دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی

تهیه غذای مناسب برای اطفال تقویت اشتهای اطفال تغذیه سالم برای اطفال تغذیه اطفال

مادران بایددر زمینه تهیه غذای سالم برای فرزندشان دقت بیشتری کنند و مراقب باشند برای آن ها از غذاهای سالم بدون موادنگهدارنده و مضر برای رشد استفاده می کنند اگر والدین از رژیم غذایی سالم پیروی کنند بدون شک  خورد و خوراک فرزندشان نیز از مانند آن ها خواهد شد

 تحقیقات نشان داده اند که پدر و مادر شدن، با افزایش وزن و عدم توانایی در از دست دادن وزن اضافی در دراز مدت، مرتبط است. با اینحال استراتژی‌های ساده‌ای وجود دارند که به شما کمک خواهند کرد از این مشکلات جلوگیری کنید.هر کسی که فرزند کوچک دارد، می‌داند قضیه از چه قرار است! شما با تمام وجود قصد دارید که یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید، اما زندگی واقعی، باعث می‌شود تمام آن نیت‌های خوب، رنگ ببازند. دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم، حتی بدون داشتن بچه نیز بقدر کافی دشوار است، و اگر مراقبت از بچه‌ها را به آن اضافه کنید، حفظ یک رژیم غذایی سالم، خیلی خیلی مشکل‌تر می‌شود.

یک تحقیق جدید از داشنگاه تگزاس، دریافته است که پدر و مادر بودن، باعث می‌شود سرعتی که در آن، شما در طول عمرتان وزن اضافه می‌کنید، افزایش یابد! این پژوهش، نشان داده که والدین، نسبت به افراد بدون فرزند، وزن بسیار بیشتری اضافه می‌کنند.

برای موفقیت، مواد غذایی سالم را در خانه‌تان انبار کنید

اولین گام برای پایبند کردن خودتان و بچه‌هایتان به یک رژیم غذایی مغذی شامل غذاهای کامل با مواد تشکیل دهنده‌ای که می‌توانید نامشان را بدرستی تلفظ کنید، آن است که گزینه‌های سالم را به تنها گزینه‌های قابل انتخاب در خانه‌تان تبدیل کنید. البته ریخت و پاش‌های گاه به گاه برای مناسبت‌های خاص ایرادی ندارند، و در واقع دلگرم کننده هستند، و به کودکان می‌آموزند که تمام مواد غذایی می‌توانند در یک رژیم غذایی سالم جای داده شوند، اما برخی از آنها باید به دفعات بیشتر انتخاب شوند و بقیه به دفعات کمتر.

اگر یخچال، فریزر، و قفسه‌هایتان را با میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، آجیل، دانه‌ها، لبنیات کم چرب یا بدون چربی، چربی‌های سالم، پروتئین‌های خالص، و نوشیدنی‌های کم شکر پر کنید، خودتان و کودکانتان را از همان اول، برای موفقیت آماده می‌کنید.

سعی کنید ساعات غذا خوردن مشخصی داشته باشید

یکی از بزرگترین کشمکش‌ها در وادار کردن کودکانتان به خوردن وعده‌های غذایی سالم و متعادل، و پایبند ماندن به عادات غذا خوردن سالم، این واقعیت است که خانواده‌ها در این روزها فوق العاده پر مشغله هستند، و زمان‌های غذا خوردن منظمی ندارند.

پایبندی به ساعات غذا خوردن مشخص، به شما کمک خواهد کرد از سفارش دادن غذا در لحظه آخر یا خریدن غذا از فست فود در هنگامیکه برای شام برنامه ریزی نکرده‌اید اجتناب کنید. برای کل هفته، یک برنامه‌ی غذایی تهیه کنید، و در روزهایی که مشغله‌ی کمتری دارید، برخی چیزها را از قبل آماده کنید، مانند خرد کردن میوه‌ها و سبزیجات، پختن برنج قهوه‌ای یا ماکارونی سبوس دار، یا کباب کردن یک مرغ کامل برای استفاده در غذاهای مختلف در طول هفته.

این استراتژی را بکار بگیرید، تا از خوردن فست فود یا غذاهای پر کالری رستورانی با کودکانتان، فقط به این خاطر که آنها گرسنه هستند و شما برای شام برنامه ریزی نکرده اید، اجتناب کنید.

از غذای «بچه» دوری کنید

این نگران کننده است که اکثر غذاهایی که در تلویزیون برای بچه‌ها تبلیغ می‌شوند یا در منوی کودکان در رستوران‌ها و فست فودها عرضه می‌شوند، سرشار از قند، چربی و سدیم هستند، و معمولا فاقد مواد مغذی مفیدی مانند فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیتوکمیکال‌های حفاظت کننده می‌باشند.

اگر به منوی غذای بچه‌ها در فست فودها نگاه کنید، احتمالا چیزهایی از قبیل هات داگ، همبرگر، ناگت مرغ، سیب زمینی سرخ کرده، ساندویچ پنیر کبابی و… پیدا خواهید کرد. کودکان بالای ۲ سال، در واقع می‌توانند تمام غذاهای بزرگسالان (البته بجز الکل) را مصرف کنند، آنها فقط به سهم‌های کوچکتری نیاز دارند. اگر شما بیش از یک بچه دارید، یک چیز سالم از منوی معمولی سفارش دهید، و از آنها بخواهید آن غذا را با هم تقسیم کنند. فقط یک فرزند دارید؟ نصف غذا را برای یک روز دیگر، در جعبه بگذارید و به خانه ببرید.

از خوردن باقی مانده غذای فرزندتان اجتناب کنید!

کودکان معمولا مشکل پسند هستند، و به ندرت همه‌ی غذاهای درون بشقابشان را تمام می‌کنند. با اینحال شما با خوردن باقی مانده‌ی غذای آنها، هیچ لطفی به خودتان نمی‌کنید! اگر غذایتان را خورده اید و احساس سیری و رضایت می‌کنید، تمام کردن آنچه کودکانتان زیاد آورده‌اند، فقط کالری‌های غیر ضروری به کالری‌های روزانه شما اضافه خواهد کرد.

ممکن است بنظر برسد که چند لقمه، کالری چندانی ندارد، اما تمام آن ریزه خواری‌ها در طول روز، هفته و ماه، روی هم جمع شده و به مرور زمان باعث افزایش وزن شما می‌شود.

از نظر فیزیکی، فعال بمانید

والدین، معمولا به تعداد دفعات کمتر یا در شدت کمتری، نسبت به افراد بدون فرزند ورزش می‌کنند. پدر و مادر بودن، مقدار زیادی از وقت شما را می‌گیرد، و ساعات بسیار کمی برای خواب، یک زندگی اجتماعی یا کار، و البته ورزش باقی می‌گذارد. یک راه برای آنکه مطمئن شوید به برنامه‌ی ورزشی قبل از پدر و مادر شدنتان پایبند می‌مانید، پیدا کردن باشگاه‌هایی است که در حین ورزش کردن، سرویس مراقبت از کودکان ارائه می‌دهند. یا می‌توانید کودکانتان را به پیاده روی، گردش یا پارک ببرید.

همچنین می‌توانید بررسی کنید که آیا ساختمان محل تمرینتان، فعالیت‌های سرگرم کننده مخصوص کودکان دارد تا در حین ورزش کردن شما، در آنجا سرگرم شوند یا نه؟ مثلا کودکانتان می‌توانند در زمانیکه شما در حال دویدن یا وزنه زدن هستید، شنا کردن بیاموزند.

وب سایت تناسب اندام:

5 1000
ارسال شده در 30 تیر 1395 توسط با موضوع سلامت کودک

پیشنهاد سردبیر

  • تصاویری از وسیله کاف فشار سنج
  • برای کبد چرب چه چیزی سم میباشد؟
  • نکاتی طلایی برای درمان و از بین بردن نفخ معده
  • مردمک‌ سنج پوشیدنی و تشخیص به موقع بیماری دیابت
  • سرکه بخورید ، چون
  • جنسیت، هویت ما را تحت تاثیر قرار می دهد
  • رسپی کیک با سس خامه ای
  • جلوگیری از حوادث در خانه 1
  • محبوبترین ها

  • آغوش مادر مانع از ایجاد اضطراب فرزند در آینده
  • مهدبردن بچه کار درستی است؟
  • تاثیر شیر مادر روی قوای ذهنی نوزاد
  • زمینه سازهای دعواهای اطفال
  • در کودکان علت کوتاهی قد ناشی از چیست و آیا علاج دارد؟
  • تفاوت شیر مادر با دیگر شیرهای دیگر برای نوزاد
  • نیاز به ویتامین دی در سنین پایین
  • افزایش انگیزه کودک برای استفاده از توالت
  • رپورتاژ

  • کرم های طبیعی و شگفت انگیز شرکت ایده آرای پیشگام
  • لیفت صورت با نخ توسط دکتر فرزاد حسینی
  • جوان سازی و لیفت صورت بدون جراحی
  • دکتر مقدم ارائه دهنده برترین خدمات پیشرفته دندان پزشکی
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x