10-foods-relieve-stress-fb

با کمک برخی خوردنی ها می توانید استرس خود را کاهش دهید و به رفع آن بپردازید این مواد خوراکی بسیار ساده و در دسترس هستند و می توانند افراد مضطرب و پریشان را آرام کنند و پریشانی آن ها را به حداقل برسانند

به گفته کارشناسان تغذیه، می توان با بهبود رژیم غذایی و خوردن منظم برخی مواد خوراکی، شدت علائم استرس را کاهش داد.

کارشناسان برای کاهش میزان استرس مصرف مواد خوراکی زیر را توصیه می کنند.

پروبیوتیک ها: مطالعات نشان داده اند مواد غذایی تخمیرشده نظیر ماست، کفیر و ترشی ها غنی از پروبیوتیک ها هستند از اینرو می توانند به کاهش میزان اضطراب کمک کنند.

دانه های کدو تنبل: مطالعات نشان داده اند دانه های کدو تنبل به عنوان درمان طبیعی در کاهش علائم اضطراب عمل می کنند چراکه این دانه ها منبع غنی اسیدآمینه های موسوم به L-تریپتوفن هستند که به تغییر میزان سروتونین مغز کمک می کنند. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که تعادل خلق و خو را حفظ می کند.

بادام و گردو: این مغزیجات آجیلی منبع خوب ویتامین E، روی، منیزیم و B۱۲ هستند که به حفظ سیستم ایمنی بدن در افراد مضطرب و پراسترس کمک می کنند. مصرف سه تا چهار عدد گردو و بادام در روز به کاهش میزان استرس کمک می کند.

پرتقال: کمبود ویتامین C می تواند موجب تشدید علائم استرس و اضطراب شود. مطالعات نشان داده اند بیماران مبتلا به اختلال اضطراب در مقایسه با افراد سالم به شدت با کاهش میزان ویتامین های A، C و E روبرو هستند. پس به رژیم غذایی تان پرتقال، کیوی، گوجه فرنگی، کلم بروکلی و سایر منابع غذایی حاوی ویتامین C بیفزایید.

مواد خوراکی غنی از منیزیم: کمبود منیزیم هم موجب افزایش استرس می شود، چراکه منیزیم به تنظیم سطح کورتیزول مغز کمک می کند. مواد خوراکی نظیر اسفناج، موز، آواکادو و ماهی منبع خوب منیزیم هستند.

اسیدهای چرب اُمگا-۳: مطالعات مختلف نشان داده اند که داشتن رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب اُمگا-۳ می تواند با علائم افسردگی و اضطراب مقابله کند. مواد غذایی نظیر سالمون، کلم بروکسل یا کلم فندقی، تخم مرغ و سویا بهترین منابع طبیعی اسیدهای چرب اُمگا-۳ هستند.

چای بابونه: مطالعات نشان داده اند چای بابونه درمان طبیعی موثری برای کاهش اضطراب است.

مهر،

ارسال شده در 30 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • هرآنچه درمورد ژله ها باید بدانید
  • هویج دوست اطفال!
  • تصاویر دستگاه نازوفارینگوسکوپ
  • فرق کودکان در دو و سه سالگی
  • خوشبوکننده های مختلف
  • نیاز به تایید اطرافیان داشتن
  • این سالادها اضافه وزن می آورند
  • هوس غذا کردن و خطرات جانبی آن
  • آب گیلاس ضد تورم است
  • دانش آموزان چه تغذیه ای داشته باشند بهتر است
  • شکم بزرگ با این عوامل
  • قرص اکسی لیت نخورید!
  • کبدتان را با زرشک پاکسازی کنید
  • همه چیز درمورد اسطوخودوس و خواص باورنکردنی آن
  • ازدواج فامیلی و ابتلای جنین به کم شنوایی
  • محبوبترین ها

  • عوارض برخی از رایج ترین داروهای سرماخوردگی
  • ریسک بالای ناشنوایی با موسیقی با صدای زیاد
  • قطع آبریزش بینی با زنجبیل
  • مراقبت های لازم برای اختلالات سینوسی
  • درمان طبی سوراخ شدن پرده صماخ
  • مشکلات مهم در زبان
  • طب سنتی و گلو درد
  • سینوزیت را اینگونه برطرف کنید
  • گرفتگی گوش با این عوامل
  • عصب های صورت نیز آسیب می بینند
  • درمان واکس گوش
  • ارتباط تومورهای دهان و حلق با مصرف دخانیات
  • راهکارهای درمان خانگی سینوزیت
  • آلرژی و حساسیت
  • اطلاعاتی درمورد خشکی دهان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است