قوانین رژیم گرفتن رژیم غذایی چگونه غذا بخوریم ثبات وزن بعد از رژیم توصیه های رژیمی برنامه غذایی دکتر اوز

آیا از خودتان پرسیده اید که چرا هر وقت وزن کم میکنید بعد از مدتی دوباره به وزن قبلی بازمیگردید؟ جواب این سوال پیش ماست. لاغر شدن مثل دو مارتن است و شما که میخواهید لاغر شوید باید فکر سرعت را از سرتان بیرون کنید. شما با تغییرات کوچک ولی تدریجی میتوانید گرم هایی که از وزنتان کم میکنید را پایدار کنید. در ادامه دکتر اوز برای شما قانون های کوچک ولی مؤثری معرفی میکند که در کاهش وزن به شدت به دردتان میخورد. با ما همراه باشید.

1. با سبزیجات شروع کنید

بشقاب خود را پر کنید از سبزیجات و محصولات ارگانیک کنید؛ و یادتان نرود استفاده از ماهی، مرغ و غلات مانند لوبیا، عدس و سویا میتواند کمک بزرگی به شما بکند.

2. برنامه خود را تغییر دهید

برای بیشتر افراد شام، مهم ترین وعده غذایی به شمار میرود اما تحقیقات نشان داده اند غذاهایی که قبل از ساعت 15 میخورید کمتر جذب بدن میشوند چون کالری دریافتی از این غذاها راحت تر میسوزند. همچنین شواهد نشان داده است که روده ها در شب کند تر حرکت میکنند در نتیجه غذاهایی که بعد از ساعت 15 میخورید زمان بیشتری در دستگاه گوارش میمانند و موجب نفخ میشوند. از این تحقیقات میتوان نتیجه گرفت که برنامه غذایی هر فرد باید شبیه به مخروط بر عکس باشد؛ یعنی صبحانه را بزرگترین وعده و شام را کوچک ترین وعده در نظر بگیرید.

3. رژیم یا شکنجه؟

رژیم غذایی ای که در نظر میگیرید هرگز نباید شما را شکنجه دهد. وقتی شما میخواهید وزن کم کنید و در وزن ایده آل خود باقی بمانید باید قانون هشتاد بیست را رعایت کنید. قانون هشتاد بیست یعنی 80% سالم غذا بخورید و به فکر وزن کم کردن باشید؛ 20% هرچه دلتان میخواهد بخورید. این قانون باعث میشود در یک رژیم طولانی مدت شما از مسیر خارج نشوید و بتوانید تا پایان مسیر برنامه را دنبال کنید.( فراموش نکنید؛ هروقت احساس کردید 80% رژیم و ورزش را رعایت کردید میتوانید 20% به خود جایزه دهید)

4. آب تنها نوشیدنی رژیمی

هیچ کس نمیتوانید تاثیر خوردن آب در کاهش وزن را انکار کند؛ به ویژه اینکه یک تحقیق علمی نشان میدهد افرادی که قبل از غذا آب میخورند راحت تر وزن کم میکنند تا کسانی آب نمیخورند. نگران افتادن قند خون خود نباشید چون با خوردن دارچین میتوانید سطح قند خون خود را ثابت نگهدارید؛ به علاوه برای اینکه میلتان را نسبت به نوشابه های قندی سرکوب کنید، توت فرنگی بخورید.

5. 12 ساعت بخورید 12 ساعت نخورید

بدن هر انسان 12 ساعت وقت نیاز دارد تا چربی را تبدیل به گلوکز کند. از طرفی برای ثابت نگهداشتن وزن بعد از رژیم باید چربی سوزی کنید. این یعنی باید 12 ساعت بخوریم 12 ساعت نخورید. بهترین زمان برای انجام این قضیه بین ساعت 8 صبح تا 8شب میباشد. اولین وعده غذایی را هشت صبح بخورید و آخرین وعده را هشت شب. (ساعت 10 شب بهترین زمان برای خوابیدن میباشد، بدن انسان بین ساعت 10شب تا 2بامداد سلول های کسل و کهنه را ترمیم میکند این یعنی تنها چهار ساعت برای تعویض و ترمیم سلول های خود وقت دارید)

منبع : Dr Oz on weight loss: 8 simple rules

5 1000
ارسال شده در 6 مرداد 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • هشدار! خطر حملات عصبی برای افراد کم خواب و سیگاری
  • اطلاعاتی جالب درباره سیستم شنوایی
  • مگر پانکراس هم سر کارمان می گذارد؟!!
  • ضدآفتاب های مفید برای پوست
  • هر آنچه درباره این مشکل عصبی باید بدانید
  • بررسی و معرفی خواص برخی مسکن های گیاهی
  • برای داشتن عمری طولانی، به این توصیه های گوش کنید
  • آیا قرص ورزش وجود دارد؟
  • محبوبترین ها

  • ورزش کردن صحیح در ماه مبارک رمضان
  • دوپینگ با داروهای معمولی
  • برای پیشرفت مجدد در پرس سینه این 5 شیوه موثرند
  • اسرار داشتن شکم 6 تکه در بدنسازی
  • 8 دلیل برای یادگرفتن زومبا
  • مختصری درباره تربیت‌ بدنی و زیر مجموعه های آن
  • در ورزش اضطراب چرا بوجود می آید
  • حرکت جلوبازو تک دمبل خم راباهم مرور میکنیم
  • رپورتاژ

  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • مرکز تخصصی دندانپزشکی دکتر سید سعید هاشمی
  • کلینیک پیشرفته دندانپزشکی دیبا
  • خدمات دندانپزشکی پیشرفته توسط دکتر فرهت مجید فر
  • مرکز فروش محصولات درمان زخم،دیابت و سوختگی
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما