these-five-ingredients-are-rich-in-vitamin-d

از منابع مختلف و مفید برای دریافت ویتامین د چه میزان اطلاع دارید این ویتامین چگونه قابل دریافت است و در صورت کاهش دریافت آن بدنمان با چه مشکلاتی روبه روز خواهد شد می خواهیم به برخی از بهترین موادغذایی برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن اشاره کنیم با ما همراه باشید

مطالعات جدید نشان می دهد مواد غذایی حاوی ویتامین D و 15 دقیقه پیاده روی در بعد از ظهر که شدت آفتاب ضعیف تر است، مهمترین منابع تامین ویتامینDموردنیاز بدن است.

 نور خورشید مهمترین منبع ویتامین D به شمار می آید. تابستان زمان مناسبی برای دریافت این ویتامین است؛ زیرا در زمستان نه تنها شدت اشعه خورشید قوی نیست؛ بلکه افراد بیشتر اوقات خود را در فضای بسته سپری می کنند و از نور خورشید محرومند. اکنون سوال مطرح شده این است: چگونه با وجود محافظت بدن در برابر نور خورشید، حداکثر استفاده را از تابستان برای تامین ویتامین D ببریم.

از طرفی سرطان پوست که امروزه به شایع ترین سرطان بدل شده است، نتیجه مستقیم اشعه ماورای بنفش خورشید است؛ بنابراین پزشکان به افراد توصیه می کنند که از کرم ضد آفتاب و لباس های بلند استفاده کنند و تا حد امکان از منزل خارج نشوند، بنابراین بازهم کمبود ویتامین D به قوت خود باقی است.

به گزارش مدیکال ساینس ،راهکار محققان برای دریافت ویتامین D، جذب آن از طریق مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ, ماهی,قارچ, انواع پنیر, شیر,حبوبات, روغن ماهی، آب پرتقال و خاویار حاوی مقدار زیادی ویتامین D هستند. علاوه بر این، 15 دقیقه پیاده روی در بعد از ظهر که شدت نور آفتاب کمتر است، برای تامین ویتامین D بدن توصیه شده است. استفاده از کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی ضروری است.

ایرنا

ارسال شده در 4 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • فایده های مختلف خندیدن به صورت مصنوعی
  • بهترین درمان خانگی آکنه در “دایره المعارف درمان خانگی”
  • از بریچ بودن جنین چه میدانید؟
  • توصیه هایی در زمینه شست و شوی نوزاد تازه به دنیا آمده
  • سندرم هلپ در طی دوران حاملگی چیست؟
  • پوست نوزاد را با چه صابونی بشوئیم
  • در زمان عادت ماهانه مراقب این علائم باشید
  • میله هالتر المپیکی با میله هالتر ضخیم چه فرقهایی دارد؟
  • راه های مبارزه با سرطان سینه
  • توصیه های کینگ کمالی در خصوص رمز تفکیک عضلات بدون چربی
  • چرا کاهش وزن داریم ولی تغییر سایز نداریم
  • علل کاهش روابط اجتماعی بین ایرانیان
  • شامپو و درمان بیماری های بدن
  • دسر توت فرنگی جالب و لذیذ
  • دوستی و مهر و محبت بین والدین و فرزندان
  • محبوبترین ها

  • چگونگی تقویت روحیه افراد مبتلا به سرطان
  • خیالات واهی در زندگی واقعی
  • تجربه شادی با این توصیه ها
  • بی حالی و بی روحی در این فصل
  • جسمانی کردن عواطف در بیماری افسردگی
  • مهیا کردن آرامش و اطمینان در خانواده
  • انواع خطرناک ترس را بشناسید
  • چه عواملی خلاقیت شما را سرکوب می کنند
  • ادراک از دیدگاه گشتالت
  • تاثیر پذیری روابط عاشقانه از ژن های بدن
  • قانونهای کلی یادگیری
  • خشونت آموزگار و ایجاد مشکلات روانی در دانش آموزان
  • نیازهای بنیادی شخصیت
  • تاثیر محیط مدرسه بر روحیات دانش آموزان
  • راه و روش انتقاد پذیرکردن فرزند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است