نگران زیاده روی در خوردن مصرف مدام خوراکی افراط در خوردن اشتهای زیاد

اگر اشتهای زیادی دارید و دائم تمایل به خوردن دارید توصیه می کنیم از برخی مواد غذایی موثر در این زمینه کمک بگیرید می توانید هرچقدر دوست دارید در مصرف این مواد غذایی زیاده روی کنید و نگران بروز آسیب یا عارضه به بدنتان نباشید

بدن ما برای گوناگونی و تنوع ساخته شده است، میل بیش از حد به یک نوع غذا یا حذف به طور کامل یک گروه از مواد غذایی کاری بسیار اشتباه است.

اگر اشتهای زیادی دارید و می خواهید همیشه در حال خوردن باشید در این مقاله ما ۵ ماده غذایی را به شما معرفی میکنیم که بدون نگرانی می توانید در خوردن انها زیاده روی کنید.

۱. آب

نوشیدن آب بیش از حدآن امکان پذیر است اما نکته ای که وجود دارد این است که آب می تواند کشنده باشد زیرا مقدار اضافی آن تعادل الکترولیت در بدن ما به هم می زند و آن را رقیق می کند. مصرف حد بالایی از آب از نظر سن، جنس، سطح فعالیت و سلامت برای افراد مختلف متفاوت است. کم شدن آب بدن نیز خطرناک است، بنابراین هماهنگی با بدن خود و نیازهای آن در طول روز بسیار مهم است.

۲. آلوئه‌ورا

نوشیدنی های آلوئه‌ورا موجب کشش و سلامتی سریع می شود. بعضی از مزایای آن شامل کمک به کاهش وزن، بهتر شدن هضم و افزایش ایمنی بدن است. آلوئه مکمل محبوب مورد استفاده برای یبوست است، اما می تواند موجب برخی از واکنش های جانبی در کوتاه مدت از قبیل گرفتگی عضلات و حتی دفع کلسیم شود. زیاده روی و مصرف طولانی مدت آلوئه‌ورا توصیه نمی شود؛ چون که با عدم تعادل الکترولیت ها، سوء جذب، فشار کلیه، و از دست دادن بیش از حد پروتئین در ارتباط است.

۳. شیر

در واقع همه ی مواد لبنی را شامل می شود. در حالی که ترکیب هایی مثل شیر کم چربی و پنیر در برنامه غذایی خود می تواند سلامت استخوان را ترویج دهد و مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم را فراهم می کند، مصرف بیش از حد می تواند مشکل ساز شود. مصرف بیش از حد مواد لبنی در واقع می تواند باعث کم خونی شود زیرا کلسیم جذب آهن را کم می کند.

4. مغزها

تخمه و آجیل سرشار از مواد مغذی متراکم است، اما آنها حاوی مقدار زیادی از کالری نیز هستند. اگر وزن شما زیاد است و به خصوص اگر شما در حال تلاش برای کاهش وزن باشید، شما واقعا باید به نحوه مصرف آجیل خود توجه کنید. اگرچه آجیل منابع بسیار خوبی از چربی های سالم، ویتامین ها و مواد معدنی است، مصرف بیش از حد آن ممکن است به افزایش وزن منجر شود.

یکی از بهترین های این گروه برای شما بادام است که می توانید نگران زیاده روی در خوردن آن نباشید.

۵. جو دوسر

به طور کلی فیبر برای سلامت دستگاه گوارش مفید است، باعث کند شدن هضم غذا، کمک به دفع راحت، کاهش کلسترول خون، و حفظ تعادل قند خون می شود. اما مصرف بیش از حد غذاهای فیبر دار می تواند باعث نفخ، یبوست و مشکلات دیگری می شود. به طور کلی توصیه می شود روزانه ۲۵-۳۵گرم فیبر در مصرف کنیدو همراه آن مایعات بنوشید.

توجه داشته باشید منظور ما از زیاده روی ، مصرف مدام به صورت دیوانه وار نیست چون مصرف هر چیزی به صورت افراطی و مداوم مضر است.

هنگام خوردن خوراکی های بالا اگر قصد پرخوری داشتید می توانید با خیال راحت از خوردن خود لذت ببرید اما این به معنی اجازه برای افراط همیشگی نخواهد بود.

ارسال شده در 7 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • آیا عضلات بدن بروی روابط جنسی انسان تاثیر میگذارد؟
  • ایجاد مشکل در مغز با مورفین
  • آسیب به قلب و عروق با قطره چشم
  • استفاده جدید از داروی کنترل فشارخون در درمان عوارض قلبی ناشی از دیابت نوع دو
  • گیاه حکیم ابوالقاسم فردوسی ثبت شد
  • افکار جنسی خردسالان
  • تکنیک های سلامتی دهان و دندان در سالمندی
  • خوردن انگور و تقویت قلب
  • چسباندن مسکن ها روي پوست
  • شیرینی رولتی گلابی
  • همه چیزدرباره سندرم تحریک‌پذیری مردانه Irritablemale Syndrome
  • فکت گرافی – ۵ نکته برای رسیدن به موفقیت
  • اشتهای خود را با استفاده از این روش ها افزایش دهید
  • چطوری برای یک شخص غذای سالم تهیه کنیم
  • بررسی انواع رفتار و اخلاق ها میان والدین
  • محبوبترین ها

  • شناخت روحیه هرکس مطابق با انتخاب انگشتر
  • فرق بین غمگین بودن و افسردگی در چیست؟
  • چرا شناسایی تله‌های زندگی مهم است؟
  • اهمیت محبت و مهر به همسر
  • هرآنچه درباره تله پاتی باید بدانید
  • با روزه داری آرامش را تجربه کنید
  • استفاده از روش های طبیعی برای احساس آرامش
  • با هیجان زندگی کنید
  • ذهن مثبت اندیش چه خصوصیاتی دارد
  • مردان خنده رو ترند یا زنان؟
  • از کجا بفهمیم استرس داریم
  • روش های طفره رفتن از پاسخ دادن به دیگران
  • رفتار تهاجمی منفعلانه
  • بنیان های عصب- زیست شناسی اضطراب کدامند؟
  • زمانیکه عاشق شخصی می شوید مبتلا به سرطان می شود -قسمت 4
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است