daily-limit

 

روزانه چه میزان قند می توانیم مصرف کنیم استفاده از چه مقدار قند خطری برای سلامتی مان به همراه ندارد چه اندازه موادقندی تاثیری روی سلامتی مان نخواهد گذاشت و آن را در معرض خطر قرار نخواهد داد ؟در ادامه توصیه های موثری در این زمینه برایتان داریم

منیره امینیان اظهار کرد: حدود 90 درصد مبتلایان به دیابت نوع 2 چاق هستند، لذا رژیم غذایی مناسب در کنار تحرک بدنی مداوم، موثرترین شیوه کنترل آن است.

،وی با اشاره به اینکه تحقیقات نشان داده است کاهش پنج درصدی وزن هم می‌تواند در کنترل دیابت بسیار موثر باشد، گفت: تنظیم غذاهای روزانه در شش وعده منظم، به تنظیم قند خون کمک شایانی می‌کند.

این کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه در یک رژیم غدایی صحیح باید بین مصرف غذا و نیاز هر فرد تناسب وجود داشته باشد، افزود: میزان مصرف موادغذایی هر فرد با توجه به سن، جنس، فعالیت بدنی و وضعیت سلامت و بیماری تعیین می‌شود تا از لحاظ وضعیت توده بدنی در وضعیت طبیعی قرار گیرد.

امینیان با بیان اینکه در انتخاب مواد غذایی نیز باید تعادل و تنوع در نظر گرفته شود، ادامه داد: مصرف بیش از نیاز موادغذایی که کالری بالا و ارزش غذایی ویتامین، املاح، پروتئین و فیبر بسیار کمی دارند، باعث افزایش وزن شده و زمینه را برای بروز دیابت مهیا می‌کنند.

وی یادآور شد: به طور کلی قندها و چربی‌ها که موادی انرژی‌زا هستند، در صورتی که بیش از میزان مورد نیاز مصرف شوند، باعث اضافه وزن و چاقی می‌شوند. از طرفی مصرف زیاد قندهای ساده با تحریک ترشح انسولین موجب افت قند خون می‌شود، لذا تمایل به مصرف قندهای ساده و دریافت بیش از نیاز انرژی، بیشتر می‌شود و این در بروز دیابت و سایر بیماری‌های متابولیک موثر است.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه متاسفانه امروزه شاهد افزایش روز افزون مصرف قند و محصولات شیرین هستیم، خاطرنشان کرد: بتدریج که ذائقه مردم به غذاهای شیرین عادت می‌کند، صنایع غذایی نیز به سمت تولید محصولات شیرین‌تری روی می‌آورند و این سیکل معیوب پیوسته در حال چرخش است.

امینیان گفت: براساس توصیه سازمان جهانی بهداشت کمتر از 10درصد انرژی روزانه باید از قندهای ساده تامین شود، ولی در حال حاضر به علت شیوع روزافزون بیماری دیابت، اضافه وزن و چاقی، به تامین کمتر از پنج درصد انرژی روزانه از قندهای ساده تاکید دارد که به طور متوسط برای یک فرد سالم 25 گرم معادل شش قاشق چایخوری است.

وی افزود: متاسفانه مصرف قند و شکر پیدا و پنهان (داخل موادغذایی شیرین) در کشور ما حدود 66 گرم است.

ایسنا

ارسال شده در 27 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • رژلب قرمز را اینگونه امتحان کنید
  • دیابت تهدیدی برای همه رده های سنی
  • فقط با یک ابزار ساده کلی کالری بسوزانید
  • جوانان سفید شدن مو را جدی بگیرند
  • راه مناسب برای جوانسازی پوست با این ماسک ها
  • علائم بیماری کبد، علل، و درمان
  • روغن نارگیل برای نوعروس‌ها چه معجزه ای در آرایش میکند
  • با خواهر همسرتان مهربان باشید
  • پاپ کورن بخوریم یا نخوریم
  • در مورد کاهش حرکات جنین بیشتر بدانید
  • چند نکته ی کلیدی و مهم در رابطه با امگا 3
  • چاقی و بیماری دیابت زمینه ساز رشد بیش از حد نوزاد در رحم مادر
  • داروهاي جديد تركيبي، تومور پانکراس را کاهش مي‌دهد
  • با خوردن آجیل چربی شکم را از بین ببرید
  • چگونه مدت زمان سرماخوردگی خود را کاهش دهیم؟
  • محبوبترین ها

  • تکنیک پوشاندن جای زخم با استفاده از آرایش
  • با این میز صبحانه هرگز سکته نخواهید کرد
  • پیشگیری از ابتلا به بیماری های فصلی
  • برای میکروب زدایی سبزی های مصرفی
  • امراض نهفته در جوراب
  • مرگ ناشی از سرطان، هنوز هم به دلیل سیگار کشیدن است
  • بخور نخورهای هوای پر از دود
  • مزایای برداشتن مو با لیزر
  • شایع ترین بیماریهای کودکان کار
  • بهداشت مکان های ورزشی
  • شستن دست ها و این نکات مهم
  • نکات کلیدی و موثر درباره ی سلامتی ما انسان ها
  • سرکه سفید و استفاده های جانبی از آن
  • حفظ سلامت در این شش ماه دوم سال
  • از شامپوی ضد شپش اینطوری استفاده کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است