hair-fall_0

برای حالت دادن موهای چرب از چه توصیه هایی باید کمک بگیریم چه کارهایی لازم است انجام دهیم چربی در پوست سر چگونه برطرف می شود آیا تغذیه ما در این زمینه نقش دارد و با مصرف کدام مواد غذایی چربی مو از بین می رود؟

شما هر روز صبح مجبورید وقت زیادی را صرف حالت دادن به موهای بد قلق خود کنید؛ ولی ظهر تمام زحمت های شما هدر رفته چرا که در سر شما کارخانه چربی و جود دارد!

، چه اتفاقی افتاده؟ شاید به این دلیل که شما موهای زیاد اما نازک دارید. هرچه موهای شما نازک تر باشد٬ موهای بیشتری دارید و در کنار هر پایه مو غده های چربی وجود دارند. هر شخص به طور متوسط 80 هزار تا 90هزار تار مو دارد در حالی که افراد با موهای نازک حدود 140 هزار غده چربی روی سرشان دارند. چربی روی موهای نازک و صاف به راحتی نفوذ می کند اما موهای زبر به راحتی چرب نمی شوند.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از انجمن سلامتی آمریکا، گرما٬ رطوبت زیاد و آنردوژن (یک هورمون مردانه) از دیگر عواملی هستند که می توانند غدد چربی را فعال کنند.
اما سوال اصلی اینجاست که شما چه کاری می توانید در مورد این کارخانه چربی در پوست سر خود انجام دهید؟ توصیه متخصصان را در این زمینه بخوانید:

۱۱ راه حل برای کاهش چربی مو

۱. به طور مرتب موهایتان را شامپو بزنید
متخصصان همگی اتفاق نظر دارند که مهمترین کاری که شما در مقابله با چربی مو می توانید انجام دهید شامپو زدن روزانه آنهاست٬ به خصوص اگر در محیط شهری زندگی می کنید.هنگامی که تابستان و گرما غدد چربی سر را تحریک می کنند دو بار شامپو کردن در روز توصیه می شود.
غدد چربی به طور مرتب چربی تولید می کنند پس باید همراه با آنها پیش بروید و آنها را پاک کنید.

۲. از شامپوهای شفاف استفاده کنید
شامپوهای شفاف ماده چسبناک کمتری در خود دارند و بدون باقی گذاشتن مواد اضافی٬ چربی مو را بهتر پاک می کنند.

۳. هنگام شامپو زدن پوست سر خود را ماساژ دهید
توجه داشته باشید که این کار را در زمان شامپو کردن انجام دهید نه بعد از حمام کردن. ماساژ بین دفعات شامپو ممکن است باعث ترشح چربی اضافه از غدد چربی شود.

۴. شامپو را به مدت کافی روی سر نگه دارید
ممکن است افرادی که دارای موی بسیار چرب هستند به دوبار شامپو زدن در روز نیاز داشته باشند اما نکته مهمتر از آن این است که شامپو را به مدت کافی روی مو نگه دارید. در هربار شستشو بگذارید شامپو ۵ دقیقه روی مو باقی بماند. نگران نباشید این کار باعث آسیب به مو یا پوست سر شما نمی شود.

۵. از نرم کننده استفاده نکنید
اگر موهای چربی دارید که در طول روز از حالت صافی خارج می شود بدترین کاری که می توانید انجام دهید روغن زدن بیشتر به آن است. سعی کنید از حالت دهنده ها و نرم کننده های مو استفاده نکنید.

۶. هدف شما فقط نوک موها باشد
اگر واقعا نیاز به نرم کننده دارید٬ به دنبال محصولی بروید که کمترین روغن را داشته باشد و یا بدون روغن باشد و به جای پایه موها٬ نرم کننده را تنها به نوک موها بزنید.

۷. بیش از حد موهای خود را شانه نکنید
افراد دارای موهای چرب باید مراقب باشند که موهای خود را بیش از حد شانه نکنند. خوب است بدانید که شانه کردن زیادی مو٬ چربی پایه مورا از پوست سر به ساقه موها منتقل می کند.

۸. یاد بگیرید که آرام باشید
هورمون ها اثرات ثابت شده ای بر روی تولید چربی دارند. وقتی شما تحت استرس هستید بدن شما آندروژن بیشتری تولید می کند و آندروژن نیز تولید چربی را افزایش می دهد. پس بهتر است تکنیک های ریلکسیشن (آرام بخشی) را فرا بگیرید.

۹. به داروهای ضد بارداری توجه کنید
این داروها اثرات هدایت شده ای روی توازن هورمونی زنان و در نتیجه روی تولید چربی دارند. دکتر گودمن توصیه می کند که در هنگام انتخاب داروی ضد بارداری٬ با دکتر متخصص زنان خود درباره چربی بیش از حد موی خود سوال کنید.

۱۰. از لیمو برای کاهش چربی استفاده کنید
آب دو لیمو را در داخل یک لیتر آب بریزید (آب مقطر بهترین گزینه است). این محلول بهترین شستشو برای کاهش چربی موهاست.

۱۱. از محلول سرکه سیب استفاده کنید
یک قاشق مرباخوری سرکه سیب را داخل نیم لیتر آب بریزید و از آن برای شستشوی نهایی موهایتان استفاده کنید. این محلول به صورت یک محرک اثر می کند و باقیمانده های مواد شوینده را که ممکن است باعث جربی مو شوند پاک می کند

پایگاه خبری شبکه العام

 

ارسال شده در 7 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • اصلی ترین عوامل چاقی و افزایش وزن را بشناسید
  • رابطه والدین با کودک
  • به اهداف خود با 68 ثانیه تمرکزبرسید
  • مقابله با آسیب های خیانت
  • آمار امید به زندگی در ایرانیان
  • آموزش تهیه املت نودل
  • ویروس سارس (سندرم حاد تنفسی)
  • افزایش طول عمر با مصرف میوه و سبزی
  • استرسی ها منتظر آلزایمر باشید
  • این بچه ها در مقایسه با بچه های همسن خود کالری زیادی دارند
  • افزایش احساسات ربات ها با این تراشه
  • همه عوامل ایجاد کننده بیماری آسم
  • نحوه ی دم کردن 10 نوع دمنوش همراه با خواص آن
  • روانشناسی مالی تان چگونه است!
  • این 13 دلیل سفر را با استرس و بیماری مواجه میکند
  • محبوبترین ها

  • افسردگی در پدران پس از بچه دارشدن
  • با رعایت این چهار نکته بر خشم خود غلبه کنید
  • کدام نوع افسردگی نگران کننده است
  • تستی که میزان ریلکس بودن شمارا نشان میدهد
  • سوء استفاده در زمینه عاطفی
  • ترفندهایی برای احساس شادی بیشتر
  • خود را در قلب مادرشوهر جای دهید
  • مدیریت رفتار کودکانی که دچار اختلال سلوک هستند
  • کودکان چرا دشنام میدهند؟
  • افزایش صمیمیت در رابطه پدر و دختر
  • ده کلمه ­ای که نشان دهنده اعتماد به نفس پایین هستند
  • اقدامات درمانی اضطراب کودکان برای موارد ریشه دار 2
  • دختران و رویاهای ترسناک
  • حواس پرتی چگونه قابل درمان است؟
  • عامل افسردگی تان را در ویروس ها و انگل ها بیابید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است