خواب و افزایش وزن خواب ناکافی چربی سوزی بهبود ثبات قند خون اضافه شدن وزن

بهتر است قبل از خواب برخی نوشیدنی ها و خوردنی های موثر استفاده کنید تا بتوانید در هنگام خواب وزن کم کنید و به مرور زمان به تناسب اندام برسید اگر مایلید بدون دردسر و زحمت اندام ایده آل دست پیدا کنید با ما همراه باشید

خواب ناکافی با اضافه شدن وزن ارتباط دارد، انحراف هورمونی، احساس گرسنگی روز بعد و مشکلات قند خون و انسولین مواردی از تاثیر خواب روی افزایش وزن است.

، برای اینکه خوب بخوابید باید حواستان به آنچه قبل از خواب می نوشید باشد. با اینکه می دانید دریافت کافئین و قند قبل از رفتن به رختخواب می تواند برای خوابتان مشکل ایجاد کند، دیگر مواد مغذی می توانند در ساخت عضله، بهبود ثبات قند خون و چربی سوزی کمکتان کنند.

اگر به دنبال کاهش وزن و خوابی راحت هستید قبل از خواب این نوشیدنی ها را میل کنید.

شیر

یک لیوان شیر ( چه گرم چه سرد ) به لطف دوز سالمی از تریپتوفان و کلسیم می تواند به آرام خوابیدنتان کمک کند.

خواب بیشتر به معنای احساس گرسنگی کمتر در روز بعد ( بسیاری از افراد کمبود خواب خود را با بیشتر غذا خوردن جبران می کنند ). پروتئین کازئین شیر دیر هضم می شود، بنابراین در تمام طول شب به ساخت عضله کمک می کند. در نتیجه شیر خوردن یعنی سوخت و ساز سریعتر و کاهش وزنی ساده تر.

آب انگور

یک لیوان کوچک آب انگور 100 درصد طبیعی کمکتان می کند خوب بخوابید و در طول رویا دیدن چربی بسوزانید.

تحقیقات نشان داده ترشح انسولین در شب ( به علت دریافت کربوهیدرات های ساده مانند آب میوه ) ریتم شبانه روزی بدن را تنظیم می کند.

همچنین یک تحقیق در سال 2015 نشان داد، رسوراترول آنتی اکسیدانی که در انگور است، چربی های سفید ذخیره کننده کالری را تبدیل به چربی های قهوه ای سوزاننده کالری می کند.

چای بابونه

یک فنجان از این چای آرامش بخش به افزایش سطح گلیسین بدن کمک می کند. گیلیسین یک انتقال دهنده عصبی است که به آرام کردن عصب ها کمک می کند و مانند یک آرام بخش عمل می کند.

یکی دیگر از تاثیرات بابونه: دمای مرکزی بدن را پایین می آورد، بنابراین حرارت بدن افت می کند و خوابیدن برایتان ساده تر می شود.

فقط مطمئن شوید هر چایی که قبل از خواب می نوشید بدون کافئین باشد.

کفیر

از شیر تخمیر شده درست می شود. این نوشیدنی سرشار از پروتئین روی میکروبیوم روده تان کار می کند تا سطح باکتری های خوب را افزایش دهد، گوارش را بهبود ببخشد، و کمک کند که ویتامین ها و مواد معدنی را بهتر جذب کنید.

حتی تحقیقات نشان داده نوشیدنی های ماست شکل مانند کفیر به بهبود خواب و عملکرد در ورزش نیز کمک می کند.
سایت دکتر کرمانی

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 28 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • بررسی علل بروز راشیتیسم در سنین پایین
  • نگاه کردن به تلویزیون سبب ابتلا به دیابت می شود
  • ۱۷ تیم عملیاتی هلال احمر در خاک عراق
  • نشانه های بیماری زرد زخم و راه های تشخیصی
  • انسان های افسرده با سایر افراد چه تفاوتی دارند
  • عشق یک طرفه و این آسیب ها
  • رفع استرس روزمره با استفاده از این روش ها
  • دسر رمضان: کاستر دارچینی
  • محبوبترین ها

  • خطر ابتلا به دیابت نوع 1 در بچه ها و حوادث زندگی
  • پیشگیری از عوارض قند خون در بدن با این روش ها
  • آیا در کنترل قند خون دیابتی ها سرکه تاثیر دارد؟
  • مقدار انسولین و تأثیر آن بر لاغر شدن و قلب و عروق
  • خطر ابتلا به استئوآرتروز در بیماران دیابتی
  • بیماران دیابتی در ایام نوروز این توصیه ها را فراموش نکنند
  • تأثیر متفاوت داروهای دیابت بر قلب مردان و زنان
  • برای درمان دیابت از این گیاهان غافل نشوید
  • رپورتاژ

  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است