178840337_wide

در چه ساعاتی از روز بهتر است ورزش کنیم زمان مناسب برای ورزش چه ساعتی از شبانه روز است چه نوع ورزش هایی برای سلامتی ما مفیدتر هستند توصیه های مفید و موثری برایتان داریم آمادگی های لازم برای ورزش روزانه کدامند؟

افراد شاغل مجبورند ساعت ورزش خود را به صبح زود یا ساعات پایانی روز منتقل کنند. آیا بدن در این ساعت‌ها آماده‌ی ورزش است؟ بهترین گزینه: ورزش بر اساس ساعت درونی بدن.
در کدام ساعت از روز بدن آماده ورزش کردن است؟
بدن ما فعالیت‌های خود را بر اساس ساعت درونی خود تنظیم می‌کند. آمادگی برای ورزش هم از این قاعده مستثنی نیست. صبح زود زمان نامناسبی برای ورزش نیست اما با توجه به این‌که بدن اصطلاحا هنوز به طور کامل از خواب بیدار نشده، توصیه می‌شود ورزش به ساعت دیگری منتقل شود.
به گزارش دویچه وله، پیش از ظهر بهترین زمان برای ورزش‌های استقامتی است؛ دویدن، ایروبیک یا ورزش روی تردمیل؛ البته به شرط این‌که صبحانه مفصلی سرو نشده باشد. هرچند معده در هنگام ورزش نباید خالی هم باشد.
هنگام ظهر بدن دست‌کم به دو ساعت زمان نیاز دارد تا غذا را هضم کند. ساعت ۱۶ تا ۱۹ زمان مناسبی برای ورزش است.
به گفته‌ی دکتر اینگو فروبوزه از دانشگاه تربیت بدنی آلمان، در این برهه زمانی قسمت‌های مختلف بدن با تمام توان کار می‌کنند یا آمادگی آن را دارند. به همین دلیل در این ساعات روز ورزش سنگین ساده‌تر به نظر می‌رسد.
بعدازظهر تا عصر زمان مناسبی برای پرداختن به ورزش‌های قدرتی، ورزش‌های استقامتی سنگین یا ورزش‌هایی است که نیاز به تمرکز روی تکنیک دارند؛ مانند تنیس یا ورزش‌های رزمی.
این روند تا حدود ساعت ۲۰ که بدن رفته رفته آماده خواب می‌شود، می‌تواند ادامه یابد.
جام جم سرا

ارسال شده در 29 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • نتایج جالب در مورد اعتیاد به کوکائین
  • از سیتومگال و بیماری زایی آن چه می دانید
  • مدل موی آقایان برمبنای مدل صورت
  • ویژگی های شاخص بولیمیا
  • فیس بوک و حدس نوع خنده
  • از بین بردن عطش دوران میانسالی با ورزش
  • روان درمانی و نوروتیکها
  • نقش خواب در کنترل وزن
  • در جراحی لاپراسکوپی تکنولوژی جدید کلاه هوشمند به ارمغان آورد
  • مرگ ناشی از سرطان، هنوز هم به دلیل سیگار کشیدن است
  • تارت سبد سیب
  • کیک راحت الحلقوم
  • پی بردن به کافی بودن شیر مادر
  • رفتار با کودک و تاثیرات مختلف آن
  • همه پیامدهای پیر شدن
  • محبوبترین ها

  • جلوگیری از افت حافظه با استفاده از این مواد
  • تاثیر لبنیات بر حافظه
  • عوامل موثر در پیر شدن زود هنگام
  • غریبه شدن نزدیکان برای مبتلایان به آلزایمر
  • 5 نکته کلیدی برای سلامتی بعد از یائسگی
  • مراقبت های مهم برای رانندگان سالمندان
  • اهمیت کار با کامپیوتر برای افراد سالمند
  • سالمندان لطفا روغن نارگیل مصرف کنند
  • سالمندان و نوع غذای آنان
  • اگر از چین و چروک دست هایتان گریزانید بخوانید
  • مفیدترین پیشنهادات جالب برای سالمندان
  • سرکوب آلزایمر با مسواک زدن
  • شایع ترین عوامل بروز پا درد در سالمندان
  • سالمندان و افزایش سن به صدسال
  • خطر مشکلات شنوایی برای حافظه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است