landscape-1445713940-g-blood-sugar-173869110 

آیا میدانستید با کمک حبوبات به خصوص عدس قادر خواهید بود قندخون خود را کنترل کنید همچنین می توانید از بدنتان را در برابر بیماری های قلبی محافظت کنید به افراد دیابتی پیشنهاد می کنیم از مصرف این ماده خوراکی غافل نشوند

عدسها مثل دیگر حبوبات غنی از فیبرهای غذایی هستند چه از نوع قابل جذب و چه از نوع غیر قابل جذب. فیبرهای قابل جذب،یک ماده ژله مانندی در دستگاه گوارش ایجاد می‌کنند که سبب دفع صفرا (حاوی کلسترول ) می‌گردد و آن را به خارج از بدن می‌برد.

 در بررسی الگوهای غذایی به دست آمده و خطر مرگ در بیمارهای قلبی، محققان روی بیش از 16000 انسان میانسال در آمریکا، فنلاند، نیوزلند، ایتالیا، یوگسلاوی، یونان و ژاپن به مدت 25 سال تحقیق کردند.
الگوهای غذایی شاخص شامل موارد زیر بود: مصرف بالای محصولات لبنیاتی در اروپای شمالی، مصرف بالای گوشت در آمریکا، مصرف بالای سبزیجات، گیاهان بُنشنی، ماهی و شراب در اروپای جنوبی و مصرف بالای غلات، سویا و ماهی در ژاپن.
 هنگامی ‌که محققان این اطلاعات را در رابطه با خطر مرگ در بیماریهای قلبی تجزیه و تحلیل کردند به این نتیجه رسیدند که گیاهان بُنشنی 82% خطر این بیماریها را کاهش می‌دهد.
 قاله چاپ شده با عنوان”‌تاریخچه طب داخلی” ثابت کرده‌اند که خوردن غذاهایی با فیبر بالا از قبیل عدسها کمک به جلوگیری از بیماریهای قلبی می‌کند. تقریباً 10000 بزرگسال آمریکایی به مدت 19 سال در این تحقیق شرکت کرده‌اند.
 کسانی که غذاهایی با بیشترین فیبر، 12 گرم در روز، می‌خورند 12% کمتر دچار بیماری سکته قلبی و 11% کمتر دچار بیماری قلبی- عروقی در مقایسه با کسانی که 5 گرم در روز فیبر می‌خورند می‌شوند. کسانی که بیشترین مصرف فیبرهای غذایی قابل جذب در آب را می‌خورند 15% خطر ابتلا به بیماری و 10% خطر بیماریهای قلبی- عروقی در آنها کاهش می‌یابد.

ارسال شده در 9 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع دیابت

پیشنهاد سردبیر

  • 6 روشی که هنگام کار با کامپیوتر باید رعایت کنید تا سالم بمانید
  • شکر پاره رشته خطایی
  • سرگرم شدن با بازی دالی موشه
  • مراقبت های لازم از بهداشت روانی
  • روش های کاربردی برای بهبود عملکرد قلب
  • درمان برخی بیماری ها با آب پنیر
  • همه چیز درباره ی خواب آلودگی بیش از حد
  • تکنیکهای ماهرانه استفاده از ماتیک قرمز
  • برنامه صحیح شیر دادن به نوزاد
  • پادرد و علتهایش
  • با جوش شیرین ناخن هایتان سفت می شود و دیگر نمی شکند
  • کوفته با سس شنبلیله
  • نگاه کردن به مناظر طبیعی و تاثیرات روحی و روانی آن ها
  • بررسی علت به وجود آمدن تپش قلب
  • تکنیکهایی برای کشیده کردن صورت
  • محبوبترین ها

  • تکنیکهای منحصربفرد هنر آرایشگری با آرایشگران ماهر
  • آیا در آب و هوای موسمی هم باید ضد آفتاب بزنیم؟
  • در استفاده از برق لب این نکات را بخاطر بسپارید
  • پوستتان را با این مکملها زیبا کنید
  • نازک شدن مو در مردان
  • رفع مشکلات پوست با این درمان های خانگی-قسمت اول
  • رفع مشکلات پوست با این درمان های خانگی-قسمت دوم
  • شامپوهای رنگ مو نزنید
  • بررسی مشکلات پوستی و پیر پوستی با این تست
  • چگونه بدون مواد گیاهی رنگ مو را تغییر دهیم؟
  • مواد طبیعی برای مراقبت بیشتر از موها
  • آکنه و جوش در سنین بالا
  • مدل گوشواره و کشیدگی لاله گوش
  • چگونه با روغن نارگیل نرم کننده درست کنیم
  • چه عواملی موجب خارش پوست می شود؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است