DD-172-1200x800

نتایج یک مطالعه بالینی تصادفی نشان داده است که کاهش انرژی دریافتی به میزان 25 درصد طی 2 سال در بزرگسالان غیرچاق با بهبود وضعیت سلامتی مرتبط است.
در این مطالعه 220 مرد و زن با نمایه توده بدنی (BMI) بین 22 تا 28 به دو گروه تقسیم شدند: یک گروه انرژی دریافتی روزانه را به مدت 2 سال و به میزان 25 درصد کاهش دادند و گروه دیگر به عنوان گروه کنترل در دریافت میزان انرژی روزانه آزاد بودند. در این مطالعه پرسشنامه هایی به منظور بررسی خلق و خو، کیفیت زندگی، خواب و عملکرد جنسی شرکت کنندگان مورد استفاده قرار گرفت. اطلاعات مربوط به افراد در ابتدای مطالعه، یک سال و سپس دو سال بعد از شروع مطالعه بررسی شدند. میانگین سن شرکت کنندگان حدود 38 سال بود و 70 درصد آن ها را زنان تشکیل می دادند.
نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد در سال دوم افرادی که در گروه محدودیت انرژی قرار داشتند 7/16 پوند و افراد گروه کنترل کمتر از 1 پوند کاهش وزن داشتند. در گروه محدودیت انرژی نسبت به گروه کنترل بهبود خلق و خو، کاهش تنش و بهبود سلامت عمومی و عملکرد جنسی در سال دوم و بهبود خواب در سال اول مشاهده شد.  کاهش وزن بیشتر در گروه محدودیت انرژی با افزایش توان، کاهش اختلالات خلق و خو، بهبود سلامت عمومی و کیفیت خواب بهتر مرتبط بود.

منبع : www.yourdoctor.ir

ارسال شده در 2 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • راشیتیسم در کودکان بعلت کمبود ویتامین D
  • آسیب رسیدن به موها با این کارهای ساده
  • تصاویر انواع تورنیکت الاستیکی
  • تاثیراتی که خاک بازی بر روی انسان دارد
  • نمایشگاه عکس خدمات امدادی هلال احمر
  • تشریح افسردگی قسمت 1
  • برخی از خواص پنبه
  • شاید مصرف قرص های ویتامین کار درستی نباشد
  • ناهنجاری مربوط به رشد استخوانی
  • درستی یا نادرستی برخی گفته ها در زمینه سیستم گوارشی
  • پلو با سبزیجات زرد
  • از کالری و ارزش تغذیه‌ای سالاد چه میدانید
  • سرنگون شدن هواپیما و جان سالم بدربردن با این روش ها
  • چرا پس از صرف وعده های غذایی دلمان دسر شیرین میخواهد؟
  • مواد غذایی سرشار از ویتامین ب
  • محبوبترین ها

  • در مصرف کاکائو زیاده روی کنید تا سالم بمانید(بخش اول)
  • مصرف زردچوبه در رژیم غذایی روزانه موجب بهبودی درد مفاصل می‌شود.
  • خوردن این مواد سبب پیشگیری از ابتلا به سرطان می شود
  • مصرف پرتقال برای یبوست مضر است
  • لپه باعث جلوگیری از بالا رفتن میزان قند و فشار خون می شود
  • انواع نمک و شیوه های موثر برای کاهش استفاده از آن
  • لب زدن به این خوراکی های مضر ممنوع
  • پرهیزهای غذایی مهم برای آنفلوآنزا
  • تفاوت تغذیه ای در ماکارونی سرد و گرم
  • جانشین داروهای نقرس
  • برای کاهش وزن باید تلاش کنیم یا نه؟
  • درمان های خوراکی بیماری ام اس
  • در پائیز از غذا های مخصوص این فصل را مصرف کنید
  • یکنواختی وزن در طول دوران رژیم
  • سوالاتی متداول در رابطه با خانواده ی پروتئین ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است