Oldexercise_3410016b

ورزش برای افراد سالمند بسیار مهم و حائز اهمیت است و برای پیشگیری از پوکی استخوان،آلزایمر ،بیماری های قلبی و غیره می تواند برای آن ها مفید است چه فعالیت های ورزشی برای این رده سنی مفید و مناسب است؟

ورزش برای همه افراد جامعه مفید است. اما در میانسالی اهمیت آن بیش از پیش آشکار می‌شود. در حالی که ورزش منظم ممکن است علائم بیماری نظیر تب بالا را برطرف نکند، اما می‌تواند سلامت عمومی شما را بهبود بخشیده و به افزایش قدرت و استقامت شما در زندگی روزمره منجر شود.حتی اگر قصد دارید وزنتان را کاهش دهید یا آن را در حد مطلوب نگه دارید، ورزش به مراتب مؤثرتر از رژیم غذایی است.

 یک زندگی پرتحرک همراه با تغذیه مناسب و استروژن درمانی، شما را در مقابل بیماری‌های قلبی، چاقی و پوکی استخوان محافظت خواهد کرد.درحالی که یکی از دغدغه‌های افراد میانسالی که به ورزش کردن تمایل دارند این است که چه ورزشی برای آنها مناسب‌تر است، دکتر مایکل جوینر، فیزیوتراپیست‌ کلینیک مایو می‌گوید: این مسأله بسیار متغیر است اما می‌توان گفت که این افراد باید در طول روز 30 دقیقه‌ ورزش متعادل و رو به شدید انجام دهند تا فواید آن را کسب کنند.

ورزش‌های قدرتی و هوازی مانند پیاده روی از جمله ورزش‌هایی است که برای سلامت روحی و فیزیولوژیکی افراد میانسال ضروری است. دوچرخه‌سواری، شنا و شرکت در ورزش‌های باشگاهی، همگی می‌توانند قسمتی از فعالیت‌های افراد میانسال باشند، اما ساده‌ترین و بهترین ورزش از دید متخصصان پیاده روی است. این ورزش می‌تواند هم از نظر روحی و هم از نظر فیزیولوژیکی مؤثر باشد.

پیاده روی نیاز به هزینه و تجهیزات ندارد و می‌توان براحتی روزی نیم ساعت این فعالیت را انجام داد. اما توجه به این نکته ضروری است که مبتلایان به بیماری فشار خون با انجام سه دوره 10 دقیقه‌ای پیاده روی در طول روز می‌توانند وضعیت بیماری خود را بهبود بخشیده و در شرایط بهتری قرار گیرند.

فعالیت نیم ساعته با شدت متوسطه رو به شدید بسیار مهم است. این بدین معنا است که ضربان قلب باید 50 تا 70 درصد حداکثر ضربان قلب باشد. برای به دست آوردن عدد حداکثر ضربان قلب در مردان می‌توان سن خود را از عدد 220 کم کرد، این مقدار برای زنان کمی کمتر است.

در این حالت شما می‌توانید حرف بزنید، اما نمی‌توانید آواز بخوانید!شروع ورزش از 40 سالگی به بعد و انتخاب‌های خوب:ورزش‌های استقامتی به‌طور خاص با این سن و سال انطباق دارند. در واقع، از سن40 سالگی به بعد بهتر است ورزش‌های استقامتی را به جای فعالیت‌های قدرتی در اولویت قرار داد. برای مثال، دوی استقامت یا نیمه استقامت بهتر و مناسب‌تر از دوی سرعت است.

به همین ترتیب، می‌توانید بازی‌هایی مانند تنیس چهار نفره یا بدمینتون برای خود ترتیب دهید.سن شما هرچقدر که باشد، فوایدی که از ورزش می‌گیرید، به ادامه دادن آن ورزش بستگی دارد. حقیقت این است که افرادی که در میانسالی شروع به ورزش می‌کنند، نسبت به آنهایی که در جوانی ورزشکار بوده اما دست از آن کشیده‌اند، از سلامتی بیشتری برخوردارند.

طبق تحقیقات انجام گرفته، ورزشکاران مسن نسبت به گروه همسالانی که ورزش نمی‌کنند قدرت شناخت بیشتری دارند. چرا که ورزش، بویژه ورزش‌های ایروبیک، به حفظ و تقویت دقت و قدرت ذهنی کمک می‌کند.

روزنامه ایران

 

ارسال شده در 31 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع سلامت سالمندان

پیشنهاد سردبیر

  • چگونه از آلوی سیاه تارت درست کنیم؟
  • تاثیر دید مثبت دررفع مشکلات ناشی از اختلال پس از سانحه
  • رابطه میان سلامت دندانها و سلامت بدن
  • عادت دادن کودکان به غذاهای شور و شیرین یک اشتباه بزرگ است
  • احساس درد در پهلوها با ورزش
  • سیگاری ها و این نکات مراقبتی
  • معرفی دستگاه تیشو پروسسور (Tissue Processor)
  • مضرات صابونهای ضدباکتری (آنتی باکتریال) !
  • چند نکته ی کلیدی و مهم در رابطه با امگا 3
  • با دشمنان دیابت آشنا شوید
  • خوردنی های نابود کننده حافظه
  • دغدغه مادران برای حاملگی
  • با این رژیم غذایی در 14 روز وزن کم کنید
  • چه داروهایی با چه مواد غذایی تداخل دارند
  • مراقبت و بلند کردن اجسام سنگین
  • محبوبترین ها

  • آسیب به ستون فقرات با نشستن های طولانی
  • تکنیک الکساندر و رفع درد مزمن گردن
  • کمبود ویتامین دی و درد زانو
  • مراقبت از بدن در برابر خشکی شانه
  • چگونه بفهمیم به رماتیسم مبتلا هستیم؟
  • چه دلیلی دارد که درد زانو در زمستان شدید تر می شود؟
  • یک دنیا عارضه پس از شکستن قولنج مفاصل
  • شکستن قولنج، لذت بخش ولی دردسر ساز
  • پوکی استخوان خردسالان
  • کجی ستون فقرات
  • تاثیر وراثت بر بیماری آرتروز
  • مطلب جامع در مورد آسیب دیدگی غضروف زانو
  • شیوه های مفید درمانی برای بهبود آرتروز
  • سندرم پیریفورمیس چیست؟ + تمرینات جهت درمان
  • افزایش اختلالات اسکلتی و عضلانی با تغییر سبک زندگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است