ghazaye-salem

انتخاب میز در رستوران از اهمیت ویژه ای در اضافه شدن به وزن شما برخوردار است سعی کنید مکان های روشن و پرنور را برای نشستن انخاب کنید همچنین در خانه وقتی وارد آشپزخانه می شوید چراغ ها را روشن کنید و هرگز جاهای تاریک و کم نور  را برای غذاخوردن انتخاب نکنید

انتخاب سالم غذایی می تواند به اندازه زدن یک کلید ساده باشد: تحقیقات جدید نشان داده افراد در اتاقی که روشن و نورانی است نسبت به اتاقی تاریک انتخاب غذایی سالمتری دارند.

افرادی که در اتاقی روشن غذا سفارش داده اند 24 درصد از کسانی که همین کار را در اتاقی تاریک انجام داده اند بیشتر به سمت غذاهای مغذی – مانند سالاد، سبزیجات و ماهی کبابی رفته اند.

گروهی که در رستورانی با نور کم سفارش غذا دادند در واقع 39 درصد بیشتر از گروه دیگر که در جایی روشن بودند کالری مصرف کردند.

دکتر دیپایان بیسواس سرپرست این تحقیق می گوید: به نظر می رسد مغز در فضایی که نور بیشتر است هوشیارتر عمل می کند.

به همین دلیل است که نور تولید ملاتونین هورمون تنظیم خواب را سرکوب می کند، و بیدار و هوشیار نگهتان می دارد.

وقتی سطح هوشیاری بالا باشد تصمیمات عاقلانه تری گرفته می شود و به سادگی اسیر وسوسه های غذایی نخواهید شد، برای مثال به جای سیب زمینی سرخ کرده یک سالاد سالم سفارش می دهید.

البته مشخص است که نمی توانیم نور رستوران هایی که می رویم را تنظیم کنیم، اما می توانیم از این یافته ها در آشپزخانه خودمان استفاده کنیم.

وقتی برای غذا خوردن به آشپزخانه می روید مطمئن شویدد چراغ ها روشن باشد، در روز نیز پرده ها را کنار بزنید تا نور به داخل آشپزخانه بیاید.

اگر به رستوران یا کافی شاپی کم نور رفتید بهتر است با سالاد ( در رستوران ) و یا یک فنجان قهوه یا چای شروع کنید.

محققان می گویند کافئین همان تاثیر نور را دارد، مغزتان را هوشیار نگه می دارد تا انتخابی درست داشته باشید.

حالا متوجه شدید که چند حرکت ساده انگشت چگونه می تواند در کاهش وزن کمکتان کند؟

ارسال شده در 25 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • نکات مهم در رابطه با آترواسکلروز
  • ماسک هندوانه بهترین راه چاره برای لکه های پوستی
  • بررسی عارضه ویتیلیگو
  • ایجاد درماتیت پوستی بر اثر آشپزی زیاد
  • پیری سالم تر در زنان بلند قد یا زنان کوتاه قد؟
  • درمان مشکلات بدن با جو دوسر
  • کنترل و تثبیت وزن با برخی توصیه های مهم
  • علت انواع سرفه های کودکان و راه های درمان آن
  • تنقلات قاتل ذهن کودک
  • ورزش های مناسب برای افراد سالمند
  • افرادی که باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند
  • چرا باید گوش ها را بشوییم؟
  • خورد و خوراک افراد شب کار
  • تاثیرات مختلف آنتی بیوتیک ها روی شیردهی
  • در باره ۶ گروه اصلی مواد غذایی این موارد را بدانید
  • محبوبترین ها

  • چه میوه ه هایی نباید دیابتی ها بخورند
  • چطوری قهوه نوشیده می شود
  • نگاهی به میوه ها و سبزیجات مفید برای سلامت چشم
  • غذاهایی که با بدن شما سازگارند را بشناسید
  • نوشیدن چای با خرما و توت خشک ممنوع
  • بررسی فست فود ها از نظر ارزش غذایی
  • اینها را بخورید تا خوب ببینید؟
  • مردم سالم، سیاره سالم
  • نخود فرنکی به لاغر شدن کمک می کند
  • مقابله با چاقی با تغذیه سالم
  • با طب سنتی به راحتی چاق شوید
  • شکم تان را با این 14 راه در 14 روز آب کنید
  • مصرف مکرر سیب زمینی و ابتلا به دیابت
  • عواقب خطرناک کاهش این ماده در بدن
  • مواد غذایی مفید برای خانم ها در هر سنی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است