5794929fa7393

چرا مصرف پروبیوتیک ها تا این حد توسط متخصصین تغذیه توصیه می شود این ماده غذایی چه فایده ای برای بدن دارند منابع مهم برای پروبیوتیک ها کدامند برای چه افرادی مصرف پروبیوتیک ها بیشتر از دیگران توصیه می شود؟

 پروبیوتیک ها باکتری‌های زنده و مخمرهایی هستند که برای سلامت شما بخصوص سلامت دستگاه گوارشتان مفیدند.

به نقل از webmd پروبیوتیک ها یا همان باکتری‌های مفید به داشتن روده سالم کمک می‌کند. این باکتری‌ها به طور طبیعی در بدن شما یافت می‌شوند و می‌توانند از طریق برخی از مکمل‌ها یا غذاها نیز وارد بدن شوند.

محققان در تلاش برای کشف کردن نحوه کار پروبیوتیک ها هستند. در این میان چند سالی است که معلوم شده فقدان باکتری‌ها در روده به سلامت آسیب می‌رساند؛ مثلاً حیوانات آزمایشگاهی که در شرایط بدون باکتری و استریل رشد پیدا می‌کنند، اکثراً سیستم ایمنی تکامل نیافته و روده‌های آسیب پذیر دارند.

همین مساله می‌تواند برای نوزاد انسان هم مصداق داشته باشد و نوزاد را نسبت به ابتلا به انواع آلرژی‌ها و عفونت‌های تهدیدکننده زندگی مستعد کند. حتی معلوم شده یکی از بیماری‌هایی که پروبیوتیک‌ها با آن مقابله می‌کنند، اگزما در نوزادان است.

اثربخشی پروبیوتیک ها تا زمانی است که پروبیوتیک مصرف شود. نمی‌شود گفت یک سال پروبیوتیک بخورید و خودتان را بیمه کنید. مصرف این مواد باید مداوم باشد.

مکمل‌های غذایی به صورت قرص باید حتماً دارای روکش محافظ باشند تا باکتری‌های مفید، حین عبور از معده، در اسید معده از بین نروند.

فرآورده‌های لبنی، بهترین حامل پروبیوتیک ها محسوب می‌شوند.

موز، عسل، مارچوبه، کنگر فرنگی، سیر و پیاز حاوی موادی هستند که باعث می‌شود باکتری‌های پروبیوتیک بهتر رشد کنند. البته برای اثر بخشی باید مقادیر زیادی از آن‌ها مصرف شود.

افرادی که آنتی بیوتیک مصرف می‌کنند، دچار اسهال، عفونت مخمری مهبل و یا دچار سوء تغذیه هستند، در اولویت مصرف پروبیوتیک ها قرار دارند.

 

ارسال شده در 9 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • کنده شدن شبکیه Retinal detachment
  • ارتباط سیگار کشیدن پدر با بروز آسم
  • طرح تحول سلامت و گزارشات وزارت بهداشت
  • دیابتی ها و تزریق انسولین
  • به چشم دیدن مرگ هر دقیقه و ثانیه از خواب
  • شناخت عیوب انکساری چشم
  • آیا دیابت نوع 1 با میکروب معده ارتباط دارد؟
  • توصیف ارزشهای خانواده را با رفتارمان باید نشان بدهیم ولی چگونه؟
  • مصرف زردچوبه و این فواید بی نظیر
  • سیر و عسل و این روش های درمانی
  • دولاگلوتید و متفورمین را مقایسه کنید
  • تصاویر دستگاه الکتروانسفالوگراف
  • معجونی ساده برای براق شدن دندان
  • هفت هشدار برای مبتلا شدن به دیابت
  • تربچه برای قسمتهای مختلف بدن چه فایده هایی دارد؟
  • محبوبترین ها

  • عوارض خطرناک مصرف زیاد میوه
  • با خواص سویا آشنا شوید
  • خواص درمانی متعددی از موسیر
  • خواصی چند از نخود فرنگی
  • عکس هایی از فلفل سیاه و خواص آن
  • درمان های مختلف با میوه کیوی
  • چرا خوردن هندوانه مفید است
  • کاهش علائم یائسگی با درمان کننده های خانگی
  • در مصرف خرمالو زیاده روی نکنید
  • خوردنی های مسموم کننده را بشناسید
  • اطلاعاتی بخوانید در رابطه با نخود
  • مصرف این مواد خوراکی را هرگز فراموش نکنید
  • تغذیه به رنگ زرد
  • پیشگیری از بیماری کبد چرب با میوه های لذیذ پاییزی
  • بهترین آبمیوه ها برای تقویت مهمترین اعمال بدن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است