landscape-1445713940-g-blood-sugar-173869110 

آیا میدانستید با کمک حبوبات به خصوص عدس قادر خواهید بود قندخون خود را کنترل کنید همچنین می توانید از بدنتان را در برابر بیماری های قلبی محافظت کنید به افراد دیابتی پیشنهاد می کنیم از مصرف این ماده خوراکی غافل نشوند

عدسها مثل دیگر حبوبات غنی از فیبرهای غذایی هستند چه از نوع قابل جذب و چه از نوع غیر قابل جذب. فیبرهای قابل جذب،یک ماده ژله مانندی در دستگاه گوارش ایجاد می‌کنند که سبب دفع صفرا (حاوی کلسترول ) می‌گردد و آن را به خارج از بدن می‌برد.

 در بررسی الگوهای غذایی به دست آمده و خطر مرگ در بیمارهای قلبی، محققان روی بیش از 16000 انسان میانسال در آمریکا، فنلاند، نیوزلند، ایتالیا، یوگسلاوی، یونان و ژاپن به مدت 25 سال تحقیق کردند.
الگوهای غذایی شاخص شامل موارد زیر بود: مصرف بالای محصولات لبنیاتی در اروپای شمالی، مصرف بالای گوشت در آمریکا، مصرف بالای سبزیجات، گیاهان بُنشنی، ماهی و شراب در اروپای جنوبی و مصرف بالای غلات، سویا و ماهی در ژاپن.
 هنگامی ‌که محققان این اطلاعات را در رابطه با خطر مرگ در بیماریهای قلبی تجزیه و تحلیل کردند به این نتیجه رسیدند که گیاهان بُنشنی 82% خطر این بیماریها را کاهش می‌دهد.
 قاله چاپ شده با عنوان”‌تاریخچه طب داخلی” ثابت کرده‌اند که خوردن غذاهایی با فیبر بالا از قبیل عدسها کمک به جلوگیری از بیماریهای قلبی می‌کند. تقریباً 10000 بزرگسال آمریکایی به مدت 19 سال در این تحقیق شرکت کرده‌اند.
 کسانی که غذاهایی با بیشترین فیبر، 12 گرم در روز، می‌خورند 12% کمتر دچار بیماری سکته قلبی و 11% کمتر دچار بیماری قلبی- عروقی در مقایسه با کسانی که 5 گرم در روز فیبر می‌خورند می‌شوند. کسانی که بیشترین مصرف فیبرهای غذایی قابل جذب در آب را می‌خورند 15% خطر ابتلا به بیماری و 10% خطر بیماریهای قلبی- عروقی در آنها کاهش می‌یابد.

ارسال شده در 9 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع دیابت

پیشنهاد سردبیر

  • مضرترین نوع اختلال بی خوابی برای بدن
  • مشکلات مرتبط با لوزه سوم در خردسالان
  • دانستنی هایی در مورد نوشیدن آب گرم و سرد
  • تاثیرگذاری مطالب و کتابهای لاغری بیشتر از رژیم آن
  • خوردن جوانه ها برای جلوگیری از آلزایمر، بیماری قلبی و سرطان
  • خواص مختلف گیاه کبر را بشناسید
  • اک مک فلفلی
  • اهمیت ابراز محبت به همسر
  • پوست سالم با خوردن این میوه ها
  • بروز مشکل برای حس بویایی و چشایی
  • کباب کردن هر نوع گوشت و اصول آن
  • شیرینی چنگالی رژیمی ترکیه
  • خوراکی که روی زمین می افتد را بخورید!
  • استایل خوب و اندام متناسب با خوردن شیر
  • زمان یائسگی و رسیدگی به زیبایی پوست
  • محبوبترین ها

  • تنوع در سبک زندگی در سالمندان
  • لخته ی خون، علت غش در برخی سالمندان
  • اهمیت کار با کامپیوتر برای افراد سالمند
  • سالمندان ورزش را کنار نگذارند
  • روش های موثر برای کنترل بیماری آلزایمر در منزل
  • با این گروه خونی مستعد ابتلا به الزایمر هستید
  • فاکتورهای کلی تغییرات در سالخوردگان
  • تاخیر پیری با ورزش کردن
  • چگونه مسن تر نشان داده می شوید
  • احتمال افزایش عمر طبیعی تا صد سالگی
  • پیری و میانسالی و اختلالات شنوایی
  • رفع مشکلات حافظه با مصرف آهن
  • عارضه های مختلف ذهنی ناشی از اضافه وزن
  • چه روزی آلزایمر به سراغتان می آید؟
  • کاهش کیفیت خواب افراد مسن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است