کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
نحوه صحبت کردن در محیط کار محیط‌های کاری آلوده محیط کاری کارمند موفق شرایط کاری روابط خوب با همکاران

 

برخی پرسش های موثر در مورد کارتان از شما داریم و می خواهیم شخصیت شما را در محل کارتان محک بزنیم و  خوب و بد رفتارهایتان را بسنجیم آیا شما کارمند موفقی هستید یا خیر؟در محل کارتان چگونه اید؟

کمتر کسی تمایل دارد در محیط کاری به عنوان فردی مغرور و پرتکبر شناخته شود. از طرفی حفظ عزت نفس نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.
حفظ تعادل بین این دو ویژگی، بسته به شرایط کاری و بخشی که در آن فعالیت دارید، ممکن است با دشواری‌های فراوانی همراه باشد.
حال، چگونه می‌توانید متوجه شوید که در محیط کاری‌تان از موقعیت مساعدی برخوردارید. در صورتی که 11 نشانه زیر در شما وجود داشته باشد، می‌توانید خود را کارمندی موفق بنامید.
1.روابط خوبی با همکارانتان برقرار می‌کنید
همکاران احساس خوبی نسبت به شما دارند. شاید مهمترین علت این امر آن باشد که تمرکز خاصی روی کار گروهی دارید. شما اصولا فرهنگ و اصول سازمانی را به نحو احسن در کارتان پیاده می‌کنید.
2.فرد صادقی هستید
شما با همه عناصر سازمان، از مدیر گرفته تا هم‌رده‌هایتان، با صداقت رفتار می‌کنید. با آن‌ها به مکالمه می‌پردازد و صرفاً برای تحقق اهدافتان چاپلوسی نمی‌کنید.
مدیران باتجربه عمدتاً به کارمندان صادق علاقه‌مندند. این در حالی است که در محیط‌های کاری آلوده، صداقت به راحتی نادیده گرفته می‌شود. در چنین محیط‌هایی، راستگویی ممکن است حتی برای کارمند مشکل ایجاد کند.
3.روز به روز پیشرفت می‌کنید
بسیاری از افراد زمانی که به موقعیت مد نظرشان می‌رسند، از حرکت و پیشروی باز می‌مانند. کارمندانی را می‌توان موفق نامید که همواره در حال حرکت باشند. این افراد مدام در حال یادگیری بوده و از روش‌های جدید و مبتکرانه استقبال می‌کنند، گویی استراحت برایشان معنا ندارد.
4.همیشه پاسخگو هستید
در اینجا نیز همانند مورد دوم، “محیط کاری” نقش مهمی دارد، بطوری که در محیط‌های کاری آلوده پاسخگویی تنها به مشکلات بیشتر دامن می‌زند.
اگر مدیرتان فرد شایسته‌سالار و صادقی است، پاسخگویی در چارچوب کاری می‌تواند باعث پیشرفتتان شود.
5.فرد معتمدی هستید
زمانی که قولی می‌دهید پای حرفتان هستید. این کار شما را به فردی معتمد در بین همکارانتان بدل می‌کند. در چنین مواقعی، دیگران برای کارهای شما ارزش قائل بوده و سعی می‌کنند در پروژه‌های مشترک با شما همکاری کنند.
6.مشاور خوبی به حساب می‌آیید
زمانی که همکارانتان برای مشاوره به شما مراجعه می‌کنند، می توانید مطمئن شوید که کارمند نمونه‌ای محسوب می‌شوید. در واقع، شما هم در حرفه و هم جلب اعتماد سایرین مهارت پیدا کرده‌اید.
7.فعالیت و پیگیری شما ستودنی است
به جای اینکه منتظر بمانید تا کاری به شما محول شود، خودتان کارها را پیش می‌برید. برای کسب این ویژگی لازم است از جای خود بلند شوید و به جستجوی گزینه‌های مناسب برای حل مشکلات پیش رو بپردازید.
8.مکالمات شما با دیگران موثر و اصولی است
شما برای حل مشکلات با همکارانتان “صحبت” می‌کنید. نحوه صحبت کردن در محیط کار بسیار مهم است، به طوری که بسیاری از صاحب نظران آن را کلید موفقیت در محیط کار می‌نامند.
مکالمه موثر نوعی مهارت محسوب می‌شود که لازمه آن در درجه اول صراحت و استفاده از جملات و کلمات گویا و قابل‌فهم است.
9.کاری که آغاز کرده‌اید به پایان می رسانید
خیال‌پردازی و جاه‌طلبی بدون اصرار و ایستادگی نتیجه‌ای در بر ندارد. داشتن ایده‌های بی‌نظیر در سر زمانی به ثمر می‌نشیند که پروژه‌ها اجرایی شوند.
شایان ذکر است، مدیران از کارمندانی از خود پیگیری و استقامت نشان می‌دهند، همواره استقبال می‌کنند.
10.شما فرد باوجدانی هستید
همانطور که پیش‌تر بدان اشاره شد، “خوب بودن” تنها در محیط‌هایی معنا می‌یابد که دارای سازماندهی اصولی بوده و رفتارهای خوب در آن‌ها “ارزش” محسوب می‌شود.
کارمندان باوجدان عموماً سخت‌کوش، ثابت‌قدم، منظم و تشنه پیشرفتند. به عنوان یک کارمند نمونه هر روز با روحیه مثبت وارد محیط کاری‌تان شوید و همواره وجدان و شرافت شغلی را سرلوحه کارتان قرار دهید.
منبع: Business Insider
انتهای پیام/
5 1000
ارسال شده در 31 تیر 1395 توسط با موضوع روانشناسی
ویزیت یاب

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x