186488137_XS


بهتر است افراد دیابتی عسل را جایگزین مصرف شکر و قند نکنند و مراقب تاثیرات منفی آن باشند این افراد باید بدانند نباید عسل را جایگزین شکر کنند چون این امر در بالابردن قندخونشان تاثیرات مضر زیادی خواهد گذاشت

متخصص دیابت با بیان اینکه عسل نسبت به شکر از شیرینی بیشتری برخوردار است، گفت: میزان کربوهیدرات و کالری عسل نیز بیشتر از شکر بوده لذا جایگزین مناسبی برای شکر نیست.

مهریار خسروشاهی در ارتباط با رژیم غذایی شیرین بیماران مبتلا به دیابت اظهارداشت: دیابتی‌ها باید در مصرف خرما، انجیر خشک، موز، انگور و توت خشک دقت کنند. خوراکی های طبیعی ذکر شده، اگر درست و به اندازه مصرف نشوند حتی می‌توانند قند خون را به شدت بالا برده و به بدن بیمار آسیب بزنند
وی افزود :به طور کلی مصرف عسل به جای شکر تاثیر چندانی بر بهبود کنترل قند خون شما نخواهد داشت، چرا که هر دوی آنها قند خون را به میزان قابل توجهی بالا می برند.
متخصص دیابت با بیان اینکه عسل نسبت به شکر از شیرینی بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: میزان کربوهیدرات و کالری عسل در هر پیمانه از شکر بیشتر است. پس بیماران باید دقت داشته باشند که در صورت مصرف مداوم عسل نیز همواره تعداد واحد کربوهیدرات دریافتی خود را محاسبه کرده و طبق برنامه خود انسولین تزریق کنند
خسروشاهی در ادامه با اشاره به اینکه پوشیدن صندل در تابستان به افراد دیابتی توصیه نمی‌شود، گفت: این نوع کفش‌ها محافظ خوبی برای پا‌ها به شمار نمی‌آید و در پای افراد دیابتی موجب ایجاد زخم می‌شود.
وی گفت: ضروری است به ویژه در تابستان پا‌ها به طور مرتب با آب و صابون شسته شود، مخصوصاً برای افرادی که دیابت دارند، همچنین پوشیدن جوراب مناسب نخی یا نانو می‌تواند به عنوان عامل محافظت کننده مورد توجه قرار گیرد.
متخصص دیابت خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد تصور می‌کنند نپوشیدن جوراب در تابستان بهتر است، در صورتی که این کار باعث جذب بیشتر میکروب‌ها در محیط مرطوب پا شده و علاوه بر ایجاد آلودگی سبب به وجود آمدن انواع بیماری‌ها نیز در این عضو از بدن می‌شود.

فارس

ارسال شده در 31 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تاثیر مستقیم سیگار بر روی دیسک کمر!
  • آیا سویا می تواند جایگزین مناسبی برای شیر باشد؟
  • شناخت روحیات چند نوع شخصیت
  • آلودگی در هوا و افراد مبتلا به سینوزیت حاد
  • سوپ برنج و ماست
  • احساسات فرد افسرده
  • حد و ا ندازه ورزش کردن برای لاغر شدن
  • عفونت ادراری سراغ چه کسانی می رود؟
  • ناگفته هایی درباره تغذیه از دکتر مریم مهرآزی
  • کمک به رفع یبوست
  • درمانهای خانگی برای روشن کردن زانوهای تیره
  • چه عادات های غذایی خوب می باشد؟!
  • چه زمانی تخمه بخوریم ، چه زمانی نخوریم
  • ابتلا به مشکلات کلیوی با این داروها
  • در کاهش وزن اهمیت فیبر رژیم غذایی چه حد است
  • محبوبترین ها

  • انواع آرد
  • اگر مشکل تیروئید دارید ، این رژیم غذایی را در پیش گیرید
  • فقط با چنگال غذا بخورید
  • غلبه بر اشتهای زمستانی با این روشها
  • آشنایی با رژیم رنگین‌کمانی
  • کربوهیدرات‌های ساده در مقابل پیچیده
  • حواستان به این 5 هوس غذایی باشد
  • مواد غذایی برای افزایش استقامت بدن
  • ویتامین E
  • غذاهایی که حاوی سدیم هستند را بشناسید
  • مروری بر لیست کافی شاپ ها
  • برای جلوگیری از خطر ابتلا به سرطان این 22 روش را جدی بگیرید-بخش1
  • بیماری های خود ایمنی و مواد غذایی فراوری شده چه ارتباطی دارند
  • 9 توصیه برای پیشگیری از سرماخوردگی
  • رژِیم مناسب و مغذی ده کیلویی در عرض 2 هفته
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است