muscle-pain_0

وقتی در حال ورزش کردن هستیم و بدنمان گرم است نمی توانیم درد های عضلانی مختلف را از یکدیگر تشخیص دهیم و دردهای بد را از دردهای خوب جدا کنیم در این باره از مربیان ورزشی سوالات جالبی پرسیده ایم با ما همراه باشید

در صورتی که بخواهید به صورت موثر ورزش کنید و فایده کافی را از فعالیت ورزشی خود ببرید باید تفاوت بین درد خوب و درد بد بعد از ورزش را بدانید.

تشخیص درد خوب از درد بد باعث کمتر شدن آسیب‌های ناشی از ورزش می‌شود. در صورتی که بعد از مدتی ورزش کنید ممکن است که دچار سوزش در عضلات شوید که این درد طبیعی است، اما در صورتی که دراز و نشست بروید و کمر شما درد بگیرد باید فرم ورزش را تصحیح کنید تا نتیجه‌ خوبی در ناحیه شکم بگیرید. به صورت کلی سوزش عضلاتی که کمتر از 48 ساعت بهبود می‌یابند خوب است و مشکل ندارد.

دسته بندی دردهای بد:

دردی که شدید باشد  و تنها در یک ناحیه خاص از بدن حس شود احتمال دارد بد باشد.

1. پارگی عضلات

در صورتی که در حین ورزش ناگهان احساس انقباض شدید در یک عضله داشته باشید احتمال پارگی عضله وجود دارد. در این حالت استراحت کنید تا زمانی که عضله ترمیم شود. در صورتی که درد بیشتر از دو هفته‌ به طول بیانجامد احتمال پارگی عضلات وجود دارد. در این حالت به پزشک مراجعه کنید.

2. درد مفاصل

در صورتی که درد ناگهانی در کمر یا زانو احساس کردید احتمال آسیب‌دیدگی‌ مفصل وجود دارد. بهتر است در این حالت ورزش را متوقف کنید. سوزش در مفاصل نیز می‌تواند نشان دهنده این باشد که عضلات به خوبی فشار را جذب نمی‌کنند و فشار به مفاصل وارد می‌شود.

3. دردی که افزایش می یابد

دردی که به تدریج افزایش می یابد خطرناک است. بهتر است در این حالت ورزش را متوقف کنید و به پزشک مراجعه کنید.

برای جلوگیری از این گونه آسیب‌ها بهتر است قبل از ورزش بدن را گرم کنید.

‌ایسنا و به نقل از My fitness pal

ارسال شده در 11 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • آیا کسی که دیابت دارد حتما سرطان خواهد گرفت؟
  • علائم، پیش آگهی، درمان و بقا – سرطان استخوان
  • مضرات مختلف جدایی والدین در سنین پایین
  • مسموم شدن اطفال به وسیله مواد شوینده
  • این غذاهای پرچرب برای لاغری!
  • استراحت با شکم پر
  • 6 نکته برای کنترل عرق
  • با طلاق عاطفی چه کنیم
  • توضیحاتی برای ارزش غذایی عدس
  • اختلال پارانویا
  • از کامپیوتردرمانی چه می دانید
  • اهمیت اصلاح طبع برای چاقی و لاغری
  • از اختلال روان تنی و راههای بهبود آن چه می دانید
  • انواع نشانه های خطرناک در سر و گردن
  • ماست با میوه های خشک
  • محبوبترین ها

  • سالاد برنج و زنجبیل
  • رسپی خورشت سیب زمینی
  • پاستایی شفابخش
  • سالادهای مخصوص کم کردن وزن
  • سوپ سبزی مخصوص بچه ها
  • طبخ پلو مرغ به روش جدید
  • تهیه نان خانگی ساده و بی دردسر
  • چطوری آرتیشو بخوریم( آموزش تصویری)
  • تیرامسو در قالب تارت
  • دسر بیسکویت زبان گربه با پودینگ
  • سالاد گل
  • چگونه در تابه نان را ترد کنیم
  • با روغن کانولا سوپ قارچ درست کنید
  • درخشش آشپزهای ایرانی در طبخ برنج
  • پودینگ ایتالیایی با طعم نسکافه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است