178840337_wide

در چه ساعاتی از روز بهتر است ورزش کنیم زمان مناسب برای ورزش چه ساعتی از شبانه روز است چه نوع ورزش هایی برای سلامتی ما مفیدتر هستند توصیه های مفید و موثری برایتان داریم آمادگی های لازم برای ورزش روزانه کدامند؟

افراد شاغل مجبورند ساعت ورزش خود را به صبح زود یا ساعات پایانی روز منتقل کنند. آیا بدن در این ساعت‌ها آماده‌ی ورزش است؟ بهترین گزینه: ورزش بر اساس ساعت درونی بدن.
در کدام ساعت از روز بدن آماده ورزش کردن است؟
بدن ما فعالیت‌های خود را بر اساس ساعت درونی خود تنظیم می‌کند. آمادگی برای ورزش هم از این قاعده مستثنی نیست. صبح زود زمان نامناسبی برای ورزش نیست اما با توجه به این‌که بدن اصطلاحا هنوز به طور کامل از خواب بیدار نشده، توصیه می‌شود ورزش به ساعت دیگری منتقل شود.
به گزارش دویچه وله، پیش از ظهر بهترین زمان برای ورزش‌های استقامتی است؛ دویدن، ایروبیک یا ورزش روی تردمیل؛ البته به شرط این‌که صبحانه مفصلی سرو نشده باشد. هرچند معده در هنگام ورزش نباید خالی هم باشد.
هنگام ظهر بدن دست‌کم به دو ساعت زمان نیاز دارد تا غذا را هضم کند. ساعت ۱۶ تا ۱۹ زمان مناسبی برای ورزش است.
به گفته‌ی دکتر اینگو فروبوزه از دانشگاه تربیت بدنی آلمان، در این برهه زمانی قسمت‌های مختلف بدن با تمام توان کار می‌کنند یا آمادگی آن را دارند. به همین دلیل در این ساعات روز ورزش سنگین ساده‌تر به نظر می‌رسد.
بعدازظهر تا عصر زمان مناسبی برای پرداختن به ورزش‌های قدرتی، ورزش‌های استقامتی سنگین یا ورزش‌هایی است که نیاز به تمرکز روی تکنیک دارند؛ مانند تنیس یا ورزش‌های رزمی.
این روند تا حدود ساعت ۲۰ که بدن رفته رفته آماده خواب می‌شود، می‌تواند ادامه یابد.
جام جم سرا

ارسال شده در 29 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • نوشیدنی مغذی شیر زعفران
  • خاصیت تب داشتن
  • مهمترین نکات در رابطه با عارضه لوپوس
  • همه تاثیرات شغل روی روحیه و روان افراد
  • بی اشتهایی عصبی، از علت تا درمان
  • آیا گوشی هوشمند سردرد و میگرن را به دنبال خودش دارد؟
  • دانستنی های مهم پیرامون مراقبت از حیوان ها
  • مقایسه تمرینات کم برخورد در مقابل تمرینات پر برخورد
  • اهمیت تفکر مثبت برای رفع افسردگی
  • اوتیت بدخیم گوش خارجی Malignant External otitis
  • روحیه جنین هم افسرده می شود!
  • فشار یا استرس در حملات هیپوگلیسمی
  • درد ناحیه ساکروم
  • نانو پلوگ ریزترین سمعک در جهان!
  • نکات طلایی و مهم درباره ی سلامتی انسان
  • محبوبترین ها

  • نکاتی درباره استفاده ازآب چاه یا چشمه و یا مخازن آب
  • بالش و ملافه تان را مرتب نکنید!
  • تغییر در رویه زندگی به خاطر سلامتی بدن
  • عادات خطرناک پس از صرف غذا
  • ضدعفونی کردن اسکاچ و سیم ظرفشویی
  • حساسیت‌ پوستی با زیرپوشهایی که الیاف مصنوعی دارند
  • غذای گرم درون ظروف پلیمری قرار ندهید
  • همه عوارض استفاده از ضدعرق ها
  • با این روش ها کبدتان را پاکسازی کنید
  • ۹ شیوه اشتباه آرایشی که هیچ منفعتی برایتان ندارد
  • علل بوی نامطبوع مدفوع
  • با این روش ها، راه های عرق کردن را سد کنید
  • ترکیب سمی شوینده ها
  • با این سبک زندگی پیر خواهید شد!
  • در فصل تابستان میوه و سبزی را چطوری بشوئیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است