کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک

Sleepy-Man-Holding-Pillow

برخی گیاهان می توانند در رفع بی خوابی و اختلالات خواب در افراد سالمند موثر باشند می خواهیم راهنمایی های طب سنتی را در این زمینه بخوانیم و روش های موثر برای از بین بردن کم خوای و بی خوابی را جویا شویم در سنین بالا این عارضه افراد زیادی را درگیر میکند.

اسطوخودوس, سنبل‌الطیب, بابونه, گل ساعت, بادرنجبویه, گیلاس زمستانی, ریحان مقدس, رزماری و تخم شوید, گیاهانی خواب‌آور و آرام‌بخش هستند.

می‌توانید یک قاشق چای خوری از گیاهانی که خشک کرده‌اید را در قوری بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید به آرامی دم بکشد. اسطوخودوس، سنبل‌الطیب، بابونه، گل ساعت، بادرنجبویه، گیلاس زمستانی، ریحان مقدس، رزماری و تخم شوید، گیاهانی خواب‌آور و آرام‌بخش هستند.

عصاره گیاهان: نزدیک به ۶ هزار سال است که از عصاره گیاهان برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود. عصاره اسطوخودوس برای حفظ آرامش و خواب راحت بسیار مفید است. می‌توانید چند قطره از آن را بر روی بالشتان بچکانید یا در اتاق اسپری کنید. عصاره گیاهان دیگری مانند سنبل‌الطیب، بابونه و مرزنجوش هم برای خواب مفید هستند.

موسیقی آرام: گوش دادن به یک موسیقی آرامش‌بخش زمانی که به رختخواب می‌روید، بسیار مؤثر است. امروزه برنامه‌های زیادی وجود دارند که موسیقی‌های آرامبخش برای کسانی که مشکل بی‌خوابی دارند پخش می‌کنند.

دمای محیط: به گفته محققین کالیفرنیا، گاهی اوقات دمای بالای اتاق است که مانع از خواب فرد می‌شود. پوشیدن لباس سبک، باز گذاشتن گوشه پنجره و استفاده از یک روانداز سبک، می‌تواند کارساز باشد.

ملاتونین: این ماده مهم که در چای، اسطوخودوس و فلفل یافت می‌شود، باعث تنظیم چرخه خواب می‌شود.

یوگا: تمرینات یوگا می‌توانند سیستم عصبی مرکزی را آرام و به خواب شما کمک کنند.

منبع:everydayhealth

سلامتیسم،

 

5 1000
ارسال شده در 3 مرداد 1395 توسط با موضوع سلامت سالمندان
سیب سرخ

پیشنهاد سردبیر

  • اجرای برنامه ملی افزایش آزمایشگاههای مرجع ایدز
  • چگونه با روغن نارگیل نرم کننده درست کنیم
  • نکاتی که حرفه ای ها در مورد کاربرد کانسیلر می دانند
  • سرگرمی مهمترین دلیل عضویت کاربران در شبکه های اجتماعی
  • روش های صحیح برای جذب ویتامین D از طریق نور خورشید
  • درباره نوروفیدبک چقدر می دانید؟
  • حساسیت به پوشک در کودکان و روش های درمان آن
  • بدون خطر و با خوراکی های طبیعی دوپینگ کنید!
  • محبوبترین ها

  • چهل دلیل برای خوردن گشنیز
  • هویج و یک دنیا خاصیت
  • دلیل رنگهای متفاوت در مارچوبه
  • اسفناج ؛کشنده اشتهای کاذب
  • اثرات کاهو برای درمان بی خوابی چیست؟
  • خاصیت های بی شمار کرنبری
  • غذاهای هیدراته
  • نوشیدن آب هویج برای اضافه شدن وزن
  • رپورتاژ

  • آشنایی با جدیدترین رکورددار رژیم دکتر کرمانی
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • آزمایش ژن‌های مرتبط با چاقی (بروز شده)
  • جراحی لیفت ابرو دکتر نداف کرمانی
  • معرفی تمام محصولات سان‌سی در نمایشگاه بین‌المللی (25 تا 28 اردیبهشت‌ماه)
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x