دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر

landscape-1445713940-g-blood-sugar-173869110 

آیا میدانستید با کمک حبوبات به خصوص عدس قادر خواهید بود قندخون خود را کنترل کنید همچنین می توانید از بدنتان را در برابر بیماری های قلبی محافظت کنید به افراد دیابتی پیشنهاد می کنیم از مصرف این ماده خوراکی غافل نشوند

عدسها مثل دیگر حبوبات غنی از فیبرهای غذایی هستند چه از نوع قابل جذب و چه از نوع غیر قابل جذب. فیبرهای قابل جذب،یک ماده ژله مانندی در دستگاه گوارش ایجاد می‌کنند که سبب دفع صفرا (حاوی کلسترول ) می‌گردد و آن را به خارج از بدن می‌برد.

 در بررسی الگوهای غذایی به دست آمده و خطر مرگ در بیمارهای قلبی، محققان روی بیش از 16000 انسان میانسال در آمریکا، فنلاند، نیوزلند، ایتالیا، یوگسلاوی، یونان و ژاپن به مدت 25 سال تحقیق کردند.
الگوهای غذایی شاخص شامل موارد زیر بود: مصرف بالای محصولات لبنیاتی در اروپای شمالی، مصرف بالای گوشت در آمریکا، مصرف بالای سبزیجات، گیاهان بُنشنی، ماهی و شراب در اروپای جنوبی و مصرف بالای غلات، سویا و ماهی در ژاپن.
 هنگامی ‌که محققان این اطلاعات را در رابطه با خطر مرگ در بیماریهای قلبی تجزیه و تحلیل کردند به این نتیجه رسیدند که گیاهان بُنشنی 82% خطر این بیماریها را کاهش می‌دهد.
 قاله چاپ شده با عنوان”‌تاریخچه طب داخلی” ثابت کرده‌اند که خوردن غذاهایی با فیبر بالا از قبیل عدسها کمک به جلوگیری از بیماریهای قلبی می‌کند. تقریباً 10000 بزرگسال آمریکایی به مدت 19 سال در این تحقیق شرکت کرده‌اند.
 کسانی که غذاهایی با بیشترین فیبر، 12 گرم در روز، می‌خورند 12% کمتر دچار بیماری سکته قلبی و 11% کمتر دچار بیماری قلبی- عروقی در مقایسه با کسانی که 5 گرم در روز فیبر می‌خورند می‌شوند. کسانی که بیشترین مصرف فیبرهای غذایی قابل جذب در آب را می‌خورند 15% خطر ابتلا به بیماری و 10% خطر بیماریهای قلبی- عروقی در آنها کاهش می‌یابد.
5 1000
ارسال شده در 9 مرداد 1395 توسط با موضوع دیابت
سیب سرخ

پیشنهاد سردبیر

  • تردمیل را روشن نکنید!
  • آمار سکته مغزی در پایتخت فجیع است
  • شیوع بی رویه سردرد عصبی در کودکان
  • هرگز از این بستنی ها استفاده نکنید
  • بررسی وضعیت خواب و بیداری افراد در روز و شب
  • روزه گرفتن و تقویت حافظه
  • همه چیز را در مورد فتق هیاتال بدانیم
  • درباره طعم ها و حس چشایی بیشتر بدانیم
  • محبوبترین ها

  • کمک های اورژانسی در مواقع مختلف
  • اطلاعاتی پیرامون مغز استخوان و سلول های بالینی
  • آنتی بیوتیک: عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها و طریقه استفاده
  • تشخیص سرطان ریه با بینی هوشمند
  • آیا شما هم از بی خوابی رنج می برید؟
  • اهمیت این واکسن برای مبتلایان به عارضه های قلبی
  • ازدواج افراد با گروه خونی یکسان
  • اهمیت همراهی همسر سوگوار
  • رپورتاژ

  • کلینیک تخصصی ارتودنسی و دندانپزشکی دکتر گوگانی
  • جراحی های زیبایی و ترمیمی دکتر بهجو
  • کلینیک آندوسکوپی وکولونسکوپی دکتر فرزاد فرامرزی
  • دکتر علیرضا نوروزعلی جراح دندانپزشک
  • آیا شیر گاو کلسیم مورد نیاز مادران در دوره شیردهی را تأمین می‌کند؟
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x