نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش

سرخ کردن ماهی سرخ کردن گوشت سفید سرخ کردن سالم ترین نوع پخت ماهی روغن سرخ کردنی

برای سرخ کردن ماهی از چه روغنی بهتر است استفاده کنیم روغنی که بتواند خاصیت های ماهی را حفظ کند و باعث بالارفتن چربی بدنمان نشود بهترین روش طبخ ماهی به چه صورت است و پیشنهادات متخصصین تغذیه برای مصرف ماهی سرخ کرده چگونه است

مطالعات نشان می دهد بهترین شیوه پخت ماهی، سرخ کردن آن در روغن زیتون خام و تصفیه نشده است.

به گفته محققان اسپانیایی، سرخ کردن ماهی در روغن زیتون خام موجب می شود روغن از لحاظ میزان اُمگا۳ غنی تر شود.

به گفته محققان دانشگاه باسکیو اسپانیا، روغن سرخ شده در روغن زیتون فوق خام و آماده شده در مایکروویو، سالم ترین نوع پخت ماهی است.

طبق این مطالعه، مشخص شده است تکنیک های سرخ کردن، ماهیت روغن مورداستفاده و گونه ماهی مصرفی بر تغییرات روی داده در زمان سرخ شدن ماهی تاثیر می گذارد.

باربارا نیوآ اکواریا، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «انتخاب روغن پخت و پز، بواسطه تاثیر بر الگوی لیپید موجود در ماهی و بر ایجاد احتمالی ترکیبات سمی در روغن در طول سرخ کردن، بسیار حائز اهمیت است و می تواند بر سلامت مواد خوراکی و انسان تاثیر گذارد.»

برای انجام این تحقیق، فیله ماهی خاردار اروپایی و ماهی سیم در ماهیتابه و در مایکرویو با استفاده از روغن زیتون فوق خام تصفیه نشده و روغن آفتابگردان تصفیه شده سرخ شدند. طبق یافته های این مطالعه، در طول مدت سرخ شدن، نه تنها لیپیدهای ماهی به روغن سرخ کردنی منتقل شدند بلکه اجزای روغن نیز به فیله ماهی منتقل شدند.

مطالعه آشکار ساخت بعد از سرخ شدن، روغن زیتون غنی از اُمگا-۳، گروه های آسیل اُمگا-۱، چربی لینولئیک و چربی اشباع شده (حاصل از ماهی) شده بود.

مهر،

5 1000
ارسال شده در 29 تیر 1395 توسط با موضوع پزشکی

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x