مغز استرس‌زده رفع استرس الا رفتن تپش قلب و سرعت تنفس استرس

برای کاهش شدت استرستان راهنمایی های مفید و موثری داریم پیشنهادات ما بسیار ساده و راحت هستند و می توانند افراد مضطرب و پریشان و استرس زده را آرام کنند و آرامش خاصی به آن ها بدهند

وقتی فشار بیشتر از آنچه که به آن عادت داریم بر ما وارد می‌شود، حس استرس به ما دست می‌دهد.

 روح و بدن واکنش‌های گوناگونی به استرس نشان می‌دهند. از جمله بالا رفتن تپش قلب و سرعت تنفس.

1.قدم زدن در فضای سبز و آزاد در رفع استرس بسیار تأثیرگذار است. دیدن درختان و فضای سبز معمولا روح انسان را آرام می‌کند و مغز استرس‌زده نیز بر اثر هوای تازه جانی دوباره می‌گیرد.

2.وقتی انسان دچار استرس است، غالبا فراموش می‌کند که نگرانی‌ها و فشارها را می‌توان با دوستان و نزدیکان تقسیم کرد. نشست و صحبت با دوستان معمولا در کاهش و رفع استرس مؤثر هستند و سبب می‌شوند که انسان با دیدی دیگر و تازه به مسائل نگاه کند.

3.استرس فقط فشاری روحی نیست، بلکه وضعیت جسمی و بدن انسان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. حمام یا وان آب گرم در رفع استرس موثر است، چرا که بر اثر این گرما ماهیچه‌های بدن نرم می‌شوند و روح انسان نیز به‌تدریج آرام می‌گردد.

4.ورزش نیز در رفع استرس بسیار مفید است. ورزشی را انتخاب کنید که انجام آن برایتان لذت‌بخش است و سبب می‌شود که استرس‌تان را کاهش دهد، خواه دویدن، خواه دوچرخه‌سواری یا شنا. فعالیت‌های ورزشی مستمر و درازمدت به شما کمک می‌کند تا با معضل استرس بهتر کنار بیایید.

5.افرادی که دچار استرس هستند، غذا خوردنشان نیز با سرعت و اضطراب همراه است. بسیاری‌ها در لحظات پراسترس غذا را به جای آنکه بخورند، می‌بلعند. سعی کنید که در چنین مواردی در آرامش غذا بخورید و از آن لذت ببرید. همین استراحت و وقفه کوتاه از استرس شما می‌کاهد.

6.نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه داشت، خواب کافی است. در موارد یا روزهایی که دچار استرس هستید، بکوشید که به موقع بخوابید و به بدن و روح خود فرصت استراحت بدهید.

7.وقفه و استراحت کلا نقش مهمی در دوران و ساعات پراسترس بازی می‌کنند. گاهی حتی استراحت‌ها و تنفس‌های ۵ دقیقه‌ای کافی است تا از استرس شما کاسته شود. سعی کنید این وقفه‌های کوچک را در برنامه روزانه خود بگنجانید و در نظر گیرید.

8.خندیدن نیز به کاهش و رفع استرس کمک می‌کند. خندیدن سبب باز شدن عضلات و ماهیچه‌ها می‌شود و همچنین با هورمون‌های استرس‌زا مقابله می‌کند. جالب توجه این که خندیدن حتی در مواردی که از روی ادب می‌خندید یا لبخند می‌زنید هم تأثیر دارد.

9.پژوهش‌های دانشمندان نشان می‌دهد که شنیدن موسیقی به کاهش و رفع استرس کمک می‌کند. موسیقی‌های آرام و بدون کلام برای این کار از همه مناسب‌تر هستند.

10.بکوشید روش‌ها و راه‌هایی برای استرس‌زادیی به کار ببندید. تمرینات تنفسی یا تمریناتی ویژه برای باز شدن عضلات و همچنین یوگا مؤثر‌اند. یوگا ورزشی است که به انرژی و تمرکز نیاز دارد و ممکن است در نگاه اول سخت و دشوار باشد، اما فرد را آرام می‌کند و به توازن و تعادل او کمک می‌کند. یکی از نکات مهم استمرار و تداوم در انجام تمرینات است. به قول معروف کار نیکو کردن از پر کردن است.

جام جم سرا

 

5 1000
ارسال شده در 29 تیر 1395 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • قطع ناگهاني دارو،عامل اصلي بروز سکته در مبتلايان به فشار خون است
  • ترک دخانیات با کمک این طب
  • معرفی 5 دمنوش گیاهی مناسب برای لاغری و دستور تهیه آنها
  • شناسایی افسردگی در سنین نوجوانی
  • آموزش تصویری یوگا برای درمان بی خوابی
  • راهکارهای مراقبت از استخوان و بهداشت مفاصل با افزایش سن
  • سلامتی مغز با مقوی ترین صبحانه!
  • ابتلا به انواع توده های خوش خیم و بدخیم با مصرف ماکارونی
  • محبوبترین ها

  • کنترل هوس های مختلف غذایی در رژیم
  • کافئین برای کودکان مفید است یا مضر؟
  • با رژیم غذایی حاوی سویا بیماریهای خود را درمان کنید
  • با این مواد غذایی پیری را از خود دور کنید
  • کاهش وزن به هر میزان در هر سنی
  • برای کاهش وزن سریع این موارد را از آقایان یاد بگیرید
  • آموزش اصولی تغذیه سالم
  • از انجام این اعمال در زمان گرسنگی بپرهیزید!
  • رپورتاژ

  • آزمایش ژن‌های مرتبط با چاقی (بروز شده)
  • دندانپزشک زیبایی- ایمپلنتولوژیست – لمینیت
  • استحکام وسلامت استخوان فک= نجات دندان های لق
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • لیفتینگ با نخ
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما