کربوهیدرات ها غذای سالم غذای پروتئین علم تغذیه روغن اشباع نشده دانسته های تغذیه تغذیه‌ سالم پیشگیری از بیماریها

قبل از اینکه هر غذایی را تهیه کنید سه انگشت خود را بالا بیاورید بشمرید و بگویید مواد مورد نیاز من اینها هستند:
1- پروتئین 2- کربوهیدرات 3- مقدار کمی روغن اشباع نشده
بنابراین غذای روزمره شما باید شامل یک تکه مرغ یا ماهی، سبزیجات و میوه های تازه کمی چربی اشباع نشده مثل روغن زیتون یا کمی آجیل نظیر بادام و فندق باشد. عادت کنید که روزی چهار تا پنج وعده غذای مناسب بخورید تا سطح انسولین بدنتان متعادل شود. ارزش خوردن چند وعده غذای مناسب در روز این است که شما یک دفعه مقدار زیاد مواد غذایی یا قند را وارد بدنتان نمی کنید. حتی اگر غذای سالم و مناسب را در یک وعده به مقدار زیاد بخورید مواد غذایی بیش از اندازه نیاز وارد بدنتان می شود. مثلا اگر زیاد غذا بخورید معده و لوله گوارشتان را با غذا پر می کنید و در نتیجه مقدار قند خون شما بالا می رود و خود به خود سطح انسولین نیز افزایش می یابد. پس بهتر است مصرف مواد غذایی را در طول روز به چند وعده کوچک تقسیم کنید.

5 1000
ارسال شده در 1 مرداد 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • مرهمی برای جوش های دهانی
  • قوانین مهم برای پیاده روی در هنگام سرما
  • داروي فشار خون، امیدی تازه برای درمان ام اس
  • به خیار نه نگویید!
  • مراقبت از ماهیچه ها در حین ورزش
  • روش های کنترل و مدیریت پسوریازیس
  • چرا کودکان به قصه گویی علاقه دارند؟
  • آیا ورزش کاهش دهنده وزن است؟
  • محبوبترین ها

  • از بین بردن چربی شکم فقط با 5 گام
  • گوشت قرمز و تاثیر آن بر فعالیت بدنسازان
  • 4 معضل که مغز شما هنگام ورزش نکردن از آن رنج می برد
  • ورزش دارویی واقعی برای بیماری پارکینسون
  • ارتباط میان فعالیت بدنی و فکری
  • برای از بین بردن درد پاشنه این حرکات را انجام دهید
  • چطوری در ورزش بدنسازی حرارت بدن را افزایش دهیم؟
  • ساخت استایلی فوق العاده با این حرکات دمبل
  • رپورتاژ

  • درمان های زیبایی دندان توسط دکتر مجید فر
  • ورزش و یوگا در بارداری و توصیه های مربوطه
  • کلینیک آندوسکوپی وکولونسکوپی دکتر فرزاد فرامرزی
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما