10-foods-relieve-stress-fb

با کمک برخی خوردنی ها می توانید استرس خود را کاهش دهید و به رفع آن بپردازید این مواد خوراکی بسیار ساده و در دسترس هستند و می توانند افراد مضطرب و پریشان را آرام کنند و پریشانی آن ها را به حداقل برسانند

به گفته کارشناسان تغذیه، می توان با بهبود رژیم غذایی و خوردن منظم برخی مواد خوراکی، شدت علائم استرس را کاهش داد.

کارشناسان برای کاهش میزان استرس مصرف مواد خوراکی زیر را توصیه می کنند.

پروبیوتیک ها: مطالعات نشان داده اند مواد غذایی تخمیرشده نظیر ماست، کفیر و ترشی ها غنی از پروبیوتیک ها هستند از اینرو می توانند به کاهش میزان اضطراب کمک کنند.

دانه های کدو تنبل: مطالعات نشان داده اند دانه های کدو تنبل به عنوان درمان طبیعی در کاهش علائم اضطراب عمل می کنند چراکه این دانه ها منبع غنی اسیدآمینه های موسوم به L-تریپتوفن هستند که به تغییر میزان سروتونین مغز کمک می کنند. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که تعادل خلق و خو را حفظ می کند.

بادام و گردو: این مغزیجات آجیلی منبع خوب ویتامین E، روی، منیزیم و B۱۲ هستند که به حفظ سیستم ایمنی بدن در افراد مضطرب و پراسترس کمک می کنند. مصرف سه تا چهار عدد گردو و بادام در روز به کاهش میزان استرس کمک می کند.

پرتقال: کمبود ویتامین C می تواند موجب تشدید علائم استرس و اضطراب شود. مطالعات نشان داده اند بیماران مبتلا به اختلال اضطراب در مقایسه با افراد سالم به شدت با کاهش میزان ویتامین های A، C و E روبرو هستند. پس به رژیم غذایی تان پرتقال، کیوی، گوجه فرنگی، کلم بروکلی و سایر منابع غذایی حاوی ویتامین C بیفزایید.

مواد خوراکی غنی از منیزیم: کمبود منیزیم هم موجب افزایش استرس می شود، چراکه منیزیم به تنظیم سطح کورتیزول مغز کمک می کند. مواد خوراکی نظیر اسفناج، موز، آواکادو و ماهی منبع خوب منیزیم هستند.

اسیدهای چرب اُمگا-۳: مطالعات مختلف نشان داده اند که داشتن رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب اُمگا-۳ می تواند با علائم افسردگی و اضطراب مقابله کند. مواد غذایی نظیر سالمون، کلم بروکسل یا کلم فندقی، تخم مرغ و سویا بهترین منابع طبیعی اسیدهای چرب اُمگا-۳ هستند.

چای بابونه: مطالعات نشان داده اند چای بابونه درمان طبیعی موثری برای کاهش اضطراب است.

مهر،

ارسال شده در 30 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • دسر رشته خطایی با کرم و پرتقال
  • با مصرف این خوراکی ها گرسنه تر میشوید
  • سن هجوم اختلالات روانی و شخصیتی
  • بداخلاقی در فصول سرد سال
  • مصارف مختلف آلوئه ورا برای اطفال
  • رانندگی کردن یک زن باردار
  • کودک در این خانواده ها دچار افسردگی می شود
  • در خرید خرما، این نکات را فراموش نکنید
  • ریست کردن حافظه از خاطره های تلخ
  • بی نظیرترین اسموتی های لاغری
  • اگر قهوه را با معده خالی بنوشیم چه اتفاقی رخ میدهد
  • بهترین روز را برای خودتان رقم بزنید
  • داروهاي لاغري از نظر علمي تأييد شده نيستند
  • قبل یا بعد از ازدواج با طرف مقابل رابطه داشته باشیم؟
  • رژیم غذایی که برای مبتلایان به آلزایمر توصیه می شود
  • محبوبترین ها

  • به کودکتان از این خوراکی ها بدهید
  • ادویه کاری چه نقشی در بدن ما دارد؟
  • عوامل مؤثر در چاقی کودکان را بشناسید
  • در سال 2030 چاق شدن شدت می یابد
  • خوراکی های انرژی زای سالم
  • برند چیپس سمی و خطرناک
  • کار پروتئین در بدن
  • مخفی شدن سن واقعی زیر پوست چهره
  • با مصرف این مواد غذایی باعث اضافه وزن می شوید!!
  • راه های کنترل اشتها
  • اختراع جدید برای مزه دلخواه دادن به غذا
  • معجون خانگی طبیعی برای افزایش وزن
  • 20 دلیل برای اینکه باید در رژیم غذایتان تخم مرغ باشد
  • زودتر شام خوردن در یک عبارت ساده
  • بسکوییت دایجستیو و حقایقی که از آن بی خبرید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است