92820661

بهتر است قبل از خواب برخی نوشیدنی ها و خوردنی های موثر استفاده کنید تا بتوانید در هنگام خواب وزن کم کنید و به مرور زمان به تناسب اندام برسید اگر مایلید بدون دردسر و زحمت اندام ایده آل دست پیدا کنید با ما همراه باشید

خواب ناکافی با اضافه شدن وزن ارتباط دارد، انحراف هورمونی، احساس گرسنگی روز بعد و مشکلات قند خون و انسولین مواردی از تاثیر خواب روی افزایش وزن است.

، برای اینکه خوب بخوابید باید حواستان به آنچه قبل از خواب می نوشید باشد. با اینکه می دانید دریافت کافئین و قند قبل از رفتن به رختخواب می تواند برای خوابتان مشکل ایجاد کند، دیگر مواد مغذی می توانند در ساخت عضله، بهبود ثبات قند خون و چربی سوزی کمکتان کنند.

اگر به دنبال کاهش وزن و خوابی راحت هستید قبل از خواب این نوشیدنی ها را میل کنید.

شیر

یک لیوان شیر ( چه گرم چه سرد ) به لطف دوز سالمی از تریپتوفان و کلسیم می تواند به آرام خوابیدنتان کمک کند.

خواب بیشتر به معنای احساس گرسنگی کمتر در روز بعد ( بسیاری از افراد کمبود خواب خود را با بیشتر غذا خوردن جبران می کنند ). پروتئین کازئین شیر دیر هضم می شود، بنابراین در تمام طول شب به ساخت عضله کمک می کند. در نتیجه شیر خوردن یعنی سوخت و ساز سریعتر و کاهش وزنی ساده تر.

آب انگور

یک لیوان کوچک آب انگور 100 درصد طبیعی کمکتان می کند خوب بخوابید و در طول رویا دیدن چربی بسوزانید.

تحقیقات نشان داده ترشح انسولین در شب ( به علت دریافت کربوهیدرات های ساده مانند آب میوه ) ریتم شبانه روزی بدن را تنظیم می کند.

همچنین یک تحقیق در سال 2015 نشان داد، رسوراترول آنتی اکسیدانی که در انگور است، چربی های سفید ذخیره کننده کالری را تبدیل به چربی های قهوه ای سوزاننده کالری می کند.

چای بابونه

یک فنجان از این چای آرامش بخش به افزایش سطح گلیسین بدن کمک می کند. گیلیسین یک انتقال دهنده عصبی است که به آرام کردن عصب ها کمک می کند و مانند یک آرام بخش عمل می کند.

یکی دیگر از تاثیرات بابونه: دمای مرکزی بدن را پایین می آورد، بنابراین حرارت بدن افت می کند و خوابیدن برایتان ساده تر می شود.

فقط مطمئن شوید هر چایی که قبل از خواب می نوشید بدون کافئین باشد.

کفیر

از شیر تخمیر شده درست می شود. این نوشیدنی سرشار از پروتئین روی میکروبیوم روده تان کار می کند تا سطح باکتری های خوب را افزایش دهد، گوارش را بهبود ببخشد، و کمک کند که ویتامین ها و مواد معدنی را بهتر جذب کنید.

حتی تحقیقات نشان داده نوشیدنی های ماست شکل مانند کفیر به بهبود خواب و عملکرد در ورزش نیز کمک می کند.
سایت دکتر کرمانی

ارسال شده در 28 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تسکین بی قراری اطفال
  • بر عزت نفس بچه‌ها نقش خانواده چقدر مهم است؟
  • حفاظت از بدن در برابر گرمای تابستان
  • متابولیسم چیست؟ چگونه قابل کنترل است؟
  • مصرف داروهاي معمول ديابت خطر شكستگي‌هاي استخواني را تشديد مي‌كند
  • پمپ انسولین چه کارایی دارد؟
  • متداول ترین پرسش ها در ارتباط با روزه ماه رمضان
  • تفکرات اشتباه غذایی خود را اصلاح کنید
  • چرا برخی از ا فراد نمی خواهند تشکیل زندگی بدهند؟
  • مسبب اصلی نارضایتی از رابطه زناشویی
  • همه چیز درمورد توت فرنگی های ناسالم
  • فواید و تاثیرات مفید کوهنوردی برای بدن انسان
  • بهترین جایگزین برای آنتی هیستامین
  • اهمیت مصرف ویتامین سی در کنار آهن
  • با سویا فشار خون را کنترل کنید
  • محبوبترین ها

  • لیموترش در زندگی چه استراتژی هایی دارد
  • بدرود ای غذاهای سرخ کرده
  • دانسته هایی درباره فایده خرما
  • سفیده تخم مرغ و این تاثیرات
  • مشکل بی خوابی خود را با این غذا ها درمان کنید
  • مصرف ماست را در پائیز فراموش نکنید
  • 6 عنصر اصلی که استخوان هایتان را ضعیف میکند
  • بررسی کالری فندق
  • لاغری، درمان بیماری‌ها؛ معجزه گیاهخواری
  • آیا در مورد پاراپروبیوتیک‌ها اطلاعاتی دارید
  • مراقبت در برابر امراض قندی با برخی خوراکی ها
  • به خطر افتادن بدن با مصرف این مواد غذایی
  • مواد خوراکی مفید برای جوانتر شدن
  • افراد دیالیزی از این خوراکی های سالم میل کنند
  • معرفی 15 ماده غذایی پاک کننده بدن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است