7-anti-aging-foods-fb

برخی موادغذایی می توانند برای سالمندان بسیار مفید و پرخاصیت باشند این افراد بهتر است در خورد و خوراک خود بیشتر دقت کنند و مراقب رژیم غذایی روزانه خود باشند و از سالم ترین خوردنی ها بهره ببرند تا دچار شکل نشوند

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که بخش عمده مشکلات حرکتی در سالمندان و افراد میانسال مانند پادرد و کمردرد، کاهش توانایی راه رفتن و تحرک برای امور روزانه و زندگی مستقل، ناشی از رژیم غذایی نامناسب است.

کاهش توانایی های حرکتی به مرور زمان و با افزایش سن، امری طبیعی است و به عوامل متعددی از قبیل فاکتورهای ژنتیکی، سابقه بیماری و عوامل محیطی وابسته است؛ ولی تحقیقات جدید نشان می دهد بخش اعظم این ناتوانی به رژیم غذایی نادرست و شیوه زندگی غلط مربوط می شود. مشاهده افرادی که با وجود سن بالا به راحتی راه می روند و علاه بر انجام تمام فعالیت های روزانه به فرزندان نیز کمک می کنند، انگیزه بالایی برای انتخاب رژیم غذایی صحیح است.

به گزارش مدیکال اکسپرس،مطالعات جدید نشان می دهد تغذیه و سلامت جسمی رابطه مستقیمی دارند. رژیم غذایی سالم علاوه بر سلامت روان، از مشکلاتی مانند دیابت، بیماری های قلبی، سکته مغزی، چاقی و انواع سرطان پیشگیری می کند. رژیم غذایی ناسالم و حاوی شکر، روغن، گوشت قرمز و غذاهای آماده، فرآیند پیری را تسریع می کند و توانایی فرد برای رسیدگی به امور روزانه و راه رفتن نسبت به هم سن و سالان کاهش چشمگیرتری دارد و همین امر زمینه را برای بروز افسردگی فراهم می کند.

این مطالعه با بررسی تغذیه و شیوه زندگی 54 هزار و 762 زن به مدت 28 سال نشان می دهد رژیم غذایی سالم به منزله کاهش اختلالات فیزیکی است. این مطالعه نشان می دهد پیری سالم فقط ناشی از مصرف میوه و سبزی زیاد و فعالیت بدنی و اجتناب از مصرف الکل، سیگار، نوشیدنی های شیرین، چربی های ترانس و سدیم است. اختلالات فیزیکی ناشی از عضلات و استخوان های ضعیف است؛ بنابراین برای جلوگیری از ناتوانی ناشی از افزایش سن، باید به تقویت عضلات و استخوان ها پرداخت.

بنابراین اگر نیازمند استقلال و توانایی در پیری هستید؛ رژیم غذایی حاوی سبزی هایی با پهن برگ، میوه های رنگارنگ، ماهی، آجیل، حبوبات، غلات سبوس دار و پروتئین های بدون چربی داشته باشید.
نتایج این تحقیقات در نشریه Nutrition منتشر شده است.

ایرنا ،

ارسال شده در 29 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع سلامت سالمندان

پیشنهاد سردبیر

  • چه ارتباطی بین دروغگویی و اضطراب وجود دارد؟
  • برای افراد مسن بدنسازی باید به چه نحوی باشد؟
  • هورمون هایتان را با این خوراکی ها متعادل کنید-قسمت دوم
  • پیشگیری های لازم برای سرماخوردگی در بارداری
  • محیط کار و بیماری های مربوط به آن
  • مزایای ورزش در طی یائسگی
  • این نوشیدنی ها به سلامت مردان کمک زیادی میکنند
  • وظایف پرستار پیش ازآغاز جراحی
  • زیباترین صورت بر مبنای فرمول ریاضی
  • چربی سوزی بیشتر با این تغییرات غذایی
  • چند درصد از ایرانی ها با مشکل دهان و دندان مواجه اند
  • برای سالم و سرحال تر بودن بخوانید
  • اسباب بازی های مخرب
  • روزتان را با این 10 صبحانه آغاز کنید
  • تحقیقات روی مغز برای رفع مشکلات روانی
  • محبوبترین ها

  • فعالیت های منجر به ایجاد حس شادی و نشاط
  • توصیه هایی به شخص افسرده
  • شاد بودنتان را افزایش دهید
  • راه هایی برای پذیرفتن نتیجه ی کار
  • ابراز احساسات در زندگی زناشویی
  • نبود اعصاب و احیای آن
  • چرا دخالت می کنید؟
  • دلایل لزوم وجود مشاور در مدارس و فعالیت های آنها
  • اگر کودکتان این نشانه ها را دارد نیازمند مشاوره است
  • شباهات و تفاوتهای خوابیدن زنان و مردان
  • سرانجام روابط مجازی
  • انجام چه کارهایی باعث خودشناسی می شود؟
  • اضطراب و ناسازگاریهای آن
  • با این کارها تبدیل به بانویی ایده آل شوید!
  • اساسی ترین تفاوت ها میان زوجین
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است