کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی

مواد غذایی حاوی ویتامین D ماهی قارچ شیر زرده تخم مرغ روغن ماهی دریافت ویتامین D، حبوبات انواع پنیر

از منابع مختلف و مفید برای دریافت ویتامین د چه میزان اطلاع دارید این ویتامین چگونه قابل دریافت است و در صورت کاهش دریافت آن بدنمان با چه مشکلاتی روبه روز خواهد شد می خواهیم به برخی از بهترین موادغذایی برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن اشاره کنیم با ما همراه باشید

مطالعات جدید نشان می دهد مواد غذایی حاوی ویتامین D و 15 دقیقه پیاده روی در بعد از ظهر که شدت آفتاب ضعیف تر است، مهمترین منابع تامین ویتامینDموردنیاز بدن است.

 نور خورشید مهمترین منبع ویتامین D به شمار می آید. تابستان زمان مناسبی برای دریافت این ویتامین است؛ زیرا در زمستان نه تنها شدت اشعه خورشید قوی نیست؛ بلکه افراد بیشتر اوقات خود را در فضای بسته سپری می کنند و از نور خورشید محرومند. اکنون سوال مطرح شده این است: چگونه با وجود محافظت بدن در برابر نور خورشید، حداکثر استفاده را از تابستان برای تامین ویتامین D ببریم.

از طرفی سرطان پوست که امروزه به شایع ترین سرطان بدل شده است، نتیجه مستقیم اشعه ماورای بنفش خورشید است؛ بنابراین پزشکان به افراد توصیه می کنند که از کرم ضد آفتاب و لباس های بلند استفاده کنند و تا حد امکان از منزل خارج نشوند، بنابراین بازهم کمبود ویتامین D به قوت خود باقی است.

به گزارش مدیکال ساینس ،راهکار محققان برای دریافت ویتامین D، جذب آن از طریق مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ, ماهی,قارچ, انواع پنیر, شیر,حبوبات, روغن ماهی، آب پرتقال و خاویار حاوی مقدار زیادی ویتامین D هستند. علاوه بر این، 15 دقیقه پیاده روی در بعد از ظهر که شدت نور آفتاب کمتر است، برای تامین ویتامین D بدن توصیه شده است. استفاده از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی ضروری است.

ایرنا

5 1000
ارسال شده در 4 مرداد 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • درباره طعم ها و حس چشایی بیشتر بدانیم
  • اطلاعات جامع درباره مصرف اسیدفولیک
  • 13 ماده غذایی ناسالم که سلامت کودک شما را به خطر می اندازد
  • خانم های کم اعتماد به نفس بخوانند
  • تاثیرات منفی استرس بر کودکان اوتیسمی
  • آیا قرص های افزایش قد تاثیر دارند یا نه
  • ذهن خوانی با مدد از دستگاه جدید افکار سنجی
  • با پیری چه دردهایی به سراغ انسان می آید
  • محبوبترین ها

  • نکات سلامتی برای یک آرایشگر
  • با کم شدن این ویتامین در بدن تان این بلا سرتان می آید
  • نکات مهم در بیماری حرکت
  • زندگی با آرتریت روماتوئید و اهمیت برنامه ریزی بلند مدت
  • راهنمایی های مفید برای از بین بردن سرماخوردگی
  • علائم و دسته های مختلف اسهال را بشناسیم
  • از بین بردن پارکینسون با دارچین
  • اطلاعاتی درباره متاستاز مغز
  • رپورتاژ

  • ترک سیگار با جدیدترین روش توسط دکتر احیایی
  • کلینیک فوق تخصصی آندوسکوپی وکولونسکوپی بدون درد
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر صدرا مقدم
  • پروتز و طراحی لبخند تخصصی دکتر شعبان پور
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x