varzesh-2

ورزش تا چه حد برای سلامتی خانم های باردار موثر است اهمیت ورزش کردن در دوران بارداری به چه صورت است توصیه های متخصصین زنان و زایمان برای ورزش کردن در این دوران چگونه است خانم های باردار بهتر است تحرک و تمرینات ورزشی ملایم خود را فراموش نکنند

ورزش کردن هنگام بارداری به نظر شکنجه و عذاب می آید، اما به ما اطمینان کنید، این کار ارزشش را دارد. با ورزش کردن در هنگام بارداری مزایای فراوانی نسیب خودتان و کودکتان می شود.

در طول پنج بارداری که داشتم توصیه های عجیب و غریب فراوانی از اطرافیان می شنیدم، اما یکی از مهمترین چیزهایی که درباره اش صحبت میشد ورزش کردنم بود. نباید حرکت پروانه انجام بدهی، با این کار به مغز بچه آسیب می رسانی! چیزی را بالای سرت نبر، بند ناف دور گردن بچه گره می خورد! و یا، اگر همینطور به اسکات رفتن ادامه دهی بدون اینکه متوجه بشوی بچه را دفع می کنی! ( کاش واقعا به دنیا آوردنش هم به همین سادگی بود! ) بیشتر مواقع از کسانی که چنین حرف هایی را می زدند بابت نگرانی شان تشکر می کردم و سپس به انجام یوگا، بلند کردن وزنه، و ورزش های هوازی ادامه می دادم. من ورزش کردن را دوست داشتم و هیچ دلیلی نمیدیدم که چون باردارم نباید ورزش کنم  و البته پزشکان هم با من موافق بودند.

تحقیقات جدیدی که در این مورد انجام شده نیز نشان دهنده مزیت ورزش برای خانم های باردار است. محققان به اطلاعات بیش از 2000 خانم باردار نگاه کردند، و آنهایی را که ورزش می کردند با کسانی که ورزش نداشتند مقایسه کردند. خانم هایی که ورزش می کردند امکان زایمان طبیعی بیشتری داشتند، و کمتر در خطر مشکلاتی نظیر دیابت بارداری یا فشار خون بالا بودند.

مزایای ورزش کردن در طول بارداری فراتر از زایمان است. ورزش در طول بارداری به دلایل مختلفی مهم است، ورزش مرتب به کاهش استرس و افزایش انرژی کمک می کند، کمک می کند در طول بارداری مطمئن شوید مقدار سالمی وزن اضافه می کنید، به بهبود مشکلات شایع در طول بارداری مانند یبوست و بی خوابی کمک می کند، و همچنین خطر بیماری های مربوط به دوره بارداری مانند فشار خون و دیابت را نیز کاهش می دهد. خانم هایی که در طول بارداری به ورزش ادامه می دهند در کل کمتر به زحمت می افتند.

بنابراین چه مقدار باید ورزش کنیم؟ اگر عکس خانم های بارداری را می بینید که کراس فیت انجام می دهند یا در ماراتن شرکت می کنند دلیل نمی شود که این کار مناسب شما نیز هست. مهم این است که سطح فعالیت فعلی خود را حفظ کنید، نه اینکه افزایشش دهید. متخصصان توصیه می کنند تمام خانم هایی که در بارداری خود دچار مشکل نیستند بهتر است بیشتر روز ها 30 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط داشته باشند. ورزشی که می کنید می تواند هر آنچه باشد که دوست دارید فقط نباید برای منطقه شکمی خطری ایجاد کند ( مانند سوارکاری یا اسکی ). همچنین باید به پزشک خود بگویید که چکار می کنید و در صورت بروز درد، ناراحتی  و یا هر گونه نگرانی باید با پزشک خود مشورت کنید.

ارسال شده در 7 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع زنان و زایمان , مراقبت های دوران بارداری
  • با سلام خدمت شما،مطلب خیلی خوبی بود،من هم تازه قراره مامان بشم و ورزش کردن رو دوست دارم، ولی میترسم،نمیدونم چه حرکاتی واقعا مناسب هستند.اگر لطف کنید و چندین حرکت را اموزش دهید،بسیار بسیار ممنون خواهیم شد،،،،،،،،با تشکر إز شما

  • پیشنهاد سردبیر

  • درمان مشکلات هورمونی با مواد طبیعی و سالم
  • بوی بد دهان علامت خطر است؟
  • افزایش 4 تا 6 سال سن ازدواج
  • سوپ پاییزی اسفناج
  • شکر پاره رشته خطایی
  • چای سبز و خواص درمانی بیشماری که از آن بی خبرید
  • چطوری زودتر کاهش وزن داشته باشیم؟
  • حیاتی ترین ویتامین برای افراد مسن
  • آیا اندازه BMI با مرگ و میر ارتباط دارد؟
  • آیا شیوه مسواک زدن شما صحیح است؟
  • تاثیر فشار خون بالا بر بیماری های قلبی
  • فراموش نکنید برای لاغر شدن ویتامین ث و کلسیم را
  • خواب روزانه مفید برای فشارخون!
  • واقعیت‌هایی درباره عفونت کلیه
  • برای کاهش وزن از چه کسانی کمک بگیریم؟
  • محبوبترین ها

  • معرفی لیستی از غذاهای لاغرکننده
  • دانه انگور و یک دنیا فایده
  • آیا عسل پرکالری است یا کم کالری
  • غذا می تواند ضریب هوشی افراد را بالا ببرد
  • ساعت شکم را با چه روشهایی تنظیم کنیم؟
  • مکمل غذایی برای زندگی سالم
  • سالم بودن توت فرنگی را چگونه تشخیص بدهیم
  • دختر یا پسرشدن جنین با این مواد غذایی
  • اهمیت مصرف مکمل برای کودکان
  • مهم بودن تغذیه درسنین سالمندی
  • رژیم غذایی صحیح و بی خطر برای دوران شیردهی
  • ابتلا به دیابت با غذای سرخ شده
  • چای را زیادتر از قهوه بنوشید
  • این ماده غذایی سبب عادت ماهیانه زودرس دختران می شود
  • قدرت شنوایی تان با خوردن ماهی چند برابر می شود
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است