7-anti-aging-foods-fb

برخی موادغذایی می توانند برای سالمندان بسیار مفید و پرخاصیت باشند این افراد بهتر است در خورد و خوراک خود بیشتر دقت کنند و مراقب رژیم غذایی روزانه خود باشند و از سالم ترین خوردنی ها بهره ببرند تا دچار شکل نشوند

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که بخش عمده مشکلات حرکتی در سالمندان و افراد میانسال مانند پادرد و کمردرد، کاهش توانایی راه رفتن و تحرک برای امور روزانه و زندگی مستقل، ناشی از رژیم غذایی نامناسب است.

کاهش توانایی های حرکتی به مرور زمان و با افزایش سن، امری طبیعی است و به عوامل متعددی از قبیل فاکتورهای ژنتیکی، سابقه بیماری و عوامل محیطی وابسته است؛ ولی تحقیقات جدید نشان می دهد بخش اعظم این ناتوانی به رژیم غذایی نادرست و شیوه زندگی غلط مربوط می شود. مشاهده افرادی که با وجود سن بالا به راحتی راه می روند و علاه بر انجام تمام فعالیت های روزانه به فرزندان نیز کمک می کنند، انگیزه بالایی برای انتخاب رژیم غذایی صحیح است.

به گزارش مدیکال اکسپرس،مطالعات جدید نشان می دهد تغذیه و سلامت جسمی رابطه مستقیمی دارند. رژیم غذایی سالم علاوه بر سلامت روان، از مشکلاتی مانند دیابت، بیماری های قلبی، سکته مغزی، چاقی و انواع سرطان پیشگیری می کند. رژیم غذایی ناسالم و حاوی شکر، روغن، گوشت قرمز و غذاهای آماده، فرآیند پیری را تسریع می کند و توانایی فرد برای رسیدگی به امور روزانه و راه رفتن نسبت به هم سن و سالان کاهش چشمگیرتری دارد و همین امر زمینه را برای بروز افسردگی فراهم می کند.

این مطالعه با بررسی تغذیه و شیوه زندگی 54 هزار و 762 زن به مدت 28 سال نشان می دهد رژیم غذایی سالم به منزله کاهش اختلالات فیزیکی است. این مطالعه نشان می دهد پیری سالم فقط ناشی از مصرف میوه و سبزی زیاد و فعالیت بدنی و اجتناب از مصرف الکل، سیگار، نوشیدنی های شیرین، چربی های ترانس و سدیم است. اختلالات فیزیکی ناشی از عضلات و استخوان های ضعیف است؛ بنابراین برای جلوگیری از ناتوانی ناشی از افزایش سن، باید به تقویت عضلات و استخوان ها پرداخت.

بنابراین اگر نیازمند استقلال و توانایی در پیری هستید؛ رژیم غذایی حاوی سبزی هایی با پهن برگ، میوه های رنگارنگ، ماهی، آجیل، حبوبات، غلات سبوس دار و پروتئین های بدون چربی داشته باشید.
نتایج این تحقیقات در نشریه Nutrition منتشر شده است.

ایرنا ،

ارسال شده در 29 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع سلامت سالمندان

پیشنهاد سردبیر

  • پوره سیب با بروکلی و لوبیا سبز
  • اقدام در مورد دانش آموزان آسیب پذیر
  • نوشیدن چای پس از غذا
  • همه چیز درباره آغوشی برای نوزاد
  • مشکل نازایی و ابتلا به بیماری قلبی
  • در کاهش وزن و افزایش حجم عضله مکمل کرومیوم پیکونات چقدر موثر است
  • آشنایی با فواید مصرف ژله
  • عوامل مهم در پیدایش حملات آسم
  • افزایش کالری قهوه با این افزودنی ها
  • شب امتحان و مصرف ریتالین
  • با گلیسیرین چگونه ماسک صورت درست می کنند؟
  • مصرف داروي بتا كاروتن مانع از زوال عقل مي شود
  • کوفته سبزیجات به روشی متفاوت
  • لطفا مدیریت زمان داشته باشید
  • سردرد حاملگی و راه حل های مناسب برای آن
  • محبوبترین ها

  • همه چیز در مورد ماه چهارم بارداری
  • نرمال بودن جنین بشرط تغذیه صحیح مادر
  • سلولهای بنیادی بند ناف دیگر کشورها در ایران نگهداری میشود
  • مروری بر ابعاد مختلف سونوگرافی
  • مراقبت برای پیشگیری از سقط
  • دانستنی های درباره آب دور جنین
  • زایمان به روش طبیعی و تاثیرات آن روی جنین
  • توصیه های کاهش وزن پس از زایمان
  • سزارین تهدیدی بر سلامت کودک
  • از راه دور وضعیت جنین را کنترل کنید
  • مشکلات رایج برای کیسه آب
  • بهترین روش برای تغییر سایز شکم بعد از زایمان
  • ارتباط میان وزن گیری جنین و سیگار
  • قهوه دشمن وزن جنین
  • بروز نازایی با این عوامل
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است