919987_565

درباره میوه انبه و ارزش تغذیه ای آن چه میزان اطلاع دارید آیا میدانستید میوه انبه در زمینه تقویت بینایی می تواند کمک زیادی به شما بکند و ویتامین ها و املاح معدنی مفیدی برای قوه بینایی تان به همراه دارد پس مصرف این میوه را از یاد نبرید

انبه میوه‌ای بسیار خوشمزه است که خیلی وقت‌ها ممکن است دوستداران آن فراموش کنند که فواید بسیار زیادی هم دارد. در ادامه فواید این میوه را بیان کرده و به برخی نکات جالب درمورد آن و احتیاطات لازم نیز اشاره می‌کنیم.میزان بالای ویتامین C و A در انبه به اضافه انواع مختلف کاروتنوئیدها سیستم ایمنی بدن شما را سالم و قوی نگه خواهد داشت.

واقعیات و جزئیات

نسبت به همه میوه‌ها در سراسر جهان، میزان مصرف انبه تازه از سایر میوه‌ها بیشتر است.

این میوه متعلق به ۴۰۰۰ سال پیش بوده است.

این میوه با گیاهان دیگری مثل پسته و بادام‌هندی هم‌خانواده است.

این میوه که بیشتر در هند رشد کرده و مصرف می‌شود، به سافدا معروف است.

انبه ۱۰۰۰ نوع مختلف دارد.

ارزش غذایی

یک فنجان (حدود ۲۲۵ گرم) انبه حاوی مواد زیر است:

۱۰۵ کالری، • ۷۶ درصد ویتامین C (آنتی‌اکسیدان و تقویت‌کننده سیستم ایمنی)، ۲۵ درصد ویتامین A (آنتی‌اکسیدان و تقویت‌کننده بینایی)، •۱۱ درصد ویتامین B۶ به اضافه سایر ویتامین‌های B (کمک به عملکرد مغز و پیشگیری از بیماری‌های قلبی)، ۹ درصد فیبر سالم پروبیوتیک، ۹ درصد مس (مس یک کوفاکتور برای آنزیم‌های مهم جهت گلبول‌های قرمز خون می‌باشد)، ۷ درصد پتاسیم (برای متوازن کردن مصرف بالای سدیم) و • ۴ درصد منیزیم.

تذکر

اگر به پلاستیک خام حساسیت داشته باشید، این احتمال وجود دارد که به انبه و به‌ویژه انبه کال هم حساسیت بدهید. این واکنش به خاطر وجود اسیدآناکاردیک است.

پوست و عصاره انبه حاوی اوروشیول است، ماده‌شیمیایی موجود در پیچک سمی آمریکایی و سماق سمی که می‌تواند در برخی افراد ایجاد حساسیت کند.برخی فروشندگان برای رسیده کردن انبه از کاربید کلسیم استفاده می‌کنند که ممکن است مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند، به همین دلیل بهتر است از انبه ارگانیک استفاده کنید. اگر انبه خریداری شده شما ارگانیک نیست، قبل از مصرف خیلی خوب آن را بشویید یا یک شب در آب خیس کنید.

فواید انبه برای سلامتی

پیشگیری از سرطان: تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات آنتی‌اکسیدان انبه از سرطان‌های روده، سینه، خون و پروستات پیشگیری می‌کند. این ترکیبات شامل کرستین، ایزوکرستین، استراگالین، فیستین، اسید گالیک و متیل‌گالات و همچنین آنزیم‌های مختلف می‌باشد.

کاهش کلسترول: محتوی بالای فیبر، پکتین و ویتامین C در انبه به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

پاکسازی پوست: پوست و عصاره انبه برای پوست قابل استفاده است. انبه منافذ بسته شده پوست را باز کرده و جوش‌ها را از بین می‌برد.

سلامت چشم: یک فنجان انبه خرد شده ۲۵ درصد از میزان موردنیاز روزانه از ویتامین A را فراهم می‌کند که به بهبود بینایی کمک کرده و از شب‌کوری و خشکی چشم جلوگیری می‌کند.

قلیایی کردن کل بدن: اسید تارتاریک، اسید مالیک و کمی اسید سیتریک موجود در این میوه به حفظ ذخیره قلیایی بدن کمک می‌کند.

کمک به دیابتی‌ها: انبه به تنظیم سطح انسولین در خون کمک می‌کند. در یک داروی خانگی سنتی برگ‌های آن را در آب جوشانده، شب تا صبح در آب خوابانده و بعد جوشانده را صبح مصرف می‌کردند. انبه همچنین شاخص گلیسمی پایینی دارد (۶۰-۴۱) به همین علت مصرف متوسط از آن سطح قندخون را بالا نخواهد برد.

افزایش قوای جنسی: انبه منبع بسیار خوبی از ویتامین E می‌باشد. بااین حال ارتباط خوب بین میل جنسی و ویتامین E ابتدا با یک کلیت‌بخشی اشتباه روی تحقیقات بر روی موش‌های آزمایشگاهی ایجاد شد و تحقیقات بیشتر نشان داده است که مقدار متعادل از آن در این زمینه مفید است.

تقویت گوارش: پاپایا تنها میوه‌ای نیست که حاوی آنزیم‌هایی است که پروتئین را تجزیه می‌کنند. میوه‌های زیادی مثل انبه نیز هستند که این خاصیت مفید را دارند. فیبر موجود در انبه همچنین به هضم و دفع غذا کمک می‌کند.

کمک به دفع گرما: گرفتن آب این میوه و مخلوط کردن آن با آب و شیرین‌کننده به خنک کردن بدن و جلوگیری از آسیب رسیدن به آن کمک می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن: میزان بالای ویتامین C و A در انبه به اضافه انواع مختلف کاروتنوئیدها سیستم ایمنی بدن شما را سالم و قوی نگه خواهد داشت.

روزنامه آرمان

ارسال شده در 5 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • پستان را چگونه ماهیانه بررسی کنیم؟
  • درمان دیابت و چاقی با اصلاح سبک زندگی
  • تولید دارویی جدید علیه سرماخوردگی
  • این خوردنی ها جوش صورت را بدتر می کنند
  • التهاب لثه را با بیماری لثه اشتباه نگیرید!
  • عوامل تاثیرگذار بر جراحی لوزه
  • پرسش و پاسخهایی درباره بدنسازی و تناسب اندام
  • کدام سالاد باعث کاهش وزن میشود؟
  • دهه چهلی ها و این بیماری‌ بینایی
  • با این ویتامین ها از مبتلا شدن به کبد چرب پیشگیری کنید
  • دردتان را با شنیدن موسیقی کم کنید
  • اگر خواهان سلامت فرزندتان هستید بخوانید
  • در دوران بارداری پوست چه تغییراتی میکند
  • اصول مهم درباره بارور شدن
  • آموزش کیک پرتقال با سس مخصوص
  • محبوبترین ها

  • چگونه میتوان پنکیک کم کربوهیدرات درست کرد
  • سوپ کدو حلوایی به سبک ترکیه
  • حلوای قالبی با آرد سمولینا و فندق
  • پیده ماهی
  • کیک بدون نیاز به پخت و مخصوص گیاهخواران
  • سوپ خوش طعم با پاستا و عدس
  • چرتمه کدو
  • پیشنهادات سرآشپز ویتنامی
  • خوراک بادمجان و پیاز
  • طبخ آش سنتی به روش اراکی ها
  • آموزش تهیه شیرینی عصرانه با طعم کره
  • طرز تهیه سالاد کلم کشمشی
  • پیراشکی مرغ و فندق
  • برشهای کدو
  • کباب نگینی و روش تهیه آن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است