92820661

بهتر است قبل از خواب برخی نوشیدنی ها و خوردنی های موثر استفاده کنید تا بتوانید در هنگام خواب وزن کم کنید و به مرور زمان به تناسب اندام برسید اگر مایلید بدون دردسر و زحمت اندام ایده آل دست پیدا کنید با ما همراه باشید

خواب ناکافی با اضافه شدن وزن ارتباط دارد، انحراف هورمونی، احساس گرسنگی روز بعد و مشکلات قند خون و انسولین مواردی از تاثیر خواب روی افزایش وزن است.

، برای اینکه خوب بخوابید باید حواستان به آنچه قبل از خواب می نوشید باشد. با اینکه می دانید دریافت کافئین و قند قبل از رفتن به رختخواب می تواند برای خوابتان مشکل ایجاد کند، دیگر مواد مغذی می توانند در ساخت عضله، بهبود ثبات قند خون و چربی سوزی کمکتان کنند.

اگر به دنبال کاهش وزن و خوابی راحت هستید قبل از خواب این نوشیدنی ها را میل کنید.

شیر

یک لیوان شیر ( چه گرم چه سرد ) به لطف دوز سالمی از تریپتوفان و کلسیم می تواند به آرام خوابیدنتان کمک کند.

خواب بیشتر به معنای احساس گرسنگی کمتر در روز بعد ( بسیاری از افراد کمبود خواب خود را با بیشتر غذا خوردن جبران می کنند ). پروتئین کازئین شیر دیر هضم می شود، بنابراین در تمام طول شب به ساخت عضله کمک می کند. در نتیجه شیر خوردن یعنی سوخت و ساز سریعتر و کاهش وزنی ساده تر.

آب انگور

یک لیوان کوچک آب انگور 100 درصد طبیعی کمکتان می کند خوب بخوابید و در طول رویا دیدن چربی بسوزانید.

تحقیقات نشان داده ترشح انسولین در شب ( به علت دریافت کربوهیدرات های ساده مانند آب میوه ) ریتم شبانه روزی بدن را تنظیم می کند.

همچنین یک تحقیق در سال 2015 نشان داد، رسوراترول آنتی اکسیدانی که در انگور است، چربی های سفید ذخیره کننده کالری را تبدیل به چربی های قهوه ای سوزاننده کالری می کند.

چای بابونه

یک فنجان از این چای آرامش بخش به افزایش سطح گلیسین بدن کمک می کند. گیلیسین یک انتقال دهنده عصبی است که به آرام کردن عصب ها کمک می کند و مانند یک آرام بخش عمل می کند.

یکی دیگر از تاثیرات بابونه: دمای مرکزی بدن را پایین می آورد، بنابراین حرارت بدن افت می کند و خوابیدن برایتان ساده تر می شود.

فقط مطمئن شوید هر چایی که قبل از خواب می نوشید بدون کافئین باشد.

کفیر

از شیر تخمیر شده درست می شود. این نوشیدنی سرشار از پروتئین روی میکروبیوم روده تان کار می کند تا سطح باکتری های خوب را افزایش دهد، گوارش را بهبود ببخشد، و کمک کند که ویتامین ها و مواد معدنی را بهتر جذب کنید.

حتی تحقیقات نشان داده نوشیدنی های ماست شکل مانند کفیر به بهبود خواب و عملکرد در ورزش نیز کمک می کند.
سایت دکتر کرمانی

ارسال شده در 28 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • شخصیت افراد را از روی دست خطشان تشخیص دهید
  • تاریخچه ای از آناتومی انسان | Human Anatomy
  • عواقب بدرفتاری با پزشکان
  • تحقیر مدام همسر و پیامدهای ناگوار آن
  • درمان های نوزادان نارس
  • 6 غذای فوق العاده عالی برای خواب بهتر
  • عیوب ومضرات پله بالارفتن
  • کند شدن آهنگ قلب
  • برخی از ورزش کنندگان چرا دچار تهوع میشوند
  • کنترل نیروی جنسی پس از جدایی
  • چگونه سلامت دندان کودکان را حفظ کنیم
  • حواستان به این آدامس ها باشد
  • رفتار هیجانی
  • ظرف 4 ماه وزن خود را یازده کیلو وزن کم کنید
  • عمل جراحی غیر متعارف قلب بقا افراد دیابتی را بهبود می بخشد
  • محبوبترین ها

  • چرا برخی از داروهای دیابت باعث افزایش وزن می شوند
  • برای افراد دیابتی رسپی سوپ سیر و عدس را یاد میگیریم
  • چرا معاینه کامل چشم در دیابتی ها ضروری است؟
  • مزمن شدن زخم پای دیابتی ها
  • در ترمیم زخم دیابتی گیرنده اختصاصی نالترکسون چه تاثیری دارد؟
  • معاینه چشم! امری ضروری برای افراد دیابتی
  • تکنیک هایی برای معالجه دیابت با تحقیقات Cavefish
  • تزریق انسولین و برخی باورهای غلط
  • افزایش ریسک امراض کبدی به علت دیابت نوع 2
  • دیابت نوع دو و تاخیر در درمان آن
  • آیا ورزشهای اختصاصی برای افراد مبتلا به دیابت وجود دارد
  • بر بیماری کلیوی کنترل دیابت چه تاثیراتی دارد؟
  • جراحی بای پس عروق کرونر و بیماران دیابتی مبتلا به بیماری قلبی
  • جلوگیری از بیماری دیابت با یک نوع رژیم غذایی مرسوم به رژیم مدیترانه ای
  • چطور می توان با ورزش قند خون را پایین آورد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است