Inflammation-1

می توانیم التهاب بدن را از طریق خوراکی کنترل کنیم و برای رفع آن بکوشیم رژیم های غذایی مختلف به بیماران در این زمینه کمک خواهند کرد و باعث برطرف کردن التهاب در بدن خواهند شد التهاب زمینه ابتلا به مشکلات و عارضه های خطرناک زیادی در مبتلایان خواهد شد

مطالعه جدید محققان نشان می دهد با خوردن کمتر می توان بروز التهاب را کاهش داد.

 مطالعه مشترک محققان دانشگاه واشنگتن آمریکا و دانشگاه برسیا ایتالیا نشان می دهد افرادی که میزان کالری مصرفی روزانه شان را ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش می دهند به مدت ۲ سال از علائم التهاب مزمن شان کاهش می یابد.

درحالیکه مطالعات قبلی نشان داده بود رژیم دارای محدودیت کالری ممکن است برای سیستم ایمنی مضر باشد، مطالعه جدید نشان می دهد رژیم غذایی محدود شرکت کنندگان این تحقیق به سیستم ایمنی یا توانایی شان در مقابله با عفونت ها اسیب نرساند.

دکتر لوگی فونتانا، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «کاهش علائم التهاب از نشانه های داشتن سلامت بهتر است. چراکه التهاب در ابتلا به بیماری قلبی-عروقی، سرطان و افزایش سن نقش اثبات شده ای دارد.»

در این مطالعه ۲۲۰ فرد سالم شرکت داشتند که گروهی از آنان رژیم غذایی طبیعی خود را ادامه داده و گروه دیگر مجبور به کاهش روزانه ۲۵ درصد از کالری مصرفی شان شدند که پس از گذشت شش ماه از شروع مطالعه، مصرف کالری مصرفی آنان در روز به ۴۸۰ کالری کاهش پیدا کرد. همچنین این افراد با استفاده از مولتی ویتامین‌ها و مکمل‌های معدنی از بروز سوء تغذیه پیشگیری می کردند.

پس از گذشت دو سال مشاهده شد افرادی که رژیم غذایی محدود را دنبال کرده بودند با کاهش سطح نشانه ها و علائم التهابی روبرو شده و همچنین در واکنش این افراد به واکسن‌ها یا آسیب پذیری‌شان در برابر آلودگی‌ها تفاوتی مشاهده نشد.

مهر،

ارسال شده در 3 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • آیا به هنگام مطالعه سردرد می گیرید
  • مشکلات ژنتیکی مربوط به خواب
  • تصاویری از چاقوی گاما
  • راههای درمانی برای عارضه بلفاریت
  • چقدر پروتئین روزانه برای حفظ سلامت بدن نیاز داریم؟
  • پرخاشگری در اطفال با خوردن چیپس و پفک
  • خطر داروهای تاریخ گذشته را جدی بگیرید
  • از هاشیموتو چه میدانید؟ علل و راه های درمان
  • گسترش استفاده از داروهای هوش و حافظه توسط افراد سالم
  • چطوری سوپ پنیر و کلم بروکلی تهیه کنیم
  • امگا 3 و دریافت آن
  • آووکادو و خاصیت های بی نظیر غذایی آن
  • زیبا کننده های لبخند را بشناسید
  • از کجا خودمان تشخیص بدهیم جنسیت جنین چیست؟
  • شدت تمرین در ورزش سالمندان
  • محبوبترین ها

  • ورزش تصویری مختص از بردن بردن قوز پشت
  • در ۴ هفته سینه‌های قوی‌تردرست کنید
  • درباره هنر رزمی هاپکیدو چقدر می دانید
  • استراحت ماهیچه
  • فکر نکنید فقط ورزش کنید
  • ۵ حرکت ورزشی برای تقویت عضلات شانه
  • پیشگیری و معالجه صدمات ناشی از بدمینتون بخش 2
  • ورزشهایی برای درمان انحراف ستون فقرات
  • یوگا بر علیه بیماریهای استخوانی
  • چرا ورزش بهترین دارو است
  • یاد بگیریم که درست نفس بکشیم
  • درباره تغذیه ورزشی این نکات ساده را بخاطر بسپارید
  • اصول هفت گانه تغذیه درورزش از زبان کوین لورون
  • روش های توسعه قدرت و تمرينات قدرتی
  • پایین تنه خود را چگونه سفت کنیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است