دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

مواد غذایی حاوی ویتامین D ماهی قارچ شیر زرده تخم مرغ روغن ماهی دریافت ویتامین D، حبوبات انواع پنیر

از منابع مختلف و مفید برای دریافت ویتامین د چه میزان اطلاع دارید این ویتامین چگونه قابل دریافت است و در صورت کاهش دریافت آن بدنمان با چه مشکلاتی روبه روز خواهد شد می خواهیم به برخی از بهترین موادغذایی برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن اشاره کنیم با ما همراه باشید

مطالعات جدید نشان می دهد مواد غذایی حاوی ویتامین D و 15 دقیقه پیاده روی در بعد از ظهر که شدت آفتاب ضعیف تر است، مهمترین منابع تامین ویتامینDموردنیاز بدن است.

 نور خورشید مهمترین منبع ویتامین D به شمار می آید. تابستان زمان مناسبی برای دریافت این ویتامین است؛ زیرا در زمستان نه تنها شدت اشعه خورشید قوی نیست؛ بلکه افراد بیشتر اوقات خود را در فضای بسته سپری می کنند و از نور خورشید محرومند. اکنون سوال مطرح شده این است: چگونه با وجود محافظت بدن در برابر نور خورشید، حداکثر استفاده را از تابستان برای تامین ویتامین D ببریم.

از طرفی سرطان پوست که امروزه به شایع ترین سرطان بدل شده است، نتیجه مستقیم اشعه ماورای بنفش خورشید است؛ بنابراین پزشکان به افراد توصیه می کنند که از کرم ضد آفتاب و لباس های بلند استفاده کنند و تا حد امکان از منزل خارج نشوند، بنابراین بازهم کمبود ویتامین D به قوت خود باقی است.

به گزارش مدیکال ساینس ،راهکار محققان برای دریافت ویتامین D، جذب آن از طریق مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ, ماهی,قارچ, انواع پنیر, شیر,حبوبات, روغن ماهی، آب پرتقال و خاویار حاوی مقدار زیادی ویتامین D هستند. علاوه بر این، 15 دقیقه پیاده روی در بعد از ظهر که شدت نور آفتاب کمتر است، برای تامین ویتامین D بدن توصیه شده است. استفاده از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی ضروری است.

ایرنا

5 1000
ارسال شده در 4 مرداد 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • سخت ترین درس هایی که در طول زندگی آموخته می شود
  • اگر هندوانه نمی خورید این مطلب را بخوانید
  • رفع آکنه با روش های جدید
  • ترفندهای کاهش استرس و افزایش صمیمیت در ایام نوروز
  • مراقبت های مهم قبل از دندانپزشکی
  • کاهش خطر ابتلا به چاقی با افزایش فعالیت بدنی و کاهش بی تحرکی در اوقات فراغت
  • درمان ادم ماکولای دیابتی با داروی Eylea
  • کم شدن ویتامین ها با این علائم
  • محبوبترین ها

  • روش های از بین بردن بوی بد بدن
  • اهمیت الکترولیتها
  • در ماه رمضان چگونه کبد خودرا پاکسازی کنیم
  • این نوع پیاده روی کمک شایانی به حفظ سلامتی شما می کند
  • افزایش قد
  • اشخاصی که با کامپیوتر زیاد کار می کنند این توصیه ها را جدی بگیرند
  • آیا کسی که دیابت دارد حتما سرطان خواهد گرفت؟
  • پلاکت خون و دلایل کمبود آن
  • رپورتاژ

  • معرفی تمام محصولات سان‌سی در نمایشگاه بین‌المللی (25 تا 28 اردیبهشت‌ماه)
  • متد جدید ترمیم مو فقط در یک جلسه
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • هایفو تراپی لیفت بدون نیاز به جراحی
  • دکتر علیرضا نوروزعلی جراح دندانپزشک
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x