shutterstock_79660693

وعده صبحانه را هرگز ترک نکنید این امر در کاهش وزن شما تاثیری نخواهد گذاشت سعی کنید از صبحانه ای مقوی و کامل استفاده کنید و گرسنگی طولانی مدت را به بدن خود تحمیل نکنید برای رسیدن به تناسب اندام صبحانه از مهمترین عوامل تاثیرگذار خواهد بود

نایب رییس بانوان هیات پزشکی ورزشی استان گیلان حذف وعده صبحانه را روش مناسبی برای کاهش وزن ندانست.

دکتر مریم اسدی اظهار کرد: بعضی از افراد فکر می کنند حذف صبحانه یک تکنیک عالی برای کاهش وزن است منطق آنها این است که کالری را از مصرف روزانه خود حذف می کنند.

نایب رییس بانوان هیات پزشکی ورزشی استان گیلان افزود: متاسفانه این روش جواب نمی دهد خوردن یک وعده در صبح می تواند به شما کمک کند به کاهش وزن ایده آل خود برسید.

وی با بیان اینکه صبحانه کار متابولیسم بدن شما را شروع می کند، گفت: اگر اولین وعده غذایی روز خود را از قلم بیاندازید متابولیسم شما در واقع برای حفظ انرژی پایین می آید. تحقیقات نشان می دهد کسانی که به طور مرتب صبحانه می خورند کاهش وزن خود را حفظ می کنند و احتمال اضافه وزن کمتری دارند. احتمال دارد صبحانه خورها به طور منظم ورزش کنند. پس بعد از بیدار شدن حداقل تا یک ساعت بعد صبحانه بخورید.

دکتر اسدی با بیان اینکه پروتئین هوس شیرینی جات را کم می کند، ادامه داد: مقدار زیاد پروتئین در گزینه های مشهور صبحانه مثل ماست چکیده، غلات و تخم مرغ به شما انرژی می دهد، پس احتمال کمتری وجود دارد سراغ شکر بروید. کالری بالا همانند شیرینی جات و قهوه به شما انرژی می دهد.

نایب رییس بانوان هیات پزشکی ورزشی استان گیلان با بیان اینکه فیبر گرسنگی را برطرف می کند و شکم شما را تخت می کند، افزود: غلات، متشکل از دانه های کامل و میوه جات تازه هر دو گزینه های عالی برای صبحانه می باشند زیرا دارای فیبر بالایی هستند.

وی افزود:فیبر نه تنها احساس سیری طولانی مدتی به شما می دهد بلکه کمتر تمایل به میان وعده خواهید داشت، همچنین نفخ همراه با یبوست را کاهش می دهد که باعث می شود معده شما مسطح و تخت به نظر برسد.
ایسنا

ارسال شده در 1 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • آیا بیماری قند از مغز شروع می شود؟
  • 5 نکته برای افزایش زیبایی درونی و بیرونی در طول روز
  • با این علائم شما با بحران در زندگی زناشوئی مواجهید
  • نکاتی در رژیم های چاقی
  • لیست خرید مواد غذایی کم کلسترول
  • آیا علت دیابت می تواند کمبود ویتامین A باشد؟
  • کاهش بویایی با برخی مواد غذایی
  • مشکل در نعوظ و راه حل برای آن
  • رتبه منیزیم از کلسیم برای استخوان بالاتر است
  • خطر ایدز بیخ گوش روسیه
  • با گل ماهور بیماریهای ریوی را معالجه کنید
  • ساعات مختلف برای مصرف روزانه غذا
  • ۱۰ عامل ثابت ماندن وزن
  • رولت قارچ را چگونه درست میکنند؟
  • دسر بی اشتها کننده
  • محبوبترین ها

  • پلو با گوجه فرنگی
  • خوراک اسفناج و تخم مرغ در فر
  • کوفته به همراه سیب زمینی ( آموزش تصویری)
  • آموزش تهیه کباب به همراه بلغور
  • خطرات کاهش سریع وزن
  • نوشیدنی جوشیدنی گریپ فروت برای لاغری
  • چطور می شود از شیر، آب دوغ تهیه کرد؟
  • خوراکی از شلغم قهوه ای
  • عطر ترخون در کنار مرغ
  • خوراک بادمجان و گوجه و روش تهیه آن
  • سوپ مورد علاقه مردم روسیه
  • کیک با تزیین هلو
  • کیک های کوچک بدون شکر در قالب کیک یزدی
  • رسپی کباب کبریتی
  • کیک تره فرنگی با آرد ذرت
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است