calori

اگر سعی می کنید لاغر شوید و وزنتان را پایین بیاورید باید این را بدانید که باید غذاها و خوراکی هایی انتخاب کنید که کم کالری باشد و شمارش کالری ها از این نظر بسیر حایز اهیمت است ولی باید بدانید در روز چه مقدار کالری برای بدن لازم داریم که در ادامه در این مورد بیشتر می خوانیم

راهنمایی که مدت زمان زیادی است تقریبا ثابت مانده این است: برای افراد بالغ فعال ( آقایان ) در سنین 31 تا 50 مقدار کالری مورد نیاز 2800 تا 3000 کالری است و برای خانم ها این نیاز حدود 2200 کالری می باشد.

البته، کلمه جادویی ” فعال ” از فردی به فرد دیگر متفاوت است و بستگی به شاخص هایی مانند شدت و سلامت متابولیک دارد.

این اعداد برای بسیاری از افرادی که ورزش می کنند قابل اتکا است. هرچقدر بیشتر فعال باشید، کالری بیشتری نیز نیاز دارید.
می توانید یک دفترچه یادداشت روزانه داشته باشید تا مقدار کالری که روزانه دریافت می کنید را در آن ثبت کنید. سپس می توانید بر اساس احساسی که دارید مقدار کالری روزانه خود را تنظیم کنید.

اگر مقدار کالری دریافتی احساس گرسنگی تان را برطرف کرد و اهداف وزن بدنتان را نیز تثبیت کرد، اما روی عملکردتان تاثیری نداشت، سعی کنید زمان وعده ها را دست کاری کنید. گاهی اوقات تنها زمان دریافت کالری ها است که می تواند کلی تغییر ایجاد کند.

دکتر کرمانی

ارسال شده در 4 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • آیا پنیر سردرد می آورد
  • خواص گلابی را به بدنتان برسانید!
  • در هنگام خواب وسیله ای که درد را کنترل میکند
  • تخریب روحیه دانش آموز با این کار
  • با روش های عملی به جنگ اضافه وزن بروید
  • معمول ترین سوالات در زمینه زناشویی
  • تنهاتر شدن با این اشتباهات
  • حمام نوزاد یک روزه
  • خارش پوست سر را درخانه بدون دارو درمان کنید
  • کم کردن درد عادت ماهانه با گیاه گل مغربی
  • غذای فلفلی با عدس و تخم‌ مرغ
  • چطوری مسواک را میکروب زدایی کنیم
  • جانشین داروی افسردگی
  • دانستنی هایی مهم پیرامون مکمل های بدنسازی
  • حموص را سنتی درست کنید
  • محبوبترین ها

  • ساندویچ مرغ خیس با پیاز کاراملی
  • اک مک گوشت و اسفناج
  • شیرینی سبوس دار رژیمی
  • سیمیت ترد
  • کوفته سلیمان پاشا
  • دسری با مکعبهای انبه
  • دسر فنجانی دارچینی
  • کتلت سیب زمینی ترش
  • نوع دیگری از تخم مرغ داخل فلفل دلمه ای
  • سوپ اسفناج و نخودفرنگی به سبک ترکیه
  • سالاد مرغ با ترکیبی متفاوت
  • کیک به طریق بن ماری
  • روش تهیه مافین با عطر دارچین
  • نان همبرگر با رویه پلنگی
  • سالاد رژیمی نخود و ذرت
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است