ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
مرگ ناشی از نشستن ۸ ساعت عدم تحرک فیزیکی دویدن به مدت یک ساعت پیاده روی سریع افزایش ریسک ابتلا به بیماری قلبی
ورزش و پیاده روی چه کمک هایی به ما میکند باعث برطرف شدن چه عارضه هایی در بدن می شود فعالیت و تحرک چه خاصیت هایی برای بدنمان به همراه دارد برای سالم ماند و تقویت نیروی بدن در برابر بیماری ها می توانید از پیاده روی کمک بگیرید

به گفته محققان، انجام ورزش های ساده نظیر پیاده روی سریع یا دویدن می تواند موجب افزایش امید به زندگی شود.

مطالعات محققان دانشگاه کمبریج نشان می دهد انجام فعالیت های فیزیکی نظیر پیاده روی سریع یا دویدن به مدت حداقل یک ساعت در روز می تواند موجب از بین رفتن ریسک مرگ ناشی از نشستن ۸ ساعت یا بیشتر در روز شود.

به گفته محققان، عدم تحرک فیزیکی با افزایش ریسک ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و همچنین برخی سرطان ها مرتبط بوده و عامل بروز بیش از ۵ میلیون مورد مرگ در سال است.

برای بسیاری از افراد به دلیل شرایط کاری یا سفری یا در خانه بودن، نشستن های طولانی مدت اجتناب ناپذیر است. با این حال، یک ساعت فعالیت فیزیکی در روز ایده آل است، اما در صورت عدم امکان، حداقل انجام ورزش در روز می تواند به کاهش این ریسک کمک کند.

مطالعات نشان می دهد افرادی که ۸ ساعت در روز می نشینند اما تحرک فیزیکی دارند در مقایسه با کسانی که کمتر در طول روز نشسته اما فعالیت فیزیکی ندارند، به مراتب کمتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.

در حقیقت افزایش ریسک مرگ ناشی از نشستن به مدت ۸ ساعت در روز با انجام حداقل روزی یک ساعت ورزش از بین می رود.

افرادی که تحرک و فعالیت فیزیکی ندارند بین ۲۸ تا ۵۹ درصد بیشتر در معرض مرگ زودهنگام قرار دارند که مشابه با ریسک ناشی از سیگار کشیدن و چاقی است.

همچنین مطالعات نشان می دهد ۶۰ تا ۷۵ دقیقه ورزش شدید متوسط در روز که معادل با ۵.۵ کیلومتر پیاده روی در ساعت یا ۱۶ کیلومتر دوچرخه سواری در ساعت است، برای از بین بردن ریسک مرگ زودهنگام مرتبط با نشستن بیش از ۸ ساعت در روز کافی است.

در این مطالعه، محققان ۱۶ مطالعه که شامل داده های بیش از یک میلیون زن و مرد بود را مورد بررسی قرار دادند.

سلامت نیوز: عمر طولانی با یک ساعت ورزش روزانه

5 1000
ارسال شده در 11 مرداد 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • هرگز به کودکتان شیرینی و شکلات ندهید
  • 5 خوراکی مفید که سبب کاهش وزن در شما می شوند
  • اضافه وزن با این روش ها
  • داروهاي جديد تركيبي، تومور پانکراس را کاهش مي‌دهد
  • حمایت از پیام رسان‌های داخلی در دستور کار دولت
  • مثالی برای دلبستگی ناایمن
  • انتخاب انواع اسباب بازی ها برای هر رده سنی
  • نحوه مصرف زردک
  • محبوبترین ها

  • مقابله با امراض سرطانی با کمک زنجبیل و فلفل
  • گیاهان دارویی نیروی های ویژه شما برای مقابله با کم خونی
  • آموزش های مهم برای پیشگیری از پیری
  • داروي گياهي “اكيناسه” از سرماخوردگي جلوگيري مي‌كند
  • استفاده های دارویی از زیره
  • فواید سماق را بهتر بشناسیم
  • چای ماسالای هندی در چه مواردی توصیه می شود؟
  • برای تقویت کم‌کاری تیروئید این 5 روغن ضروریست
  • رپورتاژ

  • لیفت صورت با نخ توسط دکتر فرزاد حسینی
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • کاهش وزن همراه با حفظ حجم عضلات بدن
  • ویواتیون، کوک سلامتی
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x