میزان مجاز مصرف قند مصرف قند قند اندازه مجاز قند استفاده از قند در طول روز

 

روزانه چه میزان قند می توانیم مصرف کنیم استفاده از چه مقدار قند خطری برای سلامتی مان به همراه ندارد چه اندازه موادقندی تاثیری روی سلامتی مان نخواهد گذاشت و آن را در معرض خطر قرار نخواهد داد ؟در ادامه توصیه های موثری در این زمینه برایتان داریم

منیره امینیان اظهار کرد: حدود 90 درصد مبتلایان به دیابت نوع 2 چاق هستند، لذا رژیم غذایی مناسب در کنار تحرک بدنی مداوم، موثرترین شیوه کنترل آن است.

،وی با اشاره به اینکه تحقیقات نشان داده است کاهش پنج درصدی وزن هم می‌تواند در کنترل دیابت بسیار موثر باشد، گفت: تنظیم غذاهای روزانه در شش وعده منظم، به تنظیم قند خون کمک شایانی می‌کند.

این کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه در یک رژیم غدایی صحیح باید بین مصرف غذا و نیاز هر فرد تناسب وجود داشته باشد، افزود: میزان مصرف موادغذایی هر فرد با توجه به سن، جنس، فعالیت بدنی و وضعیت سلامت و بیماری تعیین می‌شود تا از لحاظ وضعیت توده بدنی در وضعیت طبیعی قرار گیرد.

امینیان با بیان اینکه در انتخاب مواد غذایی نیز باید تعادل و تنوع در نظر گرفته شود، ادامه داد: مصرف بیش از نیاز موادغذایی که کالری بالا و ارزش غذایی ویتامین، املاح، پروتئین و فیبر بسیار کمی دارند، باعث افزایش وزن شده و زمینه را برای بروز دیابت مهیا می‌کنند.

وی یادآور شد: به طور کلی قندها و چربی‌ها که موادی انرژی‌زا هستند، در صورتی که بیش از میزان مورد نیاز مصرف شوند، باعث اضافه وزن و چاقی می‌شوند. از طرفی مصرف زیاد قندهای ساده با تحریک ترشح انسولین موجب افت قند خون می‌شود، لذا تمایل به مصرف قندهای ساده و دریافت بیش از نیاز انرژی، بیشتر می‌شود و این در بروز دیابت و سایر بیماری‌های متابولیک موثر است.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه متاسفانه امروزه شاهد افزایش روز افزون مصرف قند و محصولات شیرین هستیم، خاطرنشان کرد: بتدریج که ذائقه مردم به غذاهای شیرین عادت می‌کند، صنایع غذایی نیز به سمت تولید محصولات شیرین‌تری روی می‌آورند و این سیکل معیوب پیوسته در حال چرخش است.

امینیان گفت: براساس توصیه سازمان جهانی بهداشت کمتر از 10درصد انرژی روزانه باید از قندهای ساده تامین شود، ولی در حال حاضر به علت شیوع روزافزون بیماری دیابت، اضافه وزن و چاقی، به تامین کمتر از پنج درصد انرژی روزانه از قندهای ساده تاکید دارد که به طور متوسط برای یک فرد سالم 25 گرم معادل شش قاشق چایخوری است.

وی افزود: متاسفانه مصرف قند و شکر پیدا و پنهان (داخل موادغذایی شیرین) در کشور ما حدود 66 گرم است.

ایسنا

5 1000
ارسال شده در 27 تیر 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • رفتن به سونا برای پوست مفید است یا مضر
  • درباره هنر رزمی هاپکیدو چقدر می دانید
  • 6 عاملی که باعث کاهش وزن میشود
  • پس از زایمان و روش استفاده از داروهای ضد بارداری
  • کاشت نهال به نام زنده‌یاد حسن جوهرچی
  • وجود آمار بالای شپش سر در مدارس و مهد کودک ها
  • ترشی پیاز و روش های تهیه آن
  • باورهای رایج نادرست برای افزایش حجم عضلات
  • محبوبترین ها

  • ورزشی برای تقویت کمر و ناحیه شکم در دوران بارداری
  • در انتخاب رژیم غذایی چه نکاتی مهم است
  • مقدار عضله و چربی خود را بررسی کنید
  • چرا كج بدنی؟!
  • در ارتباط با کراتین جدیدترین تحقیقات را بخوانید
  • پس از سکته قلبی فعالیت ورزشی را فراموش نکنید
  • برای بالا بردن روحیه و انگیزه در ورزش بدنسازی این موارد را بدانید
  • ارتباط فعالیت ورزشی با طالع بینی
  • رپورتاژ

  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • رژیم‌درمانی، پوست و لیزر تخصصی کلینیک سیب سبز
  • آزمایش ژن‌های مرتبط با چاقی (بروز شده)
  • جراحی های زیبایی و ترمیمی دکتر بهجو
  • دکتر مقدم ارائه دهنده برترین خدمات پیشرفته دندان پزشکی
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما