دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر خرازی
دکتر محمدرضا خرازی
کلینیک کاشت مو و ابرو
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق‌تخصصی آندوسکوپی و کولونوسکوپی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان

زود بخوابید تا خوب بخوابید

یک شب با شام معمولی در ساعت 8:30 را تصور کنید که بعدش حتما با دیدن قسمتی از سریال های تلویزیون و چند برنامه دیگر همراه است و سپس موقع رفتن به رختخواب با اینستاگرام سپری میشود. به نظرتان این برنامه شبیه به شب های شما نیست؟

اینکه ما برنامه ای روتین و مشخص خیلی خوبی نداریم تقصیر خودمان است و علت اینکه همیشه از روزمره خود خسته ایم این است ساعت خوابمان خیلی کمتر از آن چیزی است که باید باشد و خواب نامناسب برابر است با روزی کاملا کسل کننده. در ادامه میخواهیم برنامه ای ارائه دهیم که با رعایت کردن آن میتوانید بهترین خواب ممکن را برای خود رقم بزنید.

ساعت 19 _ آخرین وعده غذایی قبل از خواب :

سعی کنید نهارتان را بزرگ ترین وعده غذایی در روز قرار دهید و در پی آن در این ساعت شامی سبک بخورید. وقتی شما در اولین ساعت شروع شب شام میخورید بدن شما وقت کافی برای هضم غذا دارد. ولی این که در وعده سبکتان از چه چیزی استفاده کنید خیلی مهم است. این که بشقاب شام شما از چه چیز هایی پر میشود به دلیل میزان قند خون شما در خواب اهمیت دارد. اگر قند خون شما موقع خواب پایین باشد بدن شما آدرنالین ترشح میکند تا شما بیدار شوید و چیزی بخورید ولی خوابی با کیفیت است که بدون بیداری و یک سره باشد.

برای اینکه به این مشکل بر نخورید حتما از حبوبات و غلات ( مخصوصا حبوبات داری پروتئین گیاهی) تغذیه کنید. با خوردن حبوبات قند خون شما به سطح پایداری مناسب میرسد و دیگر به مشکل بیداری در نیمه های شب بر نخواهید خورد.

ساعت 20 _ تلویزیون، لپ تاپ و موبایل را خاموش کنید :

تا آن جایی که امکان دارد از این ساعت به بعد از تکنولوژی و دیگر گجت های امروزی دوری کنید. با استفاده از تلفن، لپ تاپ و تلویزیون در این ساعات باعث میشود تا بدن شما با برخی تحریکات دچار استرس شده که به شدت به خواب خوب لطمه وارد میکند.

اگر بخواهیم رو راست باشیم باید بگویم واقعا این وسایل را در ساعت های قبل از خواب کاملا خاموش کنید؛ حتی روی حالت standby هم نگذارید. خاموش و روشن شدن چراغ لپ تاپ در حالت standby و حتی چراغ های کوچکی که روی شارژر ها و دیگر وسایل الکترونیکی وجود دارند، ترشح هورمون متالونین را به تأخیر می اندازد. کار این هورمون تحریک کردن بدن انسان برای رفتن به رختخواب است. شما با ترشح این هورمون احساس خواب آلودگی میکنید.

ساعت 20:30 _ فضا را برای خواب آماده کنید :

داشتن خوابی با کیفیت عالی همینطور الکی نیست. باید برای آن برنامه داشته باشید. از اتاق خوابتان فقط برای خواب و کارهای شخصی استفاده کنید. اتاق باید محیطی آرامبخش باشد، پس سعی کنید در آن فعالیت هایی انجام ندهید تا موجب استرس و ترشح آدرنالین شود (کارهایی مثل گوش دادن به اخبار و …). خواندن کتاب با نور کم و یا گوش دادن به موسیقی های آرامش بخش از جمله کار هاییست که میتواند به خوب خوابیدن کمک کند.

در این ساعات سعی کنید نسبت به نوشیدنی هایی که انتخاب میکنید دقت داشته باشد. نوشیدنی های کافئین دار تنها باید صبح ها و ظهر ها استفاده شوند. بیشتر دنبال نوشیدنی هایی باشید که در آن ها از اسطوخودوس، لیمو، جو دو سر و گل بابونه استفاده شده باشد. این نوشیدنی ها به شما کمک میکنند تا خوابی فوق العاده و صبحی پر نشاط داشته باشید.

زود بخوابید تا خوب بخوابید

ساعت 9:30 _ نوشیدنی تقویتی فراموش نشود :

برای اینکه خوابی مثل خواب کودکان داشته باشید قبل ار خواب از یک لیوان شیر بادام گرم استفاده کنید. یا اگر به دنیال خوابی عمیق با مدت زمان طولانی هستید میتوانید از دستور زیر بهره ببرید:

  1. یک لیوان کوچک شیر بادام
  2. مقدار کمی جوز هندی
  3. پنج عدد هل

طرز تهیه:

تمام مواد را داخل یک شیر داغ کن ریخته و روی شعله کوچک گاز با حرارت ملایم قرار دهید. اگر از مزه دار شدن آن لذت میبرید میتوانید به آن یک قاشق عسل هم اضافه کنید.

ساعت 9:45 _ به رختخواب بروید :

هدفتان این باشد که در این ساعت در رختخواب باشید که دیگر تا ساعت 22:00 به خواب بروید. نگران نباشید این طبیعیست که ساعات اولیه خوابتان نسبتا سبک باشد ولی سیکل خواب با کیفبت به همین صورت است که شما ابتدا خوابی سبک دارید و هر چه میگذرد خواب شما عمیق تر و عمیق تر میشود.

وقتی شما موارد بالا را رعایت میکنید در اواخر شب بدن شما سیستم گردش سریع چشم شما را میشکند و به این ترتیب با تولید انتقال دهنده های عصبی شامل دوپامین و سروتونین باعث میشود تا صبح روز بعد شما احساس شادابی داشته باشید. دقیقا ارزش 22:00 خوابیدن و 6:30 بیدار شدن اینجا مشخص میشود.

اگر آدم شلخته ای هستید میتوانید ساعت خود را کوک کنید تا به شما یاد آوری کند کی زمان خواب است کی زمان بیداری. تنها بیست و یک روز پیاپی این برنامه را رعایت کنید. بعد از بیست و یک روز به طور شگفت انگیزی متابولیسم بدن شما به این برنامه عادت کرده و این سبک زندگی شاد با جسمی سالم و پوستی مانند آینه روزمره شما میشود.

منبع: healthy-magazine.co.uk

5 1000
ارسال شده در 10 مرداد 1395 توسط با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • خاصیت ضد سرطانی موزهای لک دار
  • روش هایی ساده برای لایه برداری پوست و حفظ سلامت آن
  • خورد و خوراک یک خانم شیرده
  • اگر در گذشته سرطان سینه داشته اید و درمان شده این تغذیه ها مختص شماست
  • تونیکی برای ایمنی بهتر و درمان عفونت
  • مقابله و حفاظت از سالمندان در برابر پوکی استخوان
  • استرس را از چهره خود با این اسپری خانگی از بین ببرید
  • هر آنچه درمورد شکلات ها باید بدانید
  • محبوبترین ها

  • علت علاقه شدید افراد به پیتزا
  • میوه و سبزی بخورید تا استخوانها صدمه نبینند
  • غذای خود را با لذت بخورید
  • ارتباط مستقیم میان کمبود آب و چاقی
  • شکلات داغ را از قلم نیندازید
  • درباره خواص درمانی و فواید سقز چه می دانید؟
  • رژیم متناسب با کاهش وزن
  • رژیم هندوانه، از برنامه غذایی تا نکات آن
  • رپورتاژ

  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • درمان های زیبایی دندان توسط دکتر مجید فر
  • دستگاه بخور و لزوم خرید آن برای خانه
  • محصولات دارویی و گیاهی
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی