922805_848

اگر تمایل به رسیدن به تناسب اندام دارید توصیه می کنیم از رژیم لاغری دکتر از کمک بگیرید و سعی کنید از ترفندها و دستورات غذایی وی کمک بگیرید پیشنهادات ما را در ادامه مطلب بخوایند و در پیش بگیرید افراد زیادی با راهنمایی های این دکتر به نتیجه مطلوب برای تناسب اندام دست یافته اند

خواب کافی داشته باشید

دکتر آز می گوید: «اولین کار برای لاغر شدن، داشتن خواب کافی است. اگر شما به دلیل مسائل و مشکلات پزشکی، مانند وقفه تنفسی موقت در خواب، سندرم پای بی قرار، بهداشت ضعیف خواب، نمی توانید بخوابید در این صورت درصدد رفع آن برآیید. آن را به عنوان یک مشکل و ناراحتی محض در نظر نگیرید. اگر شما خواب کافی نداشته باشید در این صورت قادر به کاهش وزن خود نخواهید بود.»

تحقیقات و مطالعات انجام شده اخیر نشان می دهد که یک خواب و استراحت خوب و کافی در شب می تواند به کهش میل و اشتهای شدید به غذا خوردن کمک نماید. علاوه بر آن دکتر آز در ادامه می گوید: «هنگامی که شما در خواب هستید، نمی توانید غذا بخورید!»

با میل و علاقه زیاد به صرف غذا بپردازید

دکتر آز می گوید: «هدف شما «هرگز گرسنه نشدن» است، و برای اغلب افراد، تنها شیوه برای دست یافتن به این هدف، مصرف میان وعده در بین وعده های غذایی است. به همین دلیل من همیشه یک کیسه پلاستیکی از آجیل همراه دارم.» میان وعده دیگر دکتر آز جلبک دریایی است. دکتر آز می گوید: «ما همه جا در خانه، از این جلبک های دریایی داریم. شما با مصرف میان وعده های حاوی جلبک دریایی، نمی توانید دچار وزن شوید.»

به طور خودکار عمل کنید

فکر کردن، حتی به مدت چند ثانیه در خصوص آنچه که می خواهید بخورید، می تواند منجر به زیاده روی و ناپرهیزی در غذا خوردن شود. بنابراین فکر نکنید؛ در هنگام صبحانه و نهار، همان یک یا دو انتخاب سالم را برای صرف غذا به طور مکرر داشته باشید.» دکتر آز می گوید: «من برای صبحانه، ماست با بلوبری (Blueberry) و جو دو سر پرک شده و یا یک املت دو تخم مرغی می خورم و در هنگام نهار، یک سالاد با کمی پروتئین مانند ماهی سالمون و یا تخم مرغ مصرف می کنم.

می شود در وعده شام تغییر و تحولی ایجاد نمود. سه یا چهار نوع غذا را به صورت چرخشی به عنوان شام که طعم و مزه آن، متفاوت از آنچه باشد که قبلا در طول روز مصرف کرده اید، در نظر داشته باشید. آن، شما را از خسته شدن به دلیل بلاتکلیفی در انتخاب غذا باز می دارد.»

غذا را در خانه طبخ نمایید

همه ما دوست داریم که در خارج از منزل غذا بخورم اما اگر شما درصدد هستید که یک برنامه غذایی را در زندگی خود دنبال کنید، در این صورت، سفارش ندادن غذا از لیست غذاهای رستوران ها، می تواند برای شما سخت و دشوار باشد. دکتر آز می گوید: «سرآشپزها می خواهند که غذا واقعا طعم خوب و دلپذیری داشته باشد و باید هم به همین صورت باشد اما آنان برای رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب خود، گاهی اوقات از مواد غذایی اولیه ای مانند کره و خامه استفاده می کنند که شما معمولا خواهان مصرف آنها نمی باشید. همچنین در بسیاری از رستوران ها، مجموعه ای از مواد غذایی وسوسه انگیز وجود دارد که سالم غذا خوردن را دشوار می سازد. طبخ غذا در خانه به شما کنترل کامل را در انتخاب آنچه که در غذای تان به کار می رود، می دهد.»

نسبت به خود مسئول بمانید.

دکتر آزا، دو نوع شیوه را پیشنهاد می کند.

* بخش اول: مجله ای مربوط به تغذیه داشته باشید. دکتر آز می گوید: «آن شما را نسبت به مهم ترین شخص، یعنی خودتان مسئول می کند.»

* بخش دوم: از یک دوست کمک بگیرید. لازم است که شما در دنبال کردن برنامه و رژیم غذایی خود، یار و همراهی داشته باشید که برنامه و رژیم غذایی شما را کنترل نماید. او نیز باید یک برنامه غذایی سالم را دنبال کند. شما به فردی نیاز دارید که با شما در جایی که می خواهید قرار گیرید، سهیم گردد.

ماهنامه پیام سلامتی – ترجمه افسون بدر:

ارسال شده در 5 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه
  • اسم ایشون دکتر اوز هستش به معنای اصل لطفا درستش کنید.باسپاس

  • پیشنهاد سردبیر

  • بی خطرترین روش برای صافی موها
  • علل و راه های درمان کم خونی
  • ارتباط بین استرس و کاهش وزن
  • ریزش مو به وسیله این عوامل مهم
  • میوه تضمین کننده سلامت بدن
  • نوزادی که دنیا را شگفت زده کرد
  • املت سیب زمینی با پنیر لر در فر
  • شعارهای بیماری ایدز
  • آموزش تهیه سیب زمینی تند مخصوص
  • خوراکی از بادمجان و گوشت و پوره
  • راضی نیستم سینه‌زنم «قلیانی» باشد
  • گردن پیامکی و این روش های مقابله
  • خوردن و آشامیدن از دیدگاه طب اسلامی
  • 6 روشی که هنگام کار با کامپیوتر باید رعایت کنید تا سالم بمانید
  • هنگامی که کار اصل دلچسب نیست 2
  • محبوبترین ها

  • از هویت افراد چه می دانید؟
  • راهی برای مقابله با افسردگی زمستانه
  • کابوس در شب با این عوامل
  • پیشگیری از اختلال خوردن
  • روانشناسی استرس در حین ورزش کردن
  • برای اینکه کودک خوب رشد کند باید رشد هیجانی او را تقویت کنیم
  • رازهای برقراری تعادل بین کار و زندگی خانوادگی
  • زمینه سازهای منفی بافی
  • دستیابی به شادی همیشگی
  • تاثیر برون سیستم بررفتار کودک
  • مقابله با تنش در زندگی روزمره
  • رابطه طول انگشتان هر فرد با وفاداری وی
  • برای غلبه بر خشم خود چه کارهایی انجام میدهید
  • شیوه های بوجود آوردن تنوع در زندگی مشترک
  • روانشناسی افراد بر اساس استاتوس های فیسبوکی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است