think-positively

برای کاهش شدت استرستان راهنمایی های مفید و موثری داریم پیشنهادات ما بسیار ساده و راحت هستند و می توانند افراد مضطرب و پریشان و استرس زده را آرام کنند و آرامش خاصی به آن ها بدهند

وقتی فشار بیشتر از آنچه که به آن عادت داریم بر ما وارد می‌شود، حس استرس به ما دست می‌دهد.

 روح و بدن واکنش‌های گوناگونی به استرس نشان می‌دهند. از جمله بالا رفتن تپش قلب و سرعت تنفس.

1.قدم زدن در فضای سبز و آزاد در رفع استرس بسیار تأثیرگذار است. دیدن درختان و فضای سبز معمولا روح انسان را آرام می‌کند و مغز استرس‌زده نیز بر اثر هوای تازه جانی دوباره می‌گیرد.

2.وقتی انسان دچار استرس است، غالبا فراموش می‌کند که نگرانی‌ها و فشارها را می‌توان با دوستان و نزدیکان تقسیم کرد. نشست و صحبت با دوستان معمولا در کاهش و رفع استرس مؤثر هستند و سبب می‌شوند که انسان با دیدی دیگر و تازه به مسائل نگاه کند.

3.استرس فقط فشاری روحی نیست، بلکه وضعیت جسمی و بدن انسان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. حمام یا وان آب گرم در رفع استرس موثر است، چرا که بر اثر این گرما ماهیچه‌های بدن نرم می‌شوند و روح انسان نیز به‌تدریج آرام می‌گردد.

4.ورزش نیز در رفع استرس بسیار مفید است. ورزشی را انتخاب کنید که انجام آن برایتان لذت‌بخش است و سبب می‌شود که استرس‌تان را کاهش دهد، خواه دویدن، خواه دوچرخه‌سواری یا شنا. فعالیت‌های ورزشی مستمر و درازمدت به شما کمک می‌کند تا با معضل استرس بهتر کنار بیایید.

5.افرادی که دچار استرس هستند، غذا خوردنشان نیز با سرعت و اضطراب همراه است. بسیاری‌ها در لحظات پراسترس غذا را به جای آنکه بخورند، می‌بلعند. سعی کنید که در چنین مواردی در آرامش غذا بخورید و از آن لذت ببرید. همین استراحت و وقفه کوتاه از استرس شما می‌کاهد.

6.نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه داشت، خواب کافی است. در موارد یا روزهایی که دچار استرس هستید، بکوشید که به موقع بخوابید و به بدن و روح خود فرصت استراحت بدهید.

7.وقفه و استراحت کلا نقش مهمی در دوران و ساعات پراسترس بازی می‌کنند. گاهی حتی استراحت‌ها و تنفس‌های ۵ دقیقه‌ای کافی است تا از استرس شما کاسته شود. سعی کنید این وقفه‌های کوچک را در برنامه روزانه خود بگنجانید و در نظر گیرید.

8.خندیدن نیز به کاهش و رفع استرس کمک می‌کند. خندیدن سبب باز شدن عضلات و ماهیچه‌ها می‌شود و همچنین با هورمون‌های استرس‌زا مقابله می‌کند. جالب توجه این که خندیدن حتی در مواردی که از روی ادب می‌خندید یا لبخند می‌زنید هم تأثیر دارد.

9.پژوهش‌های دانشمندان نشان می‌دهد که شنیدن موسیقی به کاهش و رفع استرس کمک می‌کند. موسیقی‌های آرام و بدون کلام برای این کار از همه مناسب‌تر هستند.

10.بکوشید روش‌ها و راه‌هایی برای استرس‌زادیی به کار ببندید. تمرینات تنفسی یا تمریناتی ویژه برای باز شدن عضلات و همچنین یوگا مؤثر‌اند. یوگا ورزشی است که به انرژی و تمرکز نیاز دارد و ممکن است در نگاه اول سخت و دشوار باشد، اما فرد را آرام می‌کند و به توازن و تعادل او کمک می‌کند. یکی از نکات مهم استمرار و تداوم در انجام تمرینات است. به قول معروف کار نیکو کردن از پر کردن است.

جام جم سرا

 

ارسال شده در 29 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • کاهش این ویتامین حیاتی و علائمش
  • چاقی و ابتلا به انواع امراض لاعلاج
  • نکات موثر برای برنامه ورزشی موثر و مفید
  • توصیه های کاهش وزن پس از زایمان
  • شناخت شخصیت خردسالان با این تست جالب
  • ساندویچ پنیری مخصوص گردش
  • صابون چه کاری انجام میدهد
  • خاصیت های مختلف طب سنتی چینی
  • نکات مهم و جالب درباره ی غذاهای بی خاصیت
  • سالاد سیب زمینی بنفش
  • علت کم شدن ده سال از طول عمر
  • 10 ماده غذایی فوق العاده برای سم زدایی در تابستان
  • عوامل مرتبط با از بین رفتن دندان های شیری
  • هرچقدر دوست دارید استویا بخورید
  • زالو درمانی چه عارضه هایی دارد؟
  • محبوبترین ها

  • بکارگیری همزمان ذرات نانو و دستگاه ام آر آی در معالجه سرطان
  • شیوه صحیح باند پیچی کردن مچ پای پیچ خورده
  • همه چیز درباره کیست سینوویال مچ دست
  • پیشگیری از بیماری ها با رعایت بهداشت دهان
  • طول عمر بیشتر با انجام روزانه این کار
  • تجربه قویترین حس لامسه
  • چرا آزمایش اسید اوریک (Uric Acid ) انجام می شود؟
  • مکمل ورزشی و این خطرات
  • تست اعصاب دست
  • نکاتی در خصوص عوارض واکسن ها‎
  • انسداد راههای تنفسی در افراد لاغر
  • برنج نپخته نخورید
  • بهترین غذاها هنگام معده درد
  • دانستنی هایی در مورد ویتامین A
  • توقف تولید پروتئین در باکتری ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است