دیابتی ها و گرمای هوا دیابت خطر گرمای هوا برای دیابتی ها امراض قندی افراد مبتلا به دیابت

افرادی که مبتلا به امراض قندی هستند بهتر است کمتر در معرض گرمای هوا قرار بگیرند و با توجه به افزایش شدید گرما در این فصل از سال مرتب قند خون خود را چک کنند و مانع بالارفتن آن شوند داروهای این افراد می تواند آب بدن آن ها را کاهش دهد و سلامتی شان را در خطر بیندازد

عوارض خاص دیابت از جمله آسیب به عروق خونی و اعصاب می تواند در نتیجه گرمازدگی، تبدیل به یک اورژانس پزشکی شود.

افراد مبتلا به دیابت در تابستان بیشتر در معرض خطر گرمازدگی و از دست دادن آب بدن هستند. کم آبی بدن خود عاملی برای افزایش قند خون در مبتلایان به دیابت است.

علاوه بر این، یکی از نگرانی‌های عمده دیگر در رابطه با دیابتی ‌ها در روزهای گرم افت ناگهانی قند خون یا هیپوگلیسمی است. تعریق و خستگی ناشی از آب و هوای گرم می ‌تواند نشانه ‌ای از هیپوگلیسمی در این افراد باشد. البته علاوه بر کم شدن آب بدن، گرما زدگی و افزایش قند خون، مشکلات بهداشتی پا نیز در این بیماران در روزهای گرم زیاد می‌ شود.

مبتلایان به دیابت نوع دو در روزهای گرم سال باید مراقبت های لازم از قبیل موارد زیر را در نظر داشته باشند:

بررسی سطح قند خون به طور منظم و حداقل چهار بار در روز ضروری است.

فرد دیابتی باید در روزهای گرم مطمئن باشد که به میزان کافی آب می ‌‌نوشد. مبتلایان به دیابت نوع 2 اگر سطح قند خون‌شان بالاتر برود، میزان دفع ادرار در آنها بالا رفته و در نتیجه مایعات بیشتری را از دست خواهند داد. علاوه بر این، داروهایی مانند متفورمین خطر کم آب شدن بدن را افزایش می‌ دهند. مصرف آب معمولی یا حاوی چند قطره لیمو و اجتناب از نوشیدنی‌ های کافئین دار بسیار اهمیت دارد.

هر گونه علامت مانند سرگیجه، غش کردن، عرق کردن بیش از حد، گرفتگی عضلانی، سردرد، پوست رنگ پریده، ضربان قلب سریع، در مبتلایان به دیابت در فصل گرم سال شایع است که بیمار در صورت مشاهده این علائم باید فورا با پزشک تماس داشته باشد.

مراقبت از سلامت پا در مبتلایان به دیابت مهم است و اهمیت آن در روزهای گرم دو چندان می‌ شود چون تعریق ناشی از استفاده از جوراب و برخی کفش ‌ها سلامت پای این افراد را می ‌تواند تهدید کند. به این افراد توصیه می ‌شود که پاهای خود را در روزهای گرم همیشه خشک نگه دارند حتی زمانی که خارج از منزل هستند، پاها هر روز از نظر ابتلا به زخم باید بررسی شوند.

بسیاری از بیماران به ورزش‌‌های تابستانی می ‌‌پردازند یا ممکن است فعالیت جسمی شدیدی داشته باشند. فرد مبتلا به دیابت تحت شرایط خاصی باید ورزش کند. قند خون بیمار باید بین 80 تا 250 میلی ‌گرم در دسی ‌‌لیتر خون باشد. در غیر این صورت ورزش کردن موجب بدتر شدن وضعیت قند خون می ‌‌شود و در نتیجه بیمار یا دچار افت قند خون و کاهش سطح هوشیاری یا دچار افزایش بیش از حد قند خون و ابتلا به کومای دیابتی و کتواسیدوز می ‌‌شود.

دیابتی ها در مورد بهترین برنامه ورزشی در روزهای گرم، باید با پزشک شان مشورت کنند.

آفتاب سوختگی در هر شرایطی مضر است اما برای بیماران دیابتی خطرناک ‌‌تر است چون این فرآیند پوستی می ‌‌تواند باعث افزایش قند خون شود.

اجتناب از مصرف الکل و یا نوشیدنی های ورزشی که می توانند منجر به از دست رفتن آب بدن شوند، ضروری است.

استفاده از پوشش ایمنی در برابر آفتاب از جمله ضد آفتاب ها و کلاه برای پیشگیری از آفتاب سوختگی ضروری است.

منبع: cdc

آوای سلامت

 

ارسال شده در 26 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع دیابت

پیشنهاد سردبیر

  • درباره‌ تناسب اندام این افکار اشتباه را فراموش کنید
  • نقش سخنان دیگران در زندگی فردی شما چه میزان است؟
  • هشدار درباره مصرف خودسرانه داروهای گیاهی
  • علائم قبل از عادت ماهیانه
  • مصرف خودسرانه دارو در هنگام بارداري منجر به اختلالات قلبي در کودک مي‌شود
  • علل مختلف قوز انگشت شصت پا
  • باکتری های موجود در دهان می تواند به سرطان روده بزرگ تبدیل شوند
  • رسیدن به شکم صاف با مصرف نوعی معجون
  • دردسر همیشگی فرزندان با غذا
  • راههای مناسب در زمینه پیشگیری از ایجاد مسمومیت
  • بیشترین مقدار آمینو اسید در چه مواد غذایی وجود دارد
  • راز و رمز چای های لاغری!
  • یک نوشیدنی خوش طعم برای کاهش وزن
  • با تهیه دمنوش نعناء بیماری های گوارشی را معالجه کنید
  • افزایش شوق به ورزش
  • محبوبترین ها

  • در ورزش یوگا به چه نکاتی باید توجه کنید
  • این ۵ تکنیک صحیح تنفس را یاد بگیریم
  • حرکت شراگ چند نوع است همراه با آموزش
  • آیا اهمیت از پله بالا رفتن اینقدر زیاد است؟
  • برنامه غذایی برای ورزشکاران قبل و بعد از مسابقه
  • طناب بزنید،بخاطر این 3 دلیل جالب
  • 5 راه برای جلوگیری از اشتباهات یوگا
  • نکاتی درباره برنامه ورزشی افراد سالمند
  • با دکتر جیم استوپانی ورزش شکم را یاد بگیرید (2)
  • روشهایی موثر برای از بین بردن غبغب
  • حرکات روزانه برای کسانیکه به باشگاه نمی روند
  • با این سه حرکت یوگا، التهاب را کاهش دهید
  • نکاتی که در ورزش بدنسازی باید مد نظر داشته باشید
  • با دوچرخه سواری دنیایی شاد برای خود بسازید
  • نقش تغذیه در ورزش های زمستانی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است