sports-equipment
یک مطالعه بزرگ نشان داده است که تنها ورزش به‌تنهایی می‌تواند احتمال ابتلا به بسیاری از انواع سرطان را کاهش دهد. محققان بامطالعه بر روی بیش از یک‌میلیون نفر نشان دادند که تنها چند ساعت ورزش در هفته می‌تواند ریسک ابتلا به سرطان‌های سینه، روده بزرگ و ریه را کم کند.

محققان میگویند هرچه بیشتر ورزش کنید احتمال بروز این سرطان‌ها در شما کمتر می‌شود و این حد و نهایتی ندارد. حتی وقتی روزی دو ساعت ورزش می‌کنید اگر تنها چند دقیقه به آن اضافه کنید باز احتمال بروز سرطان در شما کمتر می‌شود.

بروز سرطان‌هایی مانند لوسمی، میلوم، سرطان مری و کبد و کلیه و معده و اندومتر و رکتوم و روده بزرگ و ریه و سینه و مثانه و سر و گردن همه و همه ارتباط نزدیکی با میزان فعالیت بدنی ما دارند. هرچه بیشتر فعالیت کنیم کمتر به این سرطان‌ها مبتلا می‌شویم.

محققان میگویند یک ‌میزان استاندارد که هم می‌تواند در کاهش بیماری‌های قلبی عروقی و هم سرطان مفید باشد هفته‌ای 150 دقیقه ورزش متوسط یا 75 دقیقه ورزش شدید است. راه رفتن تند یا ورزش تنیس جزو فعالیت‌های متوسط و دویدن جزو ورزش‌های شدید است.

در بین سرطان‌های ذکرشده فعالیت بدنی مناسب می‌تواند ریسک سرطان مری را 42 درصد کاهش دهد. این درصد برای سرطان سینه 10 و برای سرطان روده 16 و برای سرطان ریه 26 است.

نتایج این مطالعه در شماره ماه می 2016 مجله JAMA Internal Medicine منتشرشده است.

ارسال شده در 2 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • بیکاری جوانان با علاقه به تحصیل
  • ایجاد میخچه دردناک با این عوامل
  • حواستان به انتخاب رنگ سایه باشد
  • اختلال در باروری اقایان با سویا
  • تمرینات ورزشی تصویری برای فرم دادن به بدن
  • اطلاعات کامل درباره خواص هویچ
  • درباره خواستگار ناشناس چطوری تحقیق کنیم؟
  • نکات ضروری درباره لایه برداری پوست
  • بهترین مواد غذایی هنگام سرماخوردگی
  • آموزش آشپزی آسان برای افراد مسن
  • عوارض محصولات زیبایی برای پوست
  • برخی غذاهای سنتی هم خمیر مرغ دارند!
  • ارتباط سینوزیت و مشکل در معده
  • آمپول ترک سیگار هم آمد
  • بچه هایی که اسهال دارند چه غذاهایی توصیه میشود؟
  • محبوبترین ها

  • دوغ یا نوشابه و عوارض هریک
  • هرآنچه در مورد ماکارونی و فواید آن باید بدانید
  • حواستان به سدیم موجود در غذا باشد
  • منحصربفردترین رژیم غذایی
  • روزه داری در بیماران آسم
  • مواد غذایی تلخ چه خاصیتی دارند
  • معرفی برخی غذاهای آسان
  • رمز و راز کم نکردن وزن
  • نکاتی بسیار مهم درمورد انتخاب آجیل
  • با این جوشانده ها ، سرما خوردگی را از خود دور کنید
  • فواید پر منعت ترین ادویه جات
  • 3 غذای شگفت انگیز که برای سلامت و زیبایی زن لازمست
  • مصرف سنجد و این فایده ها
  • پیامدهای تقلید از رژیم های افراد ورزشکار
  • یک خوردنی مفید برای بالا رفتن کیفیت اسپرم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است