1006w-road-trip-foods-x

وقتی قصد رفتن به سفر دارید توصیه می کنیم از مصرف موادغذایی که برای سلامتی تان خطرناک و مخاطره انگیز هستند کمک بگیرید پیشنهادات متخصصین تغذیه را در این باره بخوانید و با کمک آن ها از ابتلا به مشکلات و بیماری های مختلف در حین سفر دور بمانید

معمولا در طول سفر، یکی از نکاتی که کمتر به آن توجه می‌شود، مصرف نکردن آب کافی در طول روز است. درحالی که بی‌توجهی به دریافت مایعات می‌تواند منجر به ایجاد یبوست به‌خصوص در کودکان شود. ضمن اینکه باید از سلامت آبی که می‌نوشید، اطمینان کافی داشته باشید چراکه یکی از دلایل بیماری گاستروآنتریت در کودکان که منجر به اسهال و استفراغ در آنها می‌شود، آلودگی آب‌های آشامیدنی است.

با دکتر سیدمرتضی صفوی، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص توجه به مصرف آب آشامیدنی و انتخاب غذای سالم در طول سفر گفت‌وگویی داشته‌ایم که پیشنهاد می‌شود توصیه‌های وی را در این باره بخوانید.

در رستوران‌ها از نوشیدن آبی که داخل پارچ ریخته شده، اجتناب کنید
توجه به مصرف آب آشامیدنی سالم در طول سفر اهمیت ویژه‌ای دارد و درصورتی که افراد از سالم بودن آبی که می‌نوشند و به خصوص به کودک می‌دهند، اطمینان ندارند، حتما توصیه می‌شود پیش از مصرف آن را بجوشانند.

آب ناسالم می‌تواند ناقل بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری ویروسی روده‌ای، اسهال خونی، کرم قلابدار، وبا و هپاتیت باشد. در ضمن نباید فراموش کرد که در رستوران‌ها آبی که داخل پارچ ریخته می‌شود، به احتمال بسیار زیاد آلوده است، از این رو برای آشامیدن کودکان چندان مناسب نیست.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که والدین در طول سفر سعی کنند به جای نوشابه و کولا، به کودکان خود آب اشامیدنی سالم بدهند زیرا اینگونه نوشیدنی‌ها خود باعث از دست رفتن آب بدن می‌شوند. ضمن اینکه مصرف برخی غذاها نیز باعث افزایش نیاز بدن به آب می‌شود مانند غذاهایی که حاوی میزان زیادی پروتئین است یا غذاهایی که نمک بیشتری دارند مثل انواع کنسروها. بنابراین بهتر است در طول سفر کمتر از این موادغذایی استفاده شود و اگر به هر دلیلی فرد ناچار به استفاده از غذاهای کنسروی است، حتما قبل از مصرف از سلامت آنها اطمینان حاصل کند و حداقل 20 دقیقه آن را در آب بجوشاند. و در صورت مشاهده برآمدگی و فرورفتگی در کنسرو از مصرف آنها خودداری کند.

ارسال شده در 11 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • به موهای خیس چگونه حالت بدهیم
  • چگونه در خانه ماسک و شامپو بسازیم؟
  • علت بیماری فشارخون ریوی ابداع شد
  • آبلیمو جلا دهنده مناسب برای دندان
  • از بین بردن التهاب پیرامون چشم
  • تولد اولین فرزند و مشاجرات والدین
  • عالی ترین غذاها برای مغز
  • کدام مواد غذایی به مغز آسیب میزنند؟
  • چند نکته که در خرید سمعک به شما کمک میکنند
  • کدام رژیم غذایی لاغر کننده چاق میکند؟
  • عوامل ایجاد کننده درد در نوزاد
  • توصیه های طلایی برای داشتن ابروهای زیبا و قشنگ
  • مقابله با تشنگی با این نوشیدنی های موثر
  • بیماری های کبدی با دیابت چه ارتباطی دارد؟
  • کمکهای اولیه در موقع آسیب دیدگی ها
  • محبوبترین ها

  • نخوابیدن و عواقب آن
  • کنترل اختلافات و مشاجرات میان همسران
  • جالب ترین دانستنی های خوراکی امروز
  • افزایش تمرکز دانش آموزان در فصل امتحانات
  • با این 10 روش تمرکز خود را افزایش دهید
  • رهایی از احساس درد در کمر بدون دارو
  • انواع مزاج ها و روزه داری هرکدام
  • در یک هفته 4/5 کیلو از وزن تان کم کنید
  • بررسی توانمندی های فردی برای یافتن شغل
  • پیشنهادات مفید برای تجربه خواب راحت
  • تاثیر مولتی ویتامین ها تا چه حد است؟
  • آموزش تا کردن کاغذ-پروانه کاغذی( آموزش تصویری)
  • خوابی دلچسب با رعایت این موارد
  • تاکتیک های جالب پیشگیری از آنفلوانزا
  • اعتقادات رایج در زمینه سرماخوردگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است