beets and beet juice

چغندرقند چه فایده ها و تاثیراتی روی بدن افراد مختلف میگذارد برای درمان چه مشکلاتی به ما کمک میکند می خواهیم در این مورد به اطلاعات و دانستنی هایمان بیافزاییم و از ارزش غذایی و موادمعدنی موجود در این ماده غذایی بیشتر بدانیم

از آنجائیکه فواید چغندرقند بسیار متعدد است انستیتوهای ملی سلامت آن را به عنوان ماده غذایی پیشگیری کننده از بیماری عنوان می کنند.

چغندر قند مملو از ویتامین های B، آهن، فیبر، اسیدفولیک، منگنز، مس، منیزیم، و پتاسیم است و فواید زیادی برای بدن دارد که در ادامه اشاره می شود.

کاهش فشار خون

چغندر حاوی نیترات های طبیعی است که بعد از هضم در بدن به اسیدنیتریک تبدیل می شود. اسیدنیتریک به آرام سازی و گشادشدگی عروق خونی کمک کرده و در نهایت با بهبود جریان خون موجب کاهش فشارخون می شود. یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ نشان می دهد ساعاتی بعد از نوشیدن اب چغندر، فشار خون شرکت کنندگان ۴ تا ۵ عدد پایین آمد.

مقابله با سرطان

رنگ زیبای چغندر به خاطر وجود بتالین هاست که دارای قدرت آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی و سم زدایی است. مطالعه منتشرشده در سال ۲۰۱۳ نشان می دهد که بتالین ها عوارض شیمی درمانی را در افراد مبتلا به سرطان های لوزالمعده، سینه، و پروستات کاهش می دهد.

دفع مسمومیت

بتالین ها تاثیر تغذیه ای موثری بر فرایند سم زدایی در بدن دارند. زمانیکه رنگدانه های چغندر در بدن تجزیه می شوند، بتالین ها هم موجب نابودی سموم شده و به دفع این ذرات از بدن کمک می کنند. و بدین ترتیب خون و کبد تصفیه می شوند. منگنز موجود در چغندرقند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و کبد و کلیه ها به خوبی عمل می کنند.

ضدالتهاب

التهاب بخشی از واکنش سیستم ایمنی بدن به بیماری هاست. چغندر با التهاب مقابله می کند و گیاهی بسیار مفید در کمک به حفاظت از سلول ها، پروتئین ها و آنزیم ها در مقابل فشار محیطی است. فیبر موجود در چغندر موجب افزایش آنزیم های ضداکسایشی نیز می شود و تعداد گلبول های سفید خون را افزایش می دهد. افزایش تعداد گلبول های سفیدخون نقش مهمی در تشخیص و حذف سلول های خارجی یا بیماری دارد.

تقویت بنیه و نیروی بدنی

نیترات های موجود در چغندرقند موجب افزایش مقاومت و استقامت بدن می شود. مصرف سه تا پنج چغندر متوسط به شکل قابل توجهی موجب بهبود عملکرد ورزشکاران می شود. طبق مطالعه منتشرشده در سال ۲۰۱۴، دوچرخه سوارانی که قبل از مسابقه آب چغندر خورده بودند در یک جلسه ۱۵ درصد مسیر طولانی تری نسبت به سایر افرادی که آب چغندر نخورده بودند. پدال زدند. نوشیدن حدود دو فنجان اب چغندر چند ساعت قبل از ورزش برای افزایش استقامت ورزشکاران کافیست.

بهبود قدرت بینایی

چغندر دوای چشم است. برگ های سبز چغندر بیش از اسفناج حاوی آهن بوده و حاوی عناصر بیشتر تقویت چشم نظیر کاروتنوئیدها، لوتین و بتاکاروتن است. با مصرف چغندر می توانید هویج را کنار بگذارید.

مهر

ارسال شده در 30 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • نا گفته هایی که باید در باره مکمل و پودر های ورزشی بدانید
  • پیامدهای خطرناک سنگ کیسه صفرا
  • توصیه های طب سنتی برای مصرف خاکشیر
  • یک غذای ایتالیایی با سس مخصوص
  • مناسب ترین راههای تشویق و تربیت اطفال
  • ارمغان آلودگی صوتی ؛چین و چروک روی پوست
  • هرآنچه باید درباره کبد بدانیم
  • توصیه های مهم برای نامزدها
  • فاکتورهای کلی تغییرات در سالخوردگان
  • با تالاسمی بیشتر آشنا شوید
  • مشکل بی خوابی خود را با این غذا ها درمان کنید
  • دانستنی هایی درمورد شیر با ماندگاری بالا
  • کاهش وزن پایدار با ساده ترین تغییرات و با کمترین رژیم غذایی
  • عکس های چراغ مادون قرمز
  • برای ناشتایی چای نخورید
  • محبوبترین ها

  • رفع کم خونی بدن با پاستا!
  • خرما خوردن و این فایده ها
  • قارچ‌های سمی برای بدن چه زیانهایی دارد؟
  • کسانی که میخواهند لاغرشوند چگونه صبحانه بخورند؟
  • حبوبات و نشاسته را باهم مصرف نکنید
  • رژیم میگیرید و نتیجه نمی بینید
  • کدام خوراکی با کدام روغن
  • تاثیر رژیم غذایی در درمان آسم
  • رموز 12 تایی کاهش وزن
  • آیا چای سفید واقعا لاغر کننده است؟
  • همه چیز در رابطه با فواید و مضرات شکلات
  • بهترین مواد غذایی مفید برای تقویت ذهن کودک
  • تناسب اندام با کمک رژیم کانادایی
  • آیا رابطه ای بین تنگی نفس و تغذیه می باشد؟!
  • بررسی دلایل بروز نفخ
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است