب
  • رکوردداران عمل جداسازی
  • فرهنگ نوجوانی به زندگی بزرگسالی
  • خاصیت های بیشمار آب درمانی
  • همه کباب کوبیده ها سالم نیستند
  • محبوبترین ها

  • دکتر اوز چه توصیه‌های غذایی برای پیشگیری از سرطان دارد؟
  • چربی خون بر چند نوع است
  • همزمان با ترک سیگار میوه و سبزیجات بخورید
  • تاثیر غذاخوردن بر درد ستون فقرات
  • خوراکی های مفید برای قلب
  • خوابیدن با معده خالی
  • چغندر بخورید تا سرطان نگیرید
  • کرفس کم کالری و مناسب برای کنترل اشتها
  • آرام غذا بخورید تا لاغر شوید
  • لاغری سریع با انتخاب این مواد غذایی
  • پیشگیری از آسیب های گوشت های فرآوری شده
  • تا چه اندازه با پروتئین بدن خود آشنایید؟
  • با قهوه با افسردگی پیکار کنید!
  • قارچی مفید برای رفع احساسات منفی
  • شناگران حتما شیر کاکائو بنوشند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است