potablewater

آب، مهم ترین نیاز  انسان است که برای زنده ماندن  به آن نیاز داریم. منافع بهداشتی آب برای حفظ سلامتی همه لازم است چون م واد مغذی و اکسیژن را به سلولهای بدن می رساند نوشیدن اب برای پیشگیری از سرما خوردگی و خیلی از موارد دیگر مفید است پس اگر آب نمی نوشید ادامه مطلب را بخوانید


اگر از جمله کسانی هستید که زیاد آب نمی خورید می توانید به غذاهای آبدار اکتفا کنید. به علاوه مواد معدنی موجود در این غذاها می توانند جایگزین الکترولیت هایی شوند که در اثر تعریق از دست می دهید، انرژی می دهند و از التهابات جلوگیری می کنند.
طالبی بیشتر از ۹۰% آب دارد و نوعی غذای ترمیم کننده به حساب می آید که می تواند جایگزین ذخایر گلیکوژن در بدن شود.
انواع توت ها

توت ها بیشتر از ۹۲% آب دارندو منبع آنتوسیانین هستند. این ماده که به توت ها رنگ داده است التهابات پس از تمرین را از بین می برد و درد را کم می کند.
حبوبات
حبوباتی مثل برنج و بلغور جو هنگام پخت آب زیادی جذب می کنند و بدن ما نیز هنگام هضم آن این آب را به خود جذب می کند. فیبر بلغور جو کلسترول را به خود جذب می کند.

دکتر کرمانی

ارسال شده در 4 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اهمیت دادن به مشکلات جنسی از دوران طفولیت
  • با عرق کردن این فوائد را به بدنتان برسانید
  • 5 سؤال زمانی که 50 ساله می شوید
  • آمار تازه از اعتیاد به مواد مخدر در کشور
  • کودکان و رویاهایشان
  • حساسیت های آلرژیک با استفاده از این نوع مواد غذایی
  • نیاز محققان به داوطلب تزریق ویروس زیکا
  • استرس و ابتلا به این بیماری ها
  • بزرگ کردن فرزندانی با مسئولیت
  • چای عطر آگین و این مواد افزودنی خطرناک
  • همه چیز درمورد از خودبیگانگی
  • ویژگیهای توجه کننده در روانشناسی
  • برای کبد چرب این درمان گیاهی عالی است
  • از دست دادن دندان با استعمال دخانیات
  • تغذیه نادرست در میان دختران جوان
  • محبوبترین ها

  • قهوه ناجی کبد!
  • این غذا ها را با این دارو ها نخورید
  • ارمغان کم کردن اشتها با این روش ها
  • چند کیلو کاهش وزن در ماه خطر دارد
  • پیشگیری از ایجاد سلول جدید چربی در بدن
  • سویا ریسک سرطان ریه را کاهش می دهد.
  • توصیه های غذایی در خانم های بالای 50 سال
  • اگر می خواهید به آرتروز مبتلا نشوید بخوانید
  • بایدها و نباید هایی در مورد آبمیوه های گازدار
  • اگر میخواهید لاغر شوید ، شیر بنوشید !
  • مهار احساس گرسنگی درروزه داری
  • بالا بردن میزان سوخت و ساز بدن و درمان چاقی
  • چرا بچه ها نباید نوشابه بخورند
  • عدم میل به صبحانه و این آسیب ها
  • از خوراکی ها برای رهایی از سیگار یاری بخواهید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است