میزان مجاز مصرف قند مصرف قند قند اندازه مجاز قند استفاده از قند در طول روز

 

روزانه چه میزان قند می توانیم مصرف کنیم استفاده از چه مقدار قند خطری برای سلامتی مان به همراه ندارد چه اندازه موادقندی تاثیری روی سلامتی مان نخواهد گذاشت و آن را در معرض خطر قرار نخواهد داد ؟در ادامه توصیه های موثری در این زمینه برایتان داریم

منیره امینیان اظهار کرد: حدود 90 درصد مبتلایان به دیابت نوع 2 چاق هستند، لذا رژیم غذایی مناسب در کنار تحرک بدنی مداوم، موثرترین شیوه کنترل آن است.

،وی با اشاره به اینکه تحقیقات نشان داده است کاهش پنج درصدی وزن هم می‌تواند در کنترل دیابت بسیار موثر باشد، گفت: تنظیم غذاهای روزانه در شش وعده منظم، به تنظیم قند خون کمک شایانی می‌کند.

این کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه در یک رژیم غدایی صحیح باید بین مصرف غذا و نیاز هر فرد تناسب وجود داشته باشد، افزود: میزان مصرف موادغذایی هر فرد با توجه به سن، جنس، فعالیت بدنی و وضعیت سلامت و بیماری تعیین می‌شود تا از لحاظ وضعیت توده بدنی در وضعیت طبیعی قرار گیرد.

امینیان با بیان اینکه در انتخاب مواد غذایی نیز باید تعادل و تنوع در نظر گرفته شود، ادامه داد: مصرف بیش از نیاز موادغذایی که کالری بالا و ارزش غذایی ویتامین، املاح، پروتئین و فیبر بسیار کمی دارند، باعث افزایش وزن شده و زمینه را برای بروز دیابت مهیا می‌کنند.

وی یادآور شد: به طور کلی قندها و چربی‌ها که موادی انرژی‌زا هستند، در صورتی که بیش از میزان مورد نیاز مصرف شوند، باعث اضافه وزن و چاقی می‌شوند. از طرفی مصرف زیاد قندهای ساده با تحریک ترشح انسولین موجب افت قند خون می‌شود، لذا تمایل به مصرف قندهای ساده و دریافت بیش از نیاز انرژی، بیشتر می‌شود و این در بروز دیابت و سایر بیماری‌های متابولیک موثر است.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه متاسفانه امروزه شاهد افزایش روز افزون مصرف قند و محصولات شیرین هستیم، خاطرنشان کرد: بتدریج که ذائقه مردم به غذاهای شیرین عادت می‌کند، صنایع غذایی نیز به سمت تولید محصولات شیرین‌تری روی می‌آورند و این سیکل معیوب پیوسته در حال چرخش است.

امینیان گفت: براساس توصیه سازمان جهانی بهداشت کمتر از 10درصد انرژی روزانه باید از قندهای ساده تامین شود، ولی در حال حاضر به علت شیوع روزافزون بیماری دیابت، اضافه وزن و چاقی، به تامین کمتر از پنج درصد انرژی روزانه از قندهای ساده تاکید دارد که به طور متوسط برای یک فرد سالم 25 گرم معادل شش قاشق چایخوری است.

وی افزود: متاسفانه مصرف قند و شکر پیدا و پنهان (داخل موادغذایی شیرین) در کشور ما حدود 66 گرم است.

ایسنا

5 1000
ارسال شده در 27 تیر 1395 توسط با موضوع تغذیه | 460 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • درباره عفونت سینوزیت و آسم چه میدانید؟
  • خانه تکانی و تغذیه
  • اگر می خواهید چشمهایتان مانند عقاب تیز باشد
  • خوبی های تکنولوژی برای اطفال
  • این رنگ فلفل دلمه ای را بیشتر استفاده کنید
  • اگر رژیم تک غذایی انتخاب کردید ، بخوانید
  • پرسش و پاسخ هایی درمورد رابطه جنسی زوج های جوان
  • زودتر شام خوردن در یک عبارت ساده
  • محبوبترین ها

  • دانستنی های مهم درمورد هسته ی سیب
  • مواد غذایی به اصطلاح سالم و رژیمی ولی چاق کننده !
  • با مصرف پروبیوتیک ها از سرطان سینه پیشگیری کنید
  • اگر تخم مرغ نمی خورید ، این مطلب را بخوانید
  • 6 ماده خوراکی که مصرف آنها سبب شادی می شود
  • انواع شیرهای مختلف و ویژگی های هرکدام
  • چرا ید برای بدن ضروری است
  • امگا3 چیست ، چرا باید بخوریم و به چه میزان؟
  • رپورتاژ

  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • درمان افتادگی پلک به روش پلاسما
  • ارائه خدمات ارتودنسی با استفاده از روش های نوین و پیشرفته
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما