pregnant-woman

 

 

ورزش در دوران بارداری بسیار مفید است.  اغلب باعث بهبود سطح انرژی در طول روز، شده و خواب شبانه را راحت میکند. علاوه بر این، می تواند  از دردهای عضلانی شایع در بارداری، مانند کمر درد یا سفتی پاها پیشگیری کند. همچنین باعث اضافه وزن ناشی از بارداری نمی شود

من ورزش کردن را دوست داشتم و هیچ دلیلی نمیدیدم که چون باردارم نباید ورزش کنم  و البته پزشکان هم با من موافق بودند.

اگر عکس خانم های بارداری را می بینید که کراس فیت انجام می دهند یا در ماراتن شرکت می کنند دلیل نمی شود که این کار مناسب شما نیز هست.

ورزش کردن هنگام بارداری به نظر شکنجه و عذاب می آید، اما به ما اطمینان کنید، این کار ارزشش را دارد. با ورزش کردن در هنگام بارداری مزایای فراوانی نسیب خودتان و کودکتان می شود.

مهم این است که سطح فعالیت فعلی خود را حفظ کنید، نه اینکه افزایشش دهید. متخصصان توصیه می کنند تمام خانم هایی که در بارداری خود دچار مشکل نیستند بهتر است بیشتر روز ها 30 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط داشته باشند.

ورزشی که می کنید می تواند هر آنچه باشد که دوست دارید فقط نباید برای منطقه شکمی خطری ایجاد کند ( مانند سوارکاری یا اسکی ). همچنین باید به پزشک خود بگویید که چکار می کنید و در صورت بروز درد، ناراحتی  و یا هر گونه نگرانی باید با پزشک خود مشورت کنید.
دکتر کرمانی

 

ارسال شده در 6 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • تهدید سلامتی انسان به وسیله لامپ های کم مصرف
  • خوابیدن با داروهای خواب آور ممنوع!
  • آموزش مرغ سرخ شده تابه ای با سس
  • مقابله با اعتیاد در جامعه
  • تاثیرات مهم این نوشیدنی صبحگاهی
  • تاثیر خنده شما بر چهره دیگران
  • با برق هوش انسان زیادتر میشود
  • فر کردن مو با انواع وسایل مختلف
  • بیماری های پوستی ناشی از مسافرت را باهم مرور کنیم
  • درمان حس لجبازی در شریک زندگی
  • ایران در ردیف کشورهای کم تحرک جهان قرار گرفته است
  • تعطیلات تابستانی و صدمه به ناخن ها
  • درمان خانگی برای تنفس راحت
  • اعتیاد به مواد مخدر و تاثیرات آن بر روح و روان
  • جذب بیشتر آهن با ماست
  • محبوبترین ها

  • کالری فلافل
  • نقش صبحانه کامل در سلامت قلب
  • کاهش کلسترول خون با این دانه روغنی
  • کدام ساندویچها برای سلامتی زیان ندارد
  • با مصرف سرکه سیب لاغر شوید و روده های سالمی داشته باشید
  • جایگزین کردن مغزهای مغذی بجای کربوهیدرات های تصفیه شده
  • مقابله با عوارض داروهای اچ آی وی با روش های تغذیه ای
  • توصیه های غذایی برای فصل سرد زمستان
  • دریافت مزایای چای های گیاهی در حاملگی
  • این کمبودها سبب افزایش اشتها میشوند
  • راهکارهای تغذیه‌ای به منظور افزایش جذب ویتامین E
  • کاهش انرژی برای اشخاص لاغر هم مفید است
  • کنار گذاشتن شام به متابولیسم بدن کمک می کند
  • برای کاهش وزن تغذیه چگونه باید باشد
  • غذاهای شگفت انگیز برای رهایی از دردهای آرتروز
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است