کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر عامری
دکتر محمدحسن عامری
متخصص گوش،حلق بینی و جراحی سر و گردن
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
کلینیک دیبا
دندانپزشکی دیبا
کلینیک تخصصی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
دندانپزشکی عمومی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی

stressfreezone32

روانشناسان و مشاورین غالبا چه توصیه هایی برای رفع استرس و اضطراب به ما دارند نکاتی که آن ها پیشنهاد میدهند به چه صورت هستند؟چه روش هایی می توانند از اضطرابمان بکاهند در ادامه یازده روش برای کسب آرامش به شما معرفی خواهیم کرد

آیا تابه‌حال حس کرده اید که برای انجام دادن کارها، زمان کافی ندارید؟ استرس مربوط به کار، مدرسه و … امری اجتناب‌ناپذیر است. به گفته محققان و به نقل از سایت هلث نیوز، 77 درصد مردم به‌طور منظم دچار عوارض جسمی ناشی از استرس، خستگی، سردرد، دل‌درد، تنش عضلانی، تغییر در اشتها و دندان قروچه می شوند ، درحالی‌که 73 درصد دچار مشکل روانی مثل بدخلقی ، خشم، عصبانیت و کمبود انرژی می‌شوند. اگر به دنبال کاهش دادن استرس هستید اما فرصت رفتن به باشگاه یا کلاس یوگا را ندارید، نگران نباشید!

در این مطلب «لاگوس»، یک روانشناس بالینی و ورزش از شهر نیویورک، سه روش تنفسی آسان برای کمک به آرامش ذهن پرمشغله در لحظات پر از استرس را آموزش می‌دهد. این روش به صرف ‌وقت زیادی هم نیاز ندارد. می‌توانید این حرکت‌های چند دقیقه ای را در ساعت ناهار یا زمانی که در آسانسور هستید، انجام دهید!
*قدرت 10:
10 نفس عمیق بکشید؛ در زمان دم به مدت 4 ثانیه روی اضطراب و استرس و هنگام بازدم به مدت 6 ثانیه روی رهایی از آن تمرکز کنید.
*تقویت قلب :
زمانی که احساس تنش می کنید ، دومورد از بهترین لحظات زندگی خود را به یاد بیاورید و هنگام دم روی احساس شادی و عشقی که در آن لحظات حس کردید تمرکز کنید.با بازدم هر نوع فکر منفی را از ذهن خود خارج کنید تا وضعیت روحی شما بهبود پیدا کند.
*تغییر ریتم ضربان قلب:
در این فن بایدسه مرحله 5 دم 4 ثانیه‌ای و بازدم 6 ثانیه‌ای را تمرین کنید. برای پنج نفس عمیق اولیه ، روی احساسات منفی تمرکز کنید و با هر بازدم آن‌ها را به بیرون بفرستید. برای سری دوم ، ذهن خود را از هر نوع فکر پاک‌ و تنها روی دم و بازدم تمرکز کنید.برای آخرین نفس ، هنگام دم به در آغوش گرفتن دوست یا نزدیکان تمرکز کنید و هنگام بازدم هر نوع حس منفی رابیرون کنید.
* گوش دادن به موسیقی
به گفته مربی ورزشی و مشاور پزشکی ورزشی آدام اسکات ، موسیقی قدرت تغییر دادن حالت شیمیایی را در سلول‌های ما دارد . هنگام آماده شدن برای رفتن به سرکار رادیو را روشن کنید یا به موسیقی آرام گوش دهید تا احساس آرامش کنید.
*به رنگ های شاد نگاه کنید
طبق گفته محققان فقط چند دقیقه نگاه کردن به رنگ های درخشان و شاد، می‌تواند روی بیوشیمی بدن تأثیر مثبت بگذارد و باعث کاهش استرس شود.
*قرار گرفتن در طبیعت:
قرار گرفتن در هوای آزاد آرامش دهنده است و استرس را کاهش می‌دهد. ناهار را در طبیعت میل کنید، عصرها پیاده‌روی کنید یا در پارک بدوید.این ارتباط با طبیعت و نیز حیوانات معجزه می‌کند.
*ماساژ دست:
نتیجه یک مطالعه منتشر شده در سال 2008 در مجله طب مکمل و جایگزین، نشان داد که ماساژ پنج‌دقیقه‌ای دست به‌طور چشمگیری سطح استرس را پایین می‌آورد. ماساژ درمانی روی بیوشیمی بدن تاثیر می‌گذارد و درنتیجه شما را ازافسردگی و اضطراب رهایی می بخشد.
*مصرف چای گیاهی:
یک استاد گیاه‌شناس آمریکایی، دمنوش گیاهی نعناع گربه ای ، بادرنجبویه ،گل ساعت، رازک یا سنبل‌الطیب را کاهش‌دهنده عالی استرس عنوان کرد.اگر هم علاقه‌ای به دمنوش ندارید ، سعی کنید چای سیاه یا چای سبز را با عسل بخورید.
• فشردن دست عزیزانتان:
پژوهشگران دانشگاه کارولینای شمالی دریافتند که اگر فرد سخنران قبل از سخنرانی 10 دقیقه دست عزیز خود را در دست بگیرد، فشارخون و ضربان قلب وی کاهش می یابد که این امر کاهش اضطراب را در پی دارد.
*نشستن روی صندلی گهواره‌ای:
حرکت گهواره‌ای برای همه سنین مفید است زیرا باعث رهایی از استرس می‌شود.
*راست ایستادن:
نتایج یک مطالعه نشان داد شرکت‌کنندگانی که هنگام انجام دادن ورزش پیلاتس حالت ایستادن درست را حفظ کردند، احساس آرامش و اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کردند.جدا از ورزش، حفظ کردن حالت نشستن و ایستادن درست در طول روز می‌تواند احساس خوبی در فرد ایجاد کند.
منبع:رونامه خراسان

سلامت نیوز: 11 روش آسان برای رهایی از استرس

#
5 1000
ارسال شده در 31 تیر 1395 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • آسیب های کم شدن اعتماد به نفس
  • مشکل شنوایی دارید؟ (علل و راه های درمان)
  • مشکلات خواب در روزه داران
  • در مواقع خستگی بخشی از مغز به خواب می رود
  • درباره آسپرین بیشتر بدانید
  • آمار در حال رشد زنان سالمند
  • رفع افسردگی با تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال
  • درباره گلبوس هیستریکوس بیشتر بدانیم
  • محبوبترین ها

  • چک لیستی برای بررسی کم کار تیروئید
  • از کجا بدانیم دچار کیست تخمدان شده ایم و روشهای درمانی آن
  • مبتلایان به آسپرگر
  • پیدا کردن راههای درمانی برای رفع خر و پف
  • بررسی اختلال پارکینسون
  • زوال عقلی چیست؟نشانه ها، علائم و علل زوال عقل
  • عفونت پارونیشیای – حاد – علائم و درمان
  • علائم سرطان سینه را بشناسیم
  • رپورتاژ

  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • پروتز و طراحی لبخند تخصصی دکتر شعبان پور
  • ارائه خدمات ویژه سلامت و زیبایی دندان در کلینیک دیبا
  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x