معرفی 5 قانون ساده و مؤثر برای کاهش وزن

آیا از خودتان پرسیده اید که چرا هر وقت وزن کم میکنید بعد از مدتی دوباره به وزن قبلی بازمیگردید؟ جواب این سوال پیش ماست. لاغر شدن مثل دو مارتن است و شما که میخواهید لاغر شوید باید فکر سرعت را از سرتان بیرون کنید. شما با تغییرات کوچک ولی تدریجی میتوانید گرم هایی که از وزنتان کم میکنید را پایدار کنید. در ادامه دکتر اوز برای شما قانون های کوچک ولی مؤثری معرفی میکند که در کاهش وزن به شدت به دردتان میخورد. با ما همراه باشید.

1. با سبزیجات شروع کنید

بشقاب خود را پر کنید از سبزیجات و محصولات ارگانیک کنید؛ و یادتان نرود استفاده از ماهی، مرغ و غلات مانند لوبیا، عدس و سویا میتواند کمک بزرگی به شما بکند.

2. برنامه خود را تغییر دهید

برای بیشتر افراد شام، مهم ترین وعده غذایی به شمار میرود اما تحقیقات نشان داده اند غذاهایی که قبل از ساعت 15 میخورید کمتر جذب بدن میشوند چون کالری دریافتی از این غذاها راحت تر میسوزند. همچنین شواهد نشان داده است که روده ها در شب کند تر حرکت میکنند در نتیجه غذاهایی که بعد از ساعت 15 میخورید زمان بیشتری در دستگاه گوارش میمانند و موجب نفخ میشوند. از این تحقیقات میتوان نتیجه گرفت که برنامه غذایی هر فرد باید شبیه به مخروط بر عکس باشد؛ یعنی صبحانه را بزرگترین وعده و شام را کوچک ترین وعده در نظر بگیرید.

3. رژیم یا شکنجه؟

رژیم غذایی ای که در نظر میگیرید هرگز نباید شما را شکنجه دهد. وقتی شما میخواهید وزن کم کنید و در وزن ایده آل خود باقی بمانید باید قانون هشتاد بیست را رعایت کنید. قانون هشتاد بیست یعنی 80% سالم غذا بخورید و به فکر وزن کم کردن باشید؛ 20% هرچه دلتان میخواهد بخورید. این قانون باعث میشود در یک رژیم طولانی مدت شما از مسیر خارج نشوید و بتوانید تا پایان مسیر برنامه را دنبال کنید.( فراموش نکنید؛ هروقت احساس کردید 80% رژیم و ورزش را رعایت کردید میتوانید 20% به خود جایزه دهید)

4. آب تنها نوشیدنی رژیمی

هیچ کس نمیتوانید تاثیر خوردن آب در کاهش وزن را انکار کند؛ به ویژه اینکه یک تحقیق علمی نشان میدهد افرادی که قبل از غذا آب میخورند راحت تر وزن کم میکنند تا کسانی آب نمیخورند. نگران افتادن قند خون خود نباشید چون با خوردن دارچین میتوانید سطح قند خون خود را ثابت نگهدارید؛ به علاوه برای اینکه میلتان را نسبت به نوشابه های قندی سرکوب کنید، توت فرنگی بخورید.

5. 12 ساعت بخورید 12 ساعت نخورید

بدن هر انسان 12 ساعت وقت نیاز دارد تا چربی را تبدیل به گلوکز کند. از طرفی برای ثابت نگهداشتن وزن بعد از رژیم باید چربی سوزی کنید. این یعنی باید 12 ساعت بخوریم 12 ساعت نخورید. بهترین زمان برای انجام این قضیه بین ساعت 8 صبح تا 8شب میباشد. اولین وعده غذایی را هشت صبح بخورید و آخرین وعده را هشت شب. (ساعت 10 شب بهترین زمان برای خوابیدن میباشد، بدن انسان بین ساعت 10شب تا 2بامداد سلول های کسل و کهنه را ترمیم میکند این یعنی تنها چهار ساعت برای تعویض و ترمیم سلول های خود وقت دارید)

منبع : Dr Oz on weight loss: 8 simple rules

ارسال شده در 6 مرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • پیشگیری از پیری با قرص های جوان کننده
  • رهایی از موخوره برای گیسوان سالم و بلند
  • تمرکز ذهنی و آرامش فکری
  • هر انسانی روزانه به مسائل جنسی فکر میکند
  • بيماران تالاسمي مينور منعي در مصرف قرص آهن ندارند
  • مواردی که باید در خصوص روغن شتر مرغ بدانید-بخش دوم
  • عدم تمایل به غذا خوردن
  • چگونه غذای کمکی را برای شیرخوار شروع کنیم
  • راز هایی از زندگی زناشویی که مردان باید بدانند
  • رفتار در گروههای کوچک
  • رفع خستگی دائمی
  • دارو و روزه گرفتن
  • آموزش تهیه کباب به همراه بلغور
  • جایگاه داروها در درمان بزرگی خوش خیم پروستات
  • بیماری بی سرو صدا و ناگهانی چشمی
  • محبوبترین ها

  • پیوند قرنیه – جایگزینی قرنیه بیمار
  • مطالبی در مورد پرش پلک
  • دانسته هایی درباره تومـور پـلک
  • از تیروئید چشمی چه میدانید
  • با این 8 خوراکی بینایی تان را تضمین کنید
  • چارت آمسلر آزمایشی برای مشکلات ماکولا
  • نسخه پزشکی برای درمان گل مژه در کودکان
  • 7 راه برای محافظت از چشمان در تابستان
  • دلیل انجام آنژیوگرافی فلورسئین
  • با معاینه چشمانتان بیماری های خود را تشخیص دهید
  • هشدارهای مهم برای بروز اختلال در بینایی اطفال
  • موفقیت جراحی کاتاراکت
  • استفاده نامناسب از لنز می تواند به چشم آسیب برساند
  • تاثیرات منفی آفتاب برای چشم ها
  • چشمان خسته را اینگونه درمان کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است