1469671766279.png
ورزش و پیاده روی چه کمک هایی به ما میکند باعث برطرف شدن چه عارضه هایی در بدن می شود فعالیت و تحرک چه خاصیت هایی برای بدنمان به همراه دارد برای سالم ماند و تقویت نیروی بدن در برابر بیماری ها می توانید از پیاده روی کمک بگیرید

به گفته محققان، انجام ورزش های ساده نظیر پیاده روی سریع یا دویدن می تواند موجب افزایش امید به زندگی شود.

مطالعات محققان دانشگاه کمبریج نشان می دهد انجام فعالیت های فیزیکی نظیر پیاده روی سریع یا دویدن به مدت حداقل یک ساعت در روز می تواند موجب از بین رفتن ریسک مرگ ناشی از نشستن ۸ ساعت یا بیشتر در روز شود.

به گفته محققان، عدم تحرک فیزیکی با افزایش ریسک ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و همچنین برخی سرطان ها مرتبط بوده و عامل بروز بیش از ۵ میلیون مورد مرگ در سال است.

برای بسیاری از افراد به دلیل شرایط کاری یا سفری یا در خانه بودن، نشستن های طولانی مدت اجتناب ناپذیر است. با این حال، یک ساعت فعالیت فیزیکی در روز ایده آل است، اما در صورت عدم امکان، حداقل انجام ورزش در روز می تواند به کاهش این ریسک کمک کند.

مطالعات نشان می دهد افرادی که ۸ ساعت در روز می نشینند اما تحرک فیزیکی دارند در مقایسه با کسانی که کمتر در طول روز نشسته اما فعالیت فیزیکی ندارند، به مراتب کمتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.

در حقیقت افزایش ریسک مرگ ناشی از نشستن به مدت ۸ ساعت در روز با انجام حداقل روزی یک ساعت ورزش از بین می رود.

افرادی که تحرک و فعالیت فیزیکی ندارند بین ۲۸ تا ۵۹ درصد بیشتر در معرض مرگ زودهنگام قرار دارند که مشابه با ریسک ناشی از سیگار کشیدن و چاقی است.

همچنین مطالعات نشان می دهد ۶۰ تا ۷۵ دقیقه ورزش شدید متوسط در روز که معادل با ۵.۵ کیلومتر پیاده روی در ساعت یا ۱۶ کیلومتر دوچرخه سواری در ساعت است، برای از بین بردن ریسک مرگ زودهنگام مرتبط با نشستن بیش از ۸ ساعت در روز کافی است.

در این مطالعه، محققان ۱۶ مطالعه که شامل داده های بیش از یک میلیون زن و مرد بود را مورد بررسی قرار دادند.

سلامت نیوز: عمر طولانی با یک ساعت ورزش روزانه

ارسال شده در 11 مرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • فواید و خواص دارویی انبو یا سپستان
  • پرورش روحیه ، اراده و اعتماد به نفس
  • تقویت سیستم ایمنی بدن با زنجبیل و لوبیا
  • ویتامین آ و دی و تاثیرات مفید آن ها بر خردسالان
  • معذرت خواهی را به آسانی انجام دهید
  • گیاهان مناسب برای مشکلات پوستی
  • افراد سیگاری بیشتر به فکر خود کشی می افتند
  • قرآن در رابطه با رنگ ها چه می گوید
  • درمان سرطان با قدم گذاشتن مایکروسافت در دنیای پزشکی
  • افسرده ها و این دارو
  • شنیده های درست و غلط در مورد پیاده روی
  • عیوب ومضرات پله بالارفتن
  • نداشتن میل به غذا از لحاظ عصبی
  • نکات مفید گریم برای اصلاح فرم و اجزاء صورت
  • مایکروفر و وارد کردن سموم به بدن
  • محبوبترین ها

  • بهترین ویژگی های کت و شلوارهای مردانه
  • تعریق وپیشگیری از آن
  • پنیر مصرف کنیم یا کره؟
  • بالا بردن نیروی جسمی و توان فردی
  • دئودورانت خانگی را اینگونه تهیه کنید!
  • رقابت خواهران با یکدیگر
  • خوابی راحت با در پیش گرفتن این روش ها
  • شکلات سالم در راه است
  • جدیدترین نسل باتری برای مصارف مختلف انرژی
  • اقدامات لازم پس از یک شب بی خوابی
  • برهم ریختن زندگی با نخوابیدن
  • آیا چرت بعد از ظهر برای افراد شاغل خوب است؟
  • لباس های مناسب برای فصل پاییز
  • کودکان بیش فعال و انجام تکالیف مدرسه
  • کمبود خواب با این عوامل
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است