7-Life-Changing-Reasons-To-Eat-More-Anthocyanins-Top-Foods مواد خوراکی که رنگ بنفش دارند

مواد خوراکی به رنگ بنفش و آبی چه خاصیت هایی برای سلامتی ما به همراه دارند این قبیل خوردنی های سالم چه تاثیری روی بدنمان میگذارند مصرف آن ها چه فایده های درمانی به همراه دارد می خواهیم در مورد سبزیجات و میوه های بنفش بیشتر بدانیم

خوردن سبزیجاتی که رنگ بنفش یا متمایل به بنفش دارند می‌تواند باعث حفظ سلامت و بویژه شادابی شود.

متخصصان تغذیه مصرف انواع میوه و سبزی به رنگ های مختلف را توصیه می کنند چراکه تنوع رنگ در این موادغذایی عامل جذب طیف وسیعی از ریزمغذی ها به بدن است.

آنتی اکسیدان ها یکی از ترکیب های مورد نیاز بدن هستند که سبزیجات و میوه های بنفش یا ارغوانی رنگ اغلب حاوی مقادیر قابل توجهی از آنها هستند و به همین دلیل افزودن این نوع از سبزی ها و میو ه ها به رژیم غذایی روزانه ضروری است.

پنج سبزی بنفش که مصرف آنها به حفظ سلامت و شادابی بدن کمک می کند،به شرح زیر است:

**گل کلم بنفش
این سبزی مانند گل کلم سفیدرنگ مغذی و حاوی آنتی اکسیدان هایی است که برای سلامت بدن مفیدند. این نوع سبزی هنگام طبخ، سبزرنگ می شود. هرچند می تواند برای حفظ رنگ این سبزی در غذا آن را به صورت خام مصرف کرد.

**کلم پیچ بنفش
کلم پیچ بنفش نسبت به نوع سفیدرنگ آن از میزان بیشتری پلی فنول برخوردار است و پلی فنول ها نیز از ترکیبات مهم برای حفظ سلامت بدن هستند.

**هویج بنفش
هویج بنفش دارای خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی بالا است. نتایج یک بررسی بر موش ها نشان می دهد آب هویج بنفش ناراحتی ها و بیماری های ناشی از مصرف حجم زیاد کربوهیدرات نظیر پیش دیابت، فشارخون بالا و آسیب های قلبی و کبدی را برطرف می سازد. همچنین این نوع هویج نسبت به هویج معمولی حاوی میزان بیشتری آنتی اکسیدان است.

**بادمجان
مصرف بادمجان به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها، آهن، کلسیم و دیگر انواع ویتامین ها توصیه می شود.

**سیب زمینی بنفش
بررسی ها نشان می دهد میزان آنتی اکسیدان این نوع سیب زمینی نسبت به نوع معمولی آن بالاتر است.

انجمن ام اس ایران

ارسال شده در 27 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • شام سنگین و افزایش وزن
  • آلزایمر و مراقبت های جدید در برابر آن
  • نقش احساسات در بهره وری درمحیط کاری
  • تغییر رویه زندگی با ورود فرزند جدید
  • عوامل سنگ ساز بودن کلیه ها
  • مراقبت های لازم زمان صحبت کردن با خردسالان
  • مراقبت از بدن در برابر انواع سرطان
  • بررسی فواید آبمیوه و دوغ برای بدن
  • از ویتامین دی چشم پوشی نکنید
  • نشانه های بدن ناشی از کم شدن ویتامین B
  • ترفند های تاثیرگذار در مصرف دارو توسط بچه
  • توليد داروي موثر ضد سرطان پوست از كلم
  • آسیب های مرگ نزدیکان بر اطفال
  • کوکی های شکسته
  • عوامل تاثیرگذار بر مغز زنان
  • محبوبترین ها

  • این توصیه ها را در نظر بگیرید تا در بارداری زیبا باشید
  • در طول بارداری مکمل های ویتامین را به برنامه غذایی اضافه کنید
  • تاثیر یوگا بر زنان باردار
  • عادات نامناسب در شیوه استراحت مادران باردار
  • اهمیت مصرف ویتامین دی در حاملگی
  • خطرات مصرف مایعات برای بدن
  • بخور نخور یک زن حامله
  • تهوع صبحگاهی در دوران حاملگی نشانه سلامت نوزاد است
  • توصیه های مراقبتی برای اقدامات زیبایی باردار
  • مراقبت های لازم در هفته 29 بارداری
  • بروز درد شکم بارداری و این روش های درمانی
  • افزایش فشار خون در بارداری نوزاد را در خطر مرگ قرار میدهد
  • مهمترین ویتامین ها برای یک زن باردار
  • راهنمایی های مهم تغذیه ای برای بانوان باردار
  • میزان ضرورت خوردن نمک ید دار در بارداری
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است