مشاوره زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه

کی شام بخوریم کی بیدار شویم کی بخوابیم خوب خوابیدن خواب با کیفیت چی بخوریم تا خوب بخوابیم چگونه شاد شویم تاثیر حبوبات در خواب بهترین سبک زندگی بهترین زمان برای خواب

یک شب با شام معمولی در ساعت 8:30 را تصور کنید که بعدش حتما با دیدن قسمتی از سریال های تلویزیون و چند برنامه دیگر همراه است و سپس موقع رفتن به رختخواب با اینستاگرام سپری میشود. به نظرتان این برنامه شبیه به شب های شما نیست؟

اینکه ما برنامه ای روتین و مشخص خیلی خوبی نداریم تقصیر خودمان است و علت اینکه همیشه از روزمره خود خسته ایم این است ساعت خوابمان خیلی کمتر از آن چیزی است که باید باشد و خواب نامناسب برابر است با روزی کاملا کسل کننده. در ادامه میخواهیم برنامه ای ارائه دهیم که با رعایت کردن آن میتوانید بهترین خواب ممکن را برای خود رقم بزنید.

ساعت 19 _ آخرین وعده غذایی قبل از خواب :

سعی کنید نهارتان را بزرگ ترین وعده غذایی در روز قرار دهید و در پی آن در این ساعت شامی سبک بخورید. وقتی شما در اولین ساعت شروع شب شام میخورید بدن شما وقت کافی برای هضم غذا دارد. ولی این که در وعده سبکتان از چه چیزی استفاده کنید خیلی مهم است. این که بشقاب شام شما از چه چیز هایی پر میشود به دلیل میزان قند خون شما در خواب اهمیت دارد. اگر قند خون شما موقع خواب پایین باشد بدن شما آدرنالین ترشح میکند تا شما بیدار شوید و چیزی بخورید ولی خوابی با کیفیت است که بدون بیداری و یک سره باشد.

برای اینکه به این مشکل بر نخورید حتما از حبوبات و غلات ( مخصوصا حبوبات داری پروتئین گیاهی) تغذیه کنید. با خوردن حبوبات قند خون شما به سطح پایداری مناسب میرسد و دیگر به مشکل بیداری در نیمه های شب بر نخواهید خورد.

ساعت 20 _ تلویزیون، لپ تاپ و موبایل را خاموش کنید :

تا آن جایی که امکان دارد از این ساعت به بعد از تکنولوژی و دیگر گجت های امروزی دوری کنید. با استفاده از تلفن، لپ تاپ و تلویزیون در این ساعات باعث میشود تا بدن شما با برخی تحریکات دچار استرس شده که به شدت به خواب خوب لطمه وارد میکند.

اگر بخواهیم رو راست باشیم باید بگویم واقعا این وسایل را در ساعت های قبل از خواب کاملا خاموش کنید؛ حتی روی حالت standby هم نگذارید. خاموش و روشن شدن چراغ لپ تاپ در حالت standby و حتی چراغ های کوچکی که روی شارژر ها و دیگر وسایل الکترونیکی وجود دارند، ترشح هورمون متالونین را به تأخیر می اندازد. کار این هورمون تحریک کردن بدن انسان برای رفتن به رختخواب است. شما با ترشح این هورمون احساس خواب آلودگی میکنید.

ساعت 20:30 _ فضا را برای خواب آماده کنید :

داشتن خوابی با کیفیت عالی همینطور الکی نیست. باید برای آن برنامه داشته باشید. از اتاق خوابتان فقط برای خواب و کارهای شخصی استفاده کنید. اتاق باید محیطی آرامبخش باشد، پس سعی کنید در آن فعالیت هایی انجام ندهید تا موجب استرس و ترشح آدرنالین شود (کارهایی مثل گوش دادن به اخبار و …). خواندن کتاب با نور کم و یا گوش دادن به موسیقی های آرامش بخش از جمله کار هاییست که میتواند به خوب خوابیدن کمک کند.

در این ساعات سعی کنید نسبت به نوشیدنی هایی که انتخاب میکنید دقت داشته باشد. نوشیدنی های کافئین دار تنها باید صبح ها و ظهر ها استفاده شوند. بیشتر دنبال نوشیدنی هایی باشید که در آن ها از اسطوخودوس، لیمو، جو دو سر و گل بابونه استفاده شده باشد. این نوشیدنی ها به شما کمک میکنند تا خوابی فوق العاده و صبحی پر نشاط داشته باشید.

کی شام بخوریم کی بیدار شویم کی بخوابیم خوب خوابیدن خواب با کیفیت چی بخوریم تا خوب بخوابیم چگونه شاد شویم تاثیر حبوبات در خواب بهترین سبک زندگی بهترین زمان برای خواب

ساعت 9:30 _ نوشیدنی تقویتی فراموش نشود :

برای اینکه خوابی مثل خواب کودکان داشته باشید قبل ار خواب از یک لیوان شیر بادام گرم استفاده کنید. یا اگر به دنیال خوابی عمیق با مدت زمان طولانی هستید میتوانید از دستور زیر بهره ببرید:

  1. یک لیوان کوچک شیر بادام
  2. مقدار کمی جوز هندی
  3. پنج عدد هل

طرز تهیه:

تمام مواد را داخل یک شیر داغ کن ریخته و روی شعله کوچک گاز با حرارت ملایم قرار دهید. اگر از مزه دار شدن آن لذت میبرید میتوانید به آن یک قاشق عسل هم اضافه کنید.

ساعت 9:45 _ به رختخواب بروید :

هدفتان این باشد که در این ساعت در رختخواب باشید که دیگر تا ساعت 22:00 به خواب بروید. نگران نباشید این طبیعیست که ساعات اولیه خوابتان نسبتا سبک باشد ولی سیکل خواب با کیفبت به همین صورت است که شما ابتدا خوابی سبک دارید و هر چه میگذرد خواب شما عمیق تر و عمیق تر میشود.

وقتی شما موارد بالا را رعایت میکنید در اواخر شب بدن شما سیستم گردش سریع چشم شما را میشکند و به این ترتیب با تولید انتقال دهنده های عصبی شامل دوپامین و سروتونین باعث میشود تا صبح روز بعد شما احساس شادابی داشته باشید. دقیقا ارزش 22:00 خوابیدن و 6:30 بیدار شدن اینجا مشخص میشود.

اگر آدم شلخته ای هستید میتوانید ساعت خود را کوک کنید تا به شما یاد آوری کند کی زمان خواب است کی زمان بیداری. تنها بیست و یک روز پیاپی این برنامه را رعایت کنید. بعد از بیست و یک روز به طور شگفت انگیزی متابولیسم بدن شما به این برنامه عادت کرده و این سبک زندگی شاد با جسمی سالم و پوستی مانند آینه روزمره شما میشود.

منبع: healthy-magazine.co.uk

5 1000
ارسال شده در 10 مرداد 1395 توسط با موضوع عمومی
ویزیت یاب

پیشنهاد سردبیر

  • بزرگ شدن خردسالان و این مراحل مهم
  • چه رفتارهایی باعث ناراحتی آقایان می شود؟
  • خراب شدن دندان و ارتباط آن با جنس دندان
  • اگر ترس از چاق شدن دارید ، سالم غذا خوردن را بیاموزید
  • مکمل های خوراکی و این فواید بی نظیر
  • باکتری های بیماری زا را فراموش نکنید
  • ورزشی برای تقویت کمر و ناحیه شکم در دوران بارداری
  • پیشگیری از ابتلا به بیماری های فصلی
  • محبوبترین ها

  • این موارد را در خصوص حوله حمام میدانید؟
  • کیف های زنانه منابع بیماری های باکتریایی
  • فواید و مضرات عوارض و خاصیت ها
  • 29 اسرار شگفت آور که به شما می‌گوید صد سال عمر خواهید کرد یا نه
  • اصول مراقبت و استفاده از لنزهای مختلف چشمی
  • 10 ماده گیاهی موثر برای رفع بوی عرق
  • زائران پیاده روی اربعین این توصیه های بهداشتی را رعایت کنند
  • محصولات غذایی آسیب رسان به سلامتی مردم
  • رپورتاژ

  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • دكتر عليرضا فقيهى فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
  • آزمایش ژن‌های مرتبط با چاقی (بروز شده)
  • سونوگرافی،ماموگرافی و رادیولوژی مهر ایرانیان
  • ارائه خدمات ارتودنسی با استفاده از روش های نوین و پیشرفته
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی